Adapazarı
ile Bartın arasındaki yapılması planlanan demiryolu projesinin detayları ortaya
çıkmaya başladı. Hem yük hem de yolcu taşıma amacı ile gidiş-geliş olmak üzere
projelendirilen Adapazarı-Bartın Demiryolu, bölgenin küresel yatırımcılar
gözünde cazibe merkezi olmasını sağlıyor.
Projenin
ilk ayağı olan Arifiye – Karasu hattının toplam 1 milyar 139 milyon 200 bin
liraya mal olması planlanan projenin 1. Kısmının detayları da gün ışığına
çıkmaya başladı. Projenin güzergâhında ve yol platformunda kesinlikle hemzemin
geçit bulunmayacağı ve tren hızının 120 km/saat olarak hesaplandığı belirtildi.
Toplam
98 milyon 677 bin 492 metreküp hafriyat yapılacak
Adapazarı-Karasu
hattı boyunca toplam 4 milyon 519 bin 632 metreküp, Karasu- Kocaali-
Akçakoca-Ereğli -Bartın arasında da 94 milyon 157 bin 860 metreküp toprak
malzeme kazısının yapılacağı ifade edildi.
Toplam
Hat 344 KM uzunluğunda olacak
Adapazarı-Karasu
arasının Karasu İstasyonuna kadar ki mesafesinin 63 kilometre olarak
projelendirildiği, Karasu-Kocaali-Akçakoca-Alaplı-Ereğli- Bartın arasının da
281 kilometre olarak hesap edildiği belirtildi.
Adapazarı
Karasu arasına 2 viyadük
Adapazarı
şehir merkezinin hemen güneyinden Sakarya Nehri’nin 500 metre doğusunda
başlayacak tren yolu güzergâhı bