Her
100 kilometrede bir havalimanı projesi kapsamında Yozgat, Rize-Artvin,
Bayburt-Gümüşhane (Salyazı), Niğde-Aksaray, Karaman, İzmir Çeşme Alaçatı ve
Batı Antalya havalimanlarının yapımı planlanıyor.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı verilerinden derlenilen bilgilere göre,
ulaştırma sisteminin en önemli dişlilerinden biri olan havacılıkta 2003'ten bu
yana sektörün gelişmesi için köklü adımlar atıldı. Bütçe dışında alternatif
finans ve yatırım kaynaklarıyla gerçekleştirilen kamu-özel iş birliği
çerçevesinde hayata geçirilen projelerle özel sektörün sivil havacılıkta önü
açıldı. Seyahat maliyetlerinde düşüş yaşanırken, havayolunun "halkın
yolu" olması sağlandı.
Aktif
havalimanı sayısı 55’e çıkan yurt içi uçuş ağına, gelecek dönemde Yozgat,
Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane (Salyazı), Niğde-Aksaray, Karaman, İzmir Çeşme
Alaçatı ve Batı Antalya havalimanlarının eklenmesi planlanıyor.
Yurt
içinde havayolunu kullanan vatandaşların ve yabancı konukların yüzde 90’ı
karayoluyla 100 kilometre yol alarak herhangi bir havalimanına erişebiliyor.
2023’te havayolunu yurt içinde kullanan her birey, 100 kilometre mesafe kat ettikten
sonra herhangi bir havalimanına ulaşabilecek.
Yurt
dışı uçuş ağı yüzde 372 arttı
Havacılık
sektöründe büyük gövdeli uçak sayısı, 162’den 540’a çıkarken, toplam yolcu
sayısı 2003'e göre yaklaşık 6 kat artarak 2015 sonunda 181,5 milyona yükseldi.
Havacılık
anlaşması bulunan ülke sayısı, 81’den 167’ye çıkması Türk sivil havacılığına büyük
katkı sağladı. 2003'te 2 havayolu şirketiyle 60 noktaya uçuş gerçekleştirilen
yurt dışı uçuş ağı yüzde 372 arttı. Yurt dışı uçuş ağı, 6 havayolu şirketiyle
116 ülkede 283 noktaya ulaştı.
Yıllık
90 milyon yolcu kapasiteli ve ilk etabı 2018’in ilk çeyreğinde devreye girecek
İstanbul yeni havalimanı, Türkiye'yi dünyanın en önemli transit merkezlerinden
biri haline getirecek. Projenin tamamlanmasıyla Türkiye’nin havacılık tarihinde
yeni bir sayfa açılacak.
Kaynak:
ulasimonline.com