İstanbul
trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli
Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri, 30 Kasım'da yeniden ihale
edilecek.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3
Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde geçen yıl yapılan ancak iptal edilen
etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi, 30 Kasım'da yeniden
gerçekleştirilecek.
İptal
olan ilk ihalede teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje
firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açılmış ancak şirketlerden birinin
teklifindeki maddi hata nedeniyle ihale geçersiz sayılarak iptal edilmişti.
1
yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor
Proje
bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500
bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında,
karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri
belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin
tamamlanması planlanıyor.
İstanbul
Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de
demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu,
üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer
alacak.
Büyüklüğü
ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5
aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında
Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden,
ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından
başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na
bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
14
dakikada geçilecek
Tünel,
TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre
edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl
içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında
İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14
istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa
yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla
yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması
bekleniyor.
Kaynak:
ulasimonline.com