Samsun
Çarşamba Havalimanı Pisti`ni 1 Mart itibariyle kapatıp 3 ay içinde tamamen
bitireceğiz. Çünkü çok önemli olimpiyat oyunları var. Olimpiyat oyunları öncesi
misafirlerimizin geliş gidişlerine zaman kalacak şekilde mayıs ayı sonunda
havaalanını tekrar hizmete açacağız"
Bakan
Arslan ile Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç ve AK Parti Genel Başkan
Yardımcısı Çiğdem Karaaslan, Samsun Çarşamba Havalimanı'nın pisti ile terminal
binasında incelemelerde bulundu.
Daha
sonra Samsun Valiliğine giderek bakanlık bürokratları ile değerlendirme
toplantısı gerçekleştiren Arslan, ardından basın toplantısı düzenledi.
Bakanlık
olarak yaptıkları çalışmalara ilişkin bilgi veren Arslan, "İstanbul'da
dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. 200 milyon yolcu taşıyacak bir
havalimanı yapıyoruz. Sadece İstanbul'a da yapmıyoruz. Samsun'a da Türkiye'nin
her yerine de yapıyoruz. Bugün Gayrettepe'den İstanbul Havalimanı'na gidecek
raylı sistemin ihalesi yapıldı. İhale bedeli 999 milyon 769 bin 962 avro. Yani
yaklaşık 1 milyar avro. Bugün bağlandı. Bunun Türk lirası karşılığı 3,5 milyar
lira. Eskiden 500 milyon buldukları zaman IMF temsilcisinin karşısında el pençe
duruyorlardı. Davul zurna çalıyorlardı. Türkiye'ye geldikleri zaman takla
atıyorlardı." ifadelerini kullandı.
Bugün
sadece bir demiryoluna 3,5 milyar lira harcadıklarına dikkati çeken Arslan,
Samsun'un ulaştırma projeleri için de bugüne kadar 3 milyar 600 milyon lira
harcandığını, devam eden projelerin de bunun yarısı kadar olduğunu anlattı.
Samsun
Çarşamba Havalimanı'nın onarım için 3 ay kapatılacak olması
Bakan
Arslan, Samsun Çarşamba Havalimanı'nın, pistindeki çökmeler nedeniyle 3 ay
kapalı kalacağına işaret ederek, havalimanı pistinde aşırı çökme bulunduğunu
söyledi.
Arslan,
şöyle devam etti:
"Havalimanımızda
bir aksama olmaması adına ihale süreçlerini başlattık. Devlet Hava
Meydanlarının yaptığı projeksiyon çerçevesinde normal şartname şartlarında
yaparsak, Samsun Havalimanı'nı bir yıl kapatmamız lazım. Yani 2003'te 175 bin
kişinin geldiği, bugün 10 kat yolcu artışı olarak yılda 1 milyon 700 bin
kişinin kullandığı havalimanını bir yıl kapatmamamız lazım ancak bir yıl
kapatmak ne bizim ne de Samsun'un istediği bir şeydir. 'Gece gündüz çalışarak
en az kapatmayla bunu nasıl çözeriz' diye kafa kafaya verdik. Epeyce çalışma
sarf ettik. Hatta 'kapanmadan çözülmesi mümkün müdür?' diye çok çalıştık ama
gördük ki kapatmadan çözülmesi mümkün değil. Ancak 3 aylık kapatmayla
çözebileceğiz."
Pisti
1 Mart itibarıyla kapatıp 3 ay içinde çalışmaları tamamen bitireceklerini dile
getiren Arslan, "Çünkü çok önemli olimpiyat oyunları var. Olimpiyat
oyunları öncesi misafirlerimizin geliş gidişlerine zaman kalacak şekilde mayıs
ayı sonunda havaalanını tekrar hizmete açacağız. Bu arada Merzifon ve
Ordu-Giresun havalimanlarında sefer sayısı artırılarak Samsunlunun uçuş
ihtiyacını kısa periyotta sağlamış olacağız." şeklinde konuştu.
Samsun
Çarşamba Havalimanı'nın her türlü teknik ve ilave katkı malzemeleri
kullanılarak yapılacağını belirten Arslan, havalimanı terminal binası ile
ilgili olarak da proje çalışması başlattıklarını söyledi.
Proje
çalışmasının ardından mevcut terminal binasının dış hatlar olarak hizmet
vereceğini bildiren Arslan, yeni yapılacak terminal binasının da iç hatlara
hizmet vereceğini kaydetti.
Samsun'da
yapılan yatırımlar
Arslan,
ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanında Samsun'a ciddi anlamda yatırımlar
yapıldığını anlatarak, şöyle devam etti:
"AK
Parti hükümetlerinden önce 10 yıl boyunca karayollarına yapılan yatırım 330
milyon liraydı. AK Parti döneminde 13 yılda karayollarında Samsun'da yapılan
yatırım miktarı 3 milyar 347 milyon lira. Samsun Limanı özelleştirmeyle çok
daha aktif hale geldi. Demiryollarını özellikle ülke olarak 1950'den sonra
ihmal ettik. Cumhuriyet'in ilk yıllarında yılda 138 kilometre demiryolu
yapılmışken, 1950 ila 2003 arasında sadece 975 kilometre demiryolu yapılmış.
Yani yılda 18 kilometre. AK Parti hükümetleri döneminde özellikle limanları
demiryolları ile bağlamak suretiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yüksek
standartlarla ülkemizin demiryolu ağlarını birbirine bağlıyoruz. Samsun'un
hızlı tren ihtiyacını karşılamak için çalışmalar başlattık. Samsun-Ankara arası
hızlı tren hattını üç parçaya bölerek proje çalışmalarını başlattık. Projeler
biter bitmez Samsun-Çorum-Ankara hızlı tren projesini de hayata geçirmiş
olacağız. Bunu sadece Samsun için değil, ülkemizin her yeri için
yapıyoruz."
Bakan
Arslan, Samsun'u hak ettiği yere getirmek için çalıştıklarını, kentin fiber
optik altyapısı bin 500 kilometreyken bugün 3 bin 400 kilometreye çıktığını,
geniş bant abone sayısının ise 830 bine ulaştığını sözlerine ekledi.
Kaynak:
T.C. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI