Pegasus
Hava Yolları, pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile
Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama
Ödülleri’nde “En İyi Havayolu” ödülüne layık görüldü.
Pegasus
Hava Yolları, Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği The ONE
Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde “En İyi Havayolu” ödülünün sahibi
oldu.
Markaların
yanı sıra reklam ajanslarının ve halkla ilişkiler şirketlerinin de
değerlendirildiği ödül töreni, bu yıl da Raffles İstanbul Zorlu Center’da
gerçekleştirildi. Ödül töreninde Pegasus Hava Yolları’nın ödülünü Marka
Pazarlama Müdür Yardımcısı Elif Yalt Başeski aldı.
“The
ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” pazarlama sektörünün lider dergi¬si
Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle
öne çıkan AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştiriliyor. Toplam 12 ilde bin 200
kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda ortaya çıkan veriler
doğrultusunda yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendiriliyor.
Jürisi halk olan yarışmada geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da itibarını
en çok arttıran markaların yanı sıra bu başarının önemli bir paydaşı olan
reklam ajansları, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de
ödüllendirildi.
Araştırmanın
temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket
yöntemiyle gerçekleştiriliyor. Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl
Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka
Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”,
“Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk
Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve
“Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri
üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın
ikinci ayağı olan 2016 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre
markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
Kaynak:
ulasimonline.com