Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan yeni yıl mesajında 2017'de hayata
geçirilecek dev projeleri anlattı. Bakan Arslan, "Osman Gazi Köprüsü'nde
yaklaşık 89 lira olan geçiş ücreti bu gece itibarıyla 65,65 liraya
düşürüldü." dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Osman Gazi Köprüsü'nde yaklaşık
89 lira olan geçiş ücreti bu gece itibarıyla 65,65 liraya düşürüldü."
dedi.
Bakan
Arslan, TCDD Kule Restoran'da düzenlediği basın toplantısında, Bakanlığının
2016 faaliyetlerini değerlendirdi, 2017 hedeflerini açıkladı.
Türkiye'nin
15 Temmuz'da Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) darbe girişimini yaşadığını
hatırlatan Arslan, bu süreçte milletin milli iradeye sahip çıkarak bütün
dünyaya çok önemli bir ders verdiğini söyledi. "2016 zor bir yıldı,
mücadele yılıydı." ifadesini kullanan Arslan, Türkiye'nin mücadelesini
gerek içeride gerek dışarıda devam ettirdiğini ve ettireceğini belirtti.
Arslan,
Türkiye'nin kalkınmasının, büyümesinin, ülkenin 2023, 2053, 2071 hedeflerine
yürümesinin olmazsa olmazının, ulaşımı, erişimi kolaylaştırmak, ulaştırma
altyapı projelerinden taviz vermeden kalkınmayı sağlamak olduğunu ifade etti.
AK
Parti hükümetleri olarak 14 yılda ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanında
yaptıkları yatırımların miktarının 319 milyar 800 milyon lira olduğunu bildiren
Arslan, "2016'da da yine yatırımlara ara vermeden, hız kesmeden devam
ettiğimizin göstergesi, biz bakanlık olarak 26,5 milyar liralık yatırım yaptık,
sadece kamu tarafı. 2017'de de daha başlangıç ödeneğimiz 25 milyar 600 milyon
lira ki, bunun çok üzerine çıkacağımız herkesin malumu." dedi.
Bütün
projeleri, Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyanın öneminin farkında olarak ve
bunun hakkını vererek planladıklarını anlatan Arslan, "Özellikle ulaştırma
ana planı hazırlıyoruz ki 2017 yılında tamamlanacak, biz bundan sonraki
çalışmalarımızı gerek bu ana plan, gerek kalkınma planları çerçevesinde yürütüyor
olacağız." şeklinde konuştu.
Lojistik
master plan çalışmasını da bitirmek üzerinde olduklarını belirten Arslan, bu
çalışmanın tamamlanmasıyla, bütün ulaştırma koridorlarında taşımacılıktan
lojistiğe geçmiş olacaklarını söyledi.
"Bölünmüş
yollarla 16,8 milyar lira tasarruf sağladık"
Sektörler
itibarıyla yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Arslan, şöyle devam etti:
"Bu
yıl karayolları sektöründe harcadığımız para 18 milyar 300 milyon lira.
Özellikle 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol, bugün itibarıyla 25 bin 197
kilometre oldu .Yani 19 bin kilometrenin üzerinde biz bölünmüş yol eklemiş
olduk. Bu sene 3 bin 613 kilometre bölünmüş yolda çalışmaya devam ettik ve
2016'da 917 kilometre bölünmüş yol bitirdik. Bölünmüş yollar sayesinde
ülkemizde bir yılda yakıt, zaman ve dolaylı etkileri anlamında sağladığımız
tasarruf 16,8 milyar lira. Neredeyse yaptığımız yatırım kadar bir tasarruf
sağlamış durumdayız. Bölünmüş yolların şu anki mevcut ağımıza oranı yüzde 37,
ancak buna rağmen trafik hareketliliğini düşündüğümüzde bölünmüş yollar toplam
trafiğin yüzde 80'ini oluşturuyor."
Kaza
yerinde ölüm oranına bakıldığında, artan trafik hareketliliği ve araç sayısı da
dikkate alındığında yüzde 62 azalma sağlandığına dikkati çeken Arslan,
"100 milyon taşıt/kilometre başına 5,72 olan ölüm oranı 2,17'ye düşmüş
durumda. Elbette ki hedeflerimiz bunu daha da aşağıya çekmek." dedi.
Arslan,
bu yıl 2 bin 86 kilometre sıcak asfalt, 10 bin 159 kilometrede de sathi kaplama
yaptıklarını bildirdi.
Avrasya
Tüneli'nden Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne
Yaklaşık
3,5 milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve onun bağlantı yolları
da dahil 215 kilometrelik otoyolu hizmete sunduklarını anımsatan Arslan,
İstanbul-İzmir otoyolunun çok önemli bir parçası olan Osman Gazi Köprüsü ve
58,5 kilometre otoyolu da bu sene hizmete açtıklarını dile getirdi.
Bakan
Arslan, "Orhangazi'yi Bursa'ya, İzmir'i de Kemalpaşa ayrımına bağlayacak
otoyol çalışmalarını da ki toplam 46 kilometredir, bunu da bitirdik. İnşallah
ocak ayında bunu da hizmete sokmuş olacağız. Avrasya Tüneli'ni de 20 Aralık'ta
hizmete soktuk. Bu da 2016'da bitirilen önemli projelerden biri." dedi.
Arslan,
karayolu sektöründe 346 kilometre tünel uzunluğuna ulaşıldığını ifade etti.
