Dünyanın
lider lojistik hizmet sağlayıcısı DHL Express, yeni yatırımlarıyla küresel
anlamda hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki fırsatlardan Türkiye’deki genç
girişimcilerin de en etkin şekilde yararlanmasına destek oluyor.
Dünyanın
lider lojistik hizmet sağlayıcısı DHL Express, yeni yatırımlarıyla küresel
anlamda hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki fırsatlardan Türkiye’deki genç
girişimcilerin de en etkin şekilde yararlanmasına destek oluyor.
ABD’de
artan e-ticaret hacmini destekleyecek yeni yatırım planı
Türkiye’deki
e-ticaret sektörü için en önemli pazarların başında gelen ABD’de zaman
taahhütlü gönderilerin ve e-ticaret hacminin artışına bağlı olarak yeni bir
yatırım planı açıklayan DHL Express, 2016 ve 2017 yılı boyunca 185 milyon dolar
yatırım yapacak. Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı hedefleyen
yatırım kapsamında işgücünün artırılması, yeni teknolojik çözümlerin hayata
geçirilmesi ve tesislerin büyütülmesiyle birlikte hanelere yapılan e-ticaret
gönderilerinin teslimatında verimlilik ve etkinlik artışı bekleniyor. Bu
yatırım tüm dünyada çevrimiçi perakende satış yapan şirketler için de müşteri
memnuniyetini artıracak önemli bir kazanım anlamına geliyor.
Türkiye’den
çıkan e-ticaret gönderilerinin yaklaşık yarısı ABD’ye
DHL
Express Türkiye verilerine göre, 2016 yılında Türkiye’deki e-ticaret
sitelerinden yurtdışına giden gönderilerin yaklaşık yarısı ABD’ye teslim
edildi. İhracat açısından oldukça zorlu bir yıl olmasına rağmen, ABD’ye yönelik
e-ticaret gönderileri 2016 yılında da yüzde 5 artışla büyümeye devam etti. Ve
ABD’ye ulaştırılan tüm gönderiler içinde e-ticaret gönderileri yüzde 29’luk bir
paya sahip olarak, bu büyümede önemli bir rol oynadı.
Claus
Lassen: “Türkiye’de e-ticaret sektörüne tüm global ağımızla destek oluyoruz”
DHL
Express Türkiye CEO’su Claus Lassen, DHL’in küresel e-ticaret sektörüne ve ABD
pazarına yönelik yatırımlarına ilişkin değerlendirmesinde, “DHL Grubu olarak
halihazırda 400 milyar dolar seviyesinde bulunan ve 2020 yılında 1 trilyon
dolara ulaşması beklenen küresel e-ticaret pazarını sağlıklı bir şekilde
büyütmek için çalışıyoruz. Teknolojiye, çalışanlarımıza ve altyapıya yaptığımız
yatırımlarla gönderilerin en hızlı, etkin ve verimli şekilde ulaşması gereken
noktaya varmasını sağlıyoruz. Bununla birlikte çevrimiçi perakendeciler için
özel gönderi araçlarımız, yerel gümrük uzmanlığımız ve hızlı gümrük
çözümlerimiz de özellikle e-ticaret alanındaki genç girişimcilerin işlerini
kolaylaştırarak büyümelerine destek oluyor” diye konuştu.
Türkiye’de
de en önemli büyüme alanlarından birinin e-ticaret olduğuna inandıklarını ifade
eden Claus Lassen, “Perakendenin geleceğini şekillendiren bu sektörün nihai
tüketiciye daha iyi hizmet vermesi için tüm global ağımızla destek oluyoruz.
Yakın zamanda ABD’de hayata geçirdiğimiz yatırım, Türkiye e-ticaret sektörünün
en önemli pazarlarından biri olan bu ülkede e-ticaret gönderi verimliliğini
artırarak önemli katkı sağlayacak” dedi.
E-ticareti
kolaylaştıran özel çözümler: On Demand Delivery
Çevrimiçi
alışveriş meraklılarının müşteri deneyimini geliştirmek üzere yeni ürün ve
hizmetler geliştirmeye odaklanan DHL Express’in son yeniliklerinden biri de On
Demand Delivery. Bu yeni hizmetle göndericiler spesifik teslimat seçenekleri
arasında seçim yaparak DHL Express’in müşterilerini e-posta veya SMS üzerinden
gönderinin durumu hakkında proaktif şekilde bilgilendirmesini sağlayabiliyor.
Alıcılar ise esnek teslimat seçeneklerinden yararlanarak teslimat zamanı ve
yerini istedikleri şekilde belirleyebiliyor. İlk seferde teslimat performansını
artıran On Demand Delivery, özellikle hanelere yönelik e-ticaret gönderilerinde
müşteri memnuniyetini artırıyor. On Demand Delivery’nin 2017 sonuna kadar
küresel ticaret ve e-ticaret faaliyetlerinin çoğunluğunu oluşturan 100’ün
üzerinde ülkede hayata geçirilmesi planlanıyor.
Kaynak:
ulasimonline.com