Avrupa
Topluluğu Gemi Sahipleri Birliği ve Avrupa Taşımacılık İşçileri Federasyonu,
Avrupa Komisyonu'na, gemiadamlarının çalışma şartlarına ilişkin Sözleşme
Yönergesi'nin değiştirmesini talep ediyor.
Avrupa
Topluluğu Gemi Sahipleri Birliği (ECSA) ve Avrupa Taşımacılık İşçileri
Federasyonu (ETF), 2009 yılında kabul edilen sözleşmenin, 2014 yılında revize
edilen Deniz İşçiliği Sözleşmesi'ne (MLC) göre yeniden düzenlenmesini istiyor.
İngiltere
Deniz Ticaret Odası üyesi ve ECSA'nın Sosyal Diyalog Sözcüsü Tim Springett
yaptığı açıklamada, 'Uluslararası Çalışma Örgütü'nün 2009 yılında yayınladığı
sözleşme armatörler tarafından terk edilsede, 2014 yılında uluslararası
kurallara bir dizi değişiklik getirerek düzenlenen Deniz İşçiliği Sözleşmesi,
gemiadamlarının ve ailelerinin refah düzeyini daha da artırmaya yönelik
hükümlere sahip. Tutarlı olmak için sözleşmenin revize edilmesi hem
çalışanlarımız açısından hemde hukuk açısısından olumlu sonuçlar ortaya
çıkaracaktır' dedi.
2006
yılında kabul edilen Deniz İşçiliği Sözleşmesi, (MLC) işe alma ve yerleştirme
uygulamaları, istihdam koşulları, çalışma saatleri ve dinlenme saatleri, geri
dönüş, yıllık izin, ücret ödemeleri, konaklama, eğlence tesisleri, yiyecek ve
ikram gibi gemiadamlarının çalışma ve yaşam koşullarını iyileştirmek için asgari
gereklilikleri belirliyor.
Nautilus
Uluslararası Sekreter Yardımcısı ve Avrupa Denizyolu Taşımacılığı Sektörel
Sosyal Diyalog Komisyonu sözcüsü Mark Dickinson ise, '2014 yılında revize
edilen Deniz İşçiliği Sözleşmesi (MLC), gemi sahiplerinin görevi bitmiş
gemiadamlarının geri gönderme masraflarını karşılaması için finansal güvenlik
zorunluluğunu getiriyor. Aynı zamanda, sözleşmeden doğan tazminatın, gemi adamı
veya temsilcisine tam ve gecikmeden ödenmesini sağlamak için, armatörlerin
yaralanma veya hayatını kaybetmesinde olan mevcut yükümlülüklerini de
genişletiyor. Bu, denizcilere çok önemli bir koruma sağlıyor.' açıklamasında
bulundu.
Avrupa
Komisyonu ise değiştirilen Deniz İşçiliği Sözleşmesi'nin (MLC) onaylanması ve
kabulünden kaynaklanan Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) üye devletlerinin
yükümlülüklerini azaltmayacağını belirtiyor. Bu nedenle, Avrupa Topluluğu Gemi
Sahipleri Birliği (ECSA) ve Avrupa Taşımacılık İşçileri Federasyonu (ETF), AB
üye ülkelerine MLC'ye yönelik 2014 değişikliklerini mümkün olan en kısa sürede
ve her halükarda, 18 Ocak 2017'de yürürlüğe girmeden önce uygulamaya davet
ediyor.
Kuruluşlar,
Avrupa Kurumlarının yasama prosedürünü zamanında kolaylaştıracağına
inandıklarını söylüyor. ECSA ve ETF'ye göre, tüm hükümlerinin topluluk
düzeyinde ortak bir şekilde uygulanmasına ve gereksinimlerinin uygunluğunun
arttırılmasına olanak tanıyacak.
Kaynak:
lojiport.com