İstanbul'un
ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek potansiyele sahip Avrasya Tüneli, 20
Aralık'ta hizmete girecek.
Asya
ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek Avrasya
Tüneli, 20 Aralık'ta hizmete girecek. Tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un
iki yakası arasındaki mesafe 15 dakikada geçilebilecek.
Marmaray'ın
kardeşi niteliğinde olan metro hattından sonra lastik tekerlekli araçlar için
iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007'de Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce
yapıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde
azaltacak Avrasya Tüneli Projesi, boğazı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı
olarak planlandı.
Kamuoyunda
Avrasya Tüneli Projesi olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi
Projesi'nin 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle
inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı
tünellerinden oluşuyor.
Kazlıçeşme-Göztepe
hattında gerçekleştirilen Avrasya Tüneli Projesi, yoğun trafiğin etkili olduğu
şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları
arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu
yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak.
Deprem
ve tsunamiden etkilenmeyecek
Dünyanın
önde gelen mühendislik projelerinden olan tünel, 24 saat boyunca güvenli ve
kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak. En ileri
tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ürünü olan tünel, deprem ve
tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünel üstün güvenlik
özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek.
Tünelde
her noktanın 7 gün 24 saat izlendiği kapalı devre kamera sistemi, olay algılama
sistemleri, haberleşme ve ihbar sistemleri yer alacak. Yüksek teknoloji
altyapısıyla tünel içinde hız kontrolü sağlanacak.
Tünelde
maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil
için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak.
Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak, sürücüler tünel geçiş
ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) aracılığıyla
ödeyebilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için
ayrıca ödeme yapılmayacak.
Kaynak:
ulasimonline.com