2016'da 82 kilometre uzunluğunda 28 tünel bitirdiklerini, şu an 92 adet 307 kilometrelik
tünel çalışmasının da sürdüğünü anlatan Arslan, bunlardan en önemlilerinden
birinin geçen günlerde açılan Ilgaz Tüneli olduğuna dikkati çekti. Arslan, bu
tünelin 11 kilometrelik uzunluğuyla şu an Türkiye'de hizmette olan en uzun
tünel olduğunu vurguladı.
Bakan
Arslan, 14 kilometrelik Ovit Tüneli'nin inşaatının bittiğini, ışığın
görüldüğünü, donanım çalışmalarının ise devam ettiğini belirterek, Gümüşhane'yi
Trabzon'a bağlayacak olan Zigana Tüneli'nde de inşaatın sürdüğünü kaydetti.
Arslan, "Antalya ile Mersin arasındaki Akdeniz Sahil Yolu'nun
tamamlayıcısı olan projede de 23 adet çift tüpte, 4 adet tek tüpte, 5 bin 340
metre uzunluğunda 15 adet viyadükte olmak üzere çalışmalarımızı devam
ettiriyoruz. Orayı da yaklaşık 26 kilometre kısaltmış olacağız." diye
konuştu.
Türkiye'deki
köprü uzunluğunu 520 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Arslan, 2016'da 55
kilometre köprü yaptıklarını, 65 kilometre uzunluğunda 431 köprüde de çalışmalar
sürdürdüklerini söyledi.
Çevreye
duyarlı bir yaklaşımla, karayolu güzergahlarında ağaçlandırma yaptıklarına
işaret ederek, "14 yılda yaptığımız ağaçlandırma 36 milyon ağaç. Sadece
2016'da 3 milyon 100 bin ağaç diktik." ifadesini kullandı.
Kara
ulaştırmasında 35 milyon aracı denetlediklerini belirten Arslan, denetim
istasyonu sayısını 96'ya çıkardıklarını, bundan sonra denetimleri daha da
artıracaklarını bildirdi.
Demiryolu
sektöründe serbest piyasa dönemi başlıyor
Arslan,
demiryolu sektöründe bu sene yaptıkları yatırım miktarının 6 milyar 900 milyon
lira olduğunu ifade ederek, "2017'de demiryolu sektöründe bu yıl
harcadığımız paranın üzerinde bir harcama öngörüyoruz. Toplam demiryolu
uzunluğumuz bugün itibarıyla 12 bin 532 kilometreye erişmiş durumda ve biz bu
sene 884 kilometre yeni sinyalli hat yaparak, bu hat uzunluğunu 5 bin 462
kilometreye çıkardık. Elektrikli hat uzunluğumuzu da 496 kilometre yeni
elektrikli hat yaparak 4 bin 350 kilometreye çıkardık. Özellikle 10 bin
kilometreye yakın demiryolu hatlarımızı tamamen yeniledik." şeklinde
konuştu.
Ankara
Yüksek Hızlı Tren Garını hizmete açtıklarını anımsatan Arslan, kent içi ulaşım
dahil 177 milyon yolcu taşıdıklarını bildirdi.
Arslan,
bu sektörde lojistik merkezi sayısını da 7'ye çıkardıklarını, 5 lojistik
merkezi inşa çalışmasının da devam ettiğini, bu sene 390 kilometre demiryolu
hattını yenilediklerini belirtti.
Ankara-İzmir,
Ankara-Sivas, Bursa-Bilecik Yüksek Hızlı Tren hatlarında da çalışmalarının hız
kesmeden devam ettiğini dile getiren Arslan, bu bölgelerde işe başlamadıkları
kesimin kalmadığını ifade etti.
Konya-Karaman
hızlı tren hattını da tamamladıklarını, şimdi elektrikli ve sinyalli hale
getirme çalışmalarının sürdüğünü belirten Arslan, "Başkentray yüzde 21
seviyelerine geldi. Adana-Mersin arasında hızlı tren hattı da yüzde 85 seviyelerine
geldi." dedi.
Arslan,
Karaman-Ereğli-Ulukışla, Adana-İncirlik-Toprakkale hızlı tren hattı
çalışmalarına başladıklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Bakü-Tiflis-Kars
Türkiye'nin çok önemsediği bir proje, bu projede de yüzde 85 seviyelerine
gelmiş olduk. Anadolu ve Avrupa yakasındaki banliyö hatlarının metro
standartlarına getirilmesi ve Marmaray ile entegrasyonu çalışmaları da devam
ediyor. Ayrıca İstanbul'da Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı ve Sabiha
Gökçen-Kaynarca hatlarında da çalışmalarımız sürüyor. Demiryolu sektöründe
2016'da yaptığımız bence en önemli iş demiryollarının altyapısının ve
taşımacılığın birbirinden ayrılması, sektörün havacılıkta olduğu gibi
serbestleştirilmesi, rekabetin oluşturulması ve büyümenin önünün açılması adına
yapılması gereken bütün düzenlemeler yapıldı ve inşallah yarından itibaren
artık sektörde tamamen altyapı ve taşımacılık birbirinden ayrılmış, serbest
piyasa şartlarında rekabet edebilir, yeni taşımacıların da bu sektörde aktör
olabileceği uygulamayı başlatmış olacağız. Ben bunu çok önemsiyorum."
Kaynak:
ulasimonline.com