İstanbul
Büyükşehir Belediyesi tarafından 1-3 Aralık 2016 tarihleri arasında İstanbul
Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Transist 2016, Uluslararası İstanbul Ulaşım
Kongresi ve Fuarı, “Toplu Ulaşımın Geleceği 4T” temasıyla düzenlendi. Bu yıl
9’uncu kez düzenlenen Transist 2016’da, 4T teması çerçevesinde ‘trafik’,
‘zamanlama’, ‘dönüşüm’ ve ‘teknoloji’ konularına odaklanıldı. Kongrede, ‘Trafik
Yönetimi ve Şehiriçi Ulaşımda Verimlilik’, ‘Mega Kentlerde Ulaşımda Zaman
Yönetimi ve Veri Odaklı İnovasyon’, ‘Akıllı Teknolojiler Ulaşım Tercihlerini
Nasıl Değiştirecek?’ ve ‘Sürdürülebilir Şehirler için Ulaşımda Dönüşüm’
başlıkları altında dört panel düzenlendi.
Konferans
kapsamında gerçekleştirilen “Akıllı Teknolojiler Ulaşım Tercihlerini Nasıl
Değiştirecek?” başlıklı panelde “Otonom Kamyonlar ve Dijital Yük Brokerlığı”
başlıklı bir sunum gerçekleştiren Frost & Sullivan Ticari Araçlar
Otomasyonu ve Ulaşımı Direktörü Christoph Domke ise alternatif hibrid, NG ve
elektrikli araçlar, dijital yük brokerlığı ve otonom araçlar gibi yükselen
trendlerin büyük OEM servis sağlayıcıların gündeminde olduğunu kaydetti. Domke,
bu alanda ciddi yatırımlar, şirket birleşme ve satın almaların yaşandığını
belirtti. 2015 yılı itibariyle dünya çapında 71.8 trilyon dolar olan ekonomik
büyüklükte lojistik pazarının 7.17 trilyon dolara ulaştığını ifade eden Domke,
2020 yılında ise 85.76 trilyon dolara ulaşacak global ekonomide lojistik
pazarının 9.43 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratacağını vurguladı.
OTONOM
ARAÇLAR YAKITTA YÜZDE 10 TASARRUF SAĞLAYACAK
Teknolojide
yaşanan gelişmeler ve bağlantılı araç teknolojisinde hayata geçirilen
ilerlemeler sayesinde otonom ticari araçlarla akıllı taşımacılığa evrilen bir
sürecin içinde bulunduğumuzu dile getiren Domke, otonom araçlarla insan
hatasından kaynaklanan kazaların önemli ölçüde azalmasının yanı sıra enerjiden
kilometre başına yüzde 40 verimlilik sağlanacağının altını çizdi. Gelişimin
çevresel niteliğine de vurgu yapan Domke, otonom araçların yakıttan yüzde 10
tasarruf sağlayacağını ve yüzde 15 daha düşük karbon emisyonu üreteceğini
belirtti.
Henüz
gelişim aşamasında bulunan teknolojinin kent yaşamı üstünde de önemli etkileri
olacağını ileri süren Domke, akıllı kentlerde akıllı yolların da olacağını,
akıllı ticari araçların güzergahının buna göre belirleneceğini kaydetti. Domke,
yakın gelecekte kentlerin, yolların ve ticari araçların akıllı bağlantısının
yaşanacağını, mevcut gelişim hızının önümüzdeki yıllarda ivme kazanacağını
vurguladı.
Kaynak:
yesillojistikciler.com