Antalya
Limanı işletici firması Global Holding iştiraki Port Akdeniz Genel Müdürü Özgür
Sert, 2016 yılını değerlendirdi. 2016'da yaşadıkları zorluk, sıkıntılara rağmen
bazı kalemlerde büyüme, bazı kalemlerde de hemen hemen aynı kaldıklarını
anlatan Özgür Sert, 2017'den beklentilerinin fazla olduğunu, daha iyi ve en
azından daha huzurlu geçeceğini ümit ettiklerini söyledi. Özgür Sert,
"Yatırımcılar olarak bizim gibi işletmeciler için en hassas konu bu.
İşletmeler ticari olarak daha sakin, huzurlu ortamlarda büyüme şansı
yakalıyorlar" dedi.
Yüzde
3 büyüme kaydedildi
Genel
kargo olarak ifade ettikleri yük taşımacılığında bir önceki yıla oranla yüzde
3'lük büyüme sağladıklarını belirten Özgür Sert, "Konteyner işi hemen
hemen bir önceki seneyle aynı rakamlarda gerçekleşti. İhracat ve ithalat
dengesinde çok büyük değişiklik olmadı. Antalya Limanı olarak konuşuyoruz ama
Batı Akdeniz'in çıkış noktası olduğumuz için Isparta, Burdur, Konya'nın bir
kısmı, Afyon, Denizli, Antalya şehrinin sanayi ve ticaretinin verisini de
buradan görmek mümkün. Çünkü ticaretin büyük yoğunluğu deniz yoluyla
yapılıyor." dedi.
''Demir
yolu projesi önemli bir kurtuluş noktası''
Demir
yolu projesinin önemli bir kurtuluş noktası olduğunu kaydeden Özgür Sert,
"Maalesef devlet de desteklemesine rağmen deniz yoluyla ülke içinde
kabotaj diye ifade ettiğimiz taşıma hiç gerçekleşmedi. 2017'ye umutla bakarken,
bizim gördüğümüz ve bakanlıkların da temelde çalışma yaptığı husus demiryolu
projesi. Demiryolu projesi aslında Türkiye'nin daha iyi ticari koşullara veya
büyümeye sahip olması için önemli kurtuluş noktalarından birisi. Bu cumhuriyet
tarihi boyunca hep söylendi ama bugünlerde daha da önem taşıyor" dedi.
"İpek
yolu demir yolu olacak"
Çin'in
eski 'İpek Yolu' olarak bilinen güzergahta bir projesi olduğunu kaydeden Özgür
Sert, bunun, Çin'in deniz yolu ve diğer bağlantıları minimize ederek, trilyon
dolarlık yatırım projesi olduğunu anlattı. Özgür Sert, "Eski tarihte
olduğu gibi bu projenin de büyük kısmı Türkiye üzerinden geçiyor. Demiryolu
bağlantısının ciddi ve etkin şekilde kullanımı önem kazanıyor. Güney Çin'den
yola çıkıp Kazakistan, Afganistan'ın bir kısmını, Hazar Denizi'ni geçerek
Gürcistan ve Azerbaycan üzerinden Türkiye'ye ve Avrupa'ya mallarını taşımayı
planlıyorlar. 10-15 gün içerisinde Çin'le Avrupa arasındaki her lokasyonda
dahil ürünleri ulaştırmayı hedefliyorlar" ifadelerini kullandı.
Çin'in
projesi Antalya'ya da geliyor
Buradaki
bağlantı noktalarından birinin de Türkiye olduğuna dikkat çeken Port Akdeniz
Genel Müdürü Özgür Sert, "Sadece demiryoluyla değil, deniz yoluyla da
birleştirecekler, Kuzey Afrika'ya ulaştırmak üzere. Antalya da en uygun
yerlerden birisi. Bu konuda demiryollarıyla ilgili hem rehabilitasyon hem de
işletmecilik konusunda yeni mevzuatlar hazırlandı ve yürürlüğe girdi. Sadece
bir eksiğimiz kaldı. Isparta ve Burdur'da üç demiryolu hattı var ve bunlar
henüz Antalya'ya inmedi. Bunların Antalya'ya inmesi şehrin ve bölge
şehirlerinin kalkınması için önem taşıyor. Çünkü biz bu bölgede ciddi şekilde
maden üretiyoruz. 2.5 milyon tonluk mal taşıması hali hazırda karayoluyla
gerçekleştiriliyor. Bu hem sürdürülebilirlik, hem doğanın korunması, hem
ticaretin daha uygun maliyetlerde gerçekleşmesi anlamında herkes için gerçekten
çok önemli bir değer." dedi.
Isparta
ve Burdur'la beraber İç Anadolu'nun büyük kısmının da Antalya'dan çıkış yapacağını
dile getiren Özgür Sert, "Ama bu demiryolununun liman işletmesine kadar
gelmesi önemli. Liman işletmesine kadar projelerde iniyor. Tünektepe'nin
arkasından demiryolu limanının batı yakasına kadar inmesi öngörülüyor. Bu
bölgenin kalkınması için en önemli hususlardan biri bu. Antalya'nın Manavgat
üzerinden Konya'ya bağlanması projesi var. 2 konu arasında tercih yapılacak
olursa yük taşımacılığından yana kullanılmasını istiyoruz. 2017'de kazmanın
vurulmasını beklediğimiz, heves ettiğimiz temel değer bu" dedi.
Kruvaziyerde
hedef 500 bin yolcu
Geçen
yıl kruvaziyer turizminin oransal olarak değerlendiremeyecek kadar çok farklı
gerçekleştiğini belirten Sert, "İçinde bulunduğumuz konjonktürde turizm
zorlandı. Ama bunun 2017 ve 2018'de yukarı doğru çok ciddi ivmeleneceğini ve
daha iyi rakamlara ulaşacağını ümit ediyoruz. Bizim hedefimiz Antalya'da 500
bin yolcuya ulaşmak. Mevcut liman işletmemizin kapasitesi de buna müsait.
Devletin de belediyelerin de birtakım yatırım planları var bu konuda ve şehre
yapılan her yatırımın fayda sağlayacağına inanıyoruz." ifadelerini
kullandı.
Kaynak:
ulasimonline.com