JLL’in
Lojistik Genel Müdürü Anıl Turpçu, “Perakendeciler artan depolama ve nakliye
maliyetlerinden dolayı kendi depo yatırımlarına başladı” dedi
Artan
yakıt masrafı, köprü geçiş ücretleri, depolama maliyetleri ve dövizdeki artış
nedeniyle ücretlerini artıran lojistik firmaları perakendeciyi yeni iş sahibi
yaptı. Özellikle yeni ticari projelerde depo alanı taleplerini artıran
perakendeciler yaygın lojistik firmalarının yanı sıra kendi depolarını ve
taşıma ekiplerini de kurarak hem maliyetlerini azaltacak hem de tedarikten
doğan sıkıntıları ortadan kaldıracak.
MEGA
PROJELER TALEBİ ARTIRDI
JLL
Türkiye Sanayi ve Lojistik Müdürü Anıl Baştaş Turpçu, e-ticaretin hızlı
gelişmesi ve tedarikte son tüketicinin kalite beklentisinin artmaya
başlamasıyla birlikte firmaların kendi tedariklerini kendi depoları üzerinden
yapmaya başladığını ve özellikle 2017'de depo talebinin iki kat artacağını
söyledi. Bu talebin ticari gayrimenkul projelerini de şekillendireceğini ve
artıracağını dile getiren Turpçu, 3. Köprü, 3. Havalimanı, Organize Liman
Bölgesi ve Liman Kent Projesi gibi önemli altyapı projelerinin de lojistik
pazarı üzerindeki olumlu etkilerinin iki yıl içinde görüleceğini söyledi.
YABANCI
ŞİRKET DE DEPO YERİ ARIYOR
Şu
an perakende, hızlı tüketim ve otomotivin, lojistik pazarını taşıyan başlıca
sektörler olduğunu belirten Turpçu, İstanbul- Kocaeli bölgesinde devam eden
mega projelerin bölgede altyapısı kurulmuş yeni yatırım alanları yaratılması
açısından lojistik pazarı için çok önemli olduğunu söyledi. Turpçu, projeler
henüz tamamlanmadığı halde yerel ve uluslararası müşterilerin bölgede depo
aradığını kaydetti.
Kaynak:
lojiport.com