Bu
yıl 10. kez düzenlenen İstanbul Logitrans Fuarı dün kapılarını açtı. 26 ülkeden
180'i aşkın firmanın katıldığı fuarda milyonlarca dolarlık iş hacmi yaratacak
önemli işbirliklerine imza atılması hedefleniyor.
Sektörde
Avrupa'nın en önemli fuarlarından 10. Uluslararası Logitrans Transport Lojistik
Fuarı, dün kapılarını açtı. 26 ülkeden 180 katılımcıyı ağırlayan lojistiğin dev
etkinliğine 50’yi aşkın ülkeden ziyaretçi bekleniyor.
Taşımacılıktan
intralojistiğe, telematikten ticari araçlara kadar tedarik zinciri ağının tüm
halkalarını kapsayan Logitrans Fuarı boyunca İstanbul sektörün dünya çapındaki
en önemli isimlerini ağırlıyor. Almanya ve Avusturya ülke pavilyonlarının yanı
sıra Afganistan’dan Polonya’ya yayılan bir coğrafyadan gelen katılımcılar ürünlerin
pazara en iyi şekilde sunulması için önerdikleri ürün ve hizmetlerini
tanıtacaklar.
Schulz:
Türkiye Avrupa için çok önemli pazar
EKO
Fuarcılık'ın Alman fuarcılık devi Messe ile ortak organize ettiği Logitrans'ta
Almanya Federal ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı Öncelikli İlişkiler
Daire Başkanı Gerhard Schulz, Türkiye'nin Alman ekonomisi ve lojistik sektörü
için büyük öneme sahip olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Fuar
vesilesiyle İlk kez İstanbul'a geliyorum. İlk gözlemim ise şu ki, İstanbul dünyanın
en güzel şehirlerinden biri. Ayrıca çok önemli bir lojistik konuma sahip.
Türkiye, Avrupa için çok önemli bir pazar. Türkiye Almanya için ayrıca önem
taşıyor. Türkiye'de 6 bin 500'den fazla Alman şirketi var. İki ülke arasındaki
büyük bir ihracat hacmi var. Burada tabii ki, kusursuz işleyen lojistiğin çok
önemi var. Bu sayede lojistik de hızlı hızlı büyüyor. Artık malı en hızlı
şekilde götürmek daha fazla önem kazandı. Bunun için de Akıllı çözümlerde
gerekli. Bize düşen ticaretin daha hızlı yapılmasını sağlamak. Bu fuarda
Türkiye ile güzel bir işbirliğimiz var. Fuarın lojistikteki büyümeye katkı
sağlayacağına inanıyoruz."
'Avrupa'nın
en önemli lojistik fuarlarından biriyiz'
EKO
Fuarcılık İdari Direktörü İlker Altun ise, bölgede ve ülkede yaşanan olumsuzluklardan
dolayı bu yıl katılımcı sayısında bir düşüş yasansa da Avrupa'da hala en önemli
fuar konumunda olduğunu ifade etti. Fuarda ‘Uluslararası Tedarik Zincirinde
Türkiye’nin Rolü’ başlıklı panel de düzenlendi. Alman Lojistik Konfederasyonu
BVL International Başkanı Prof. Dr. Thomas Wimmer’in yönettiği panelde
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ile
UTİKAD Başkanlığının yanı sıra DEİK Lojistik İş Konseyi ve FIATA Avrupa’nın da
başkanlığını yürüten Turgut Erkeskin, Avusturya Ticari Konsolosu Mag. Georg
Karabaczek, Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri ve Yönetim
Kurulu Üyesi Jan Nöther konuşmacı olarak yer aldı. Lojistiğin tüm yönleri ile
ele alındığı Logitrans Fuarı kapsamında; Alman eksperler tarafından ‘Endüstri
4.0’ ve çabuk bozulabilen ürünlerin lojistiğini ele alan ‘Perilog’
konferansları düzenleniyor.
Bunların
yanı sıra hava kargo sektöründeki ‘Elektronik Konşimento’, İGEME tarafından
düzenlenen ihracata yönelik eğitimler, İzmir Aliağa Bölgesi’ndeki lojistik
yatırım fırsatları ile güçlü bir panel programının yanısıra merakla beklenen
yeni havalimanı ile ilgili sunumun da yapılıyor.
Lojistiğin
Oskarları olarak nitelenen ‘ATLAS Lojistik Ödülleri’ de 17 Kasım Perşembe günü
(bugün) logitrans fuarı sırasında sahiplerini bulacak. 10. Uluslararası
Logitrans Transport Lojistik Fuarı, 18 Kasım'a kadar İstanbul Fuar Merkezi 9 ve
10. salonlarda devam edecek.
UND:
Gelecek parlak fırsatı kaçırmamalıyız
Uluslararası
Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, fuar açılışında
yaptığı konuşmasında Çin ve Pakistan gibi ülkelerin TIR sistemine girme
hazırlığında olduğunu belirterek, bu gelişmelerin lojistiğe büyük katkı
sağlayacağını ve Türkiye'nin gelişen bu pazarlardan pay alabilmesi için mevzuat
altyapısını hazırlaması gerektiğine dikkat çekti. Şener, "Türkiye çok
önemli bir pazar. Başta Almanya olmak üzere Avrupalı devlerin üretim merkezi
konumunda. Ancak bu malların ulaştırılması konusunda karayolu taşımacılığında
sıkıntılarımız devam ediyor. Rusya'ya giderken sorun yaşıyoruz. Doğu'ya
giderken sorun yaşıyoruz. Batı'ya giderken sorun yaşıyoruz. Türkiye Avrupa ve
Asya arasında köprü konumundaydı ama Asya ayağı kırıktı. Kazakistan gibi
ülkelere mermeri ya da klozeti uçakla taşımak zorunda kalıyoruz karayolundaki
sorunlar yüzünden. Ancak güzel gelişmeler de oluyor. Çin ve Pakistan TIR
sistemine dahil oluyor. Çin ilk anlaşmayı da bizimle yapıyor. Çin'den Batıya
gelmek isteyen mallar var. Bizim araçlarımız oradan boş dönüyordu. Biz
Hindistan'la da karayolu anlaşması yapmak istiyoruz. Artık Türkiye gerçekten
Avrupa ve Asya arasında bir köprü konumunda. Bunlar güzel gelişmeler gelecek
parlak. Suriye ve Irak'ta sorunlar çözüldüğünde çok büyük pazar olacak bu
bölge. Bizi bekleyen tek risk bu taşımacılıkta mevzuat alt yapısını oluşturmak.
Bu tür eksiklikler bu potansiyeli değerlendirmemize engel olabilir. Acele
etmeliyiz" diye konuştu.
UTİKAD:
Lojistikte en zayıf alan gümrükler
UTİKAD
Başkanı Turgut Erkeskin, Türkiye'nin çok zor bir süreçten geçtiğini ancak buna
rağmen lojistik süreçlerini aksatmadan devam ettirdiğini vurguladı. Sektörün
gümrük alanında zayıf kaldığını dile getiren Erkeskin, şunları kaydetti:
"Türkiye bir darbe girişimi ile karşılaştı. Bunun uluslararası alanda
açtığı etkiyi azaltmaya çalışıyoruz. Lojistik operasyonlarımızın bu süreçten
etkilenmesinden çok endişe ettik. Fakat Türkiye bu süreci çok iyi yönettti.
Operasyonlarımıza her alanda devam ettik. Ne kadar iyi kriz yönettiğimizi
gördük. Lojistikte en güçlü olduğumuz konu hükümetin desteğini arkamıza almış
olmamız. Hükümet en önemli üç sektörden birini lojistik olarak seçti. 3.
havalimanı gibi çok önemli lojistik projelerimiz var. Limancılıkta ve
demiryollarında çok önemli yatırımlar yapıyoruz. En zayıf olduğumuz alan ise
gümrük uygulamaları bunu çözmediğimiz sürece yeterli gelişmeyi sağlamamız
mümkün değil."
Kaynak:
dunya.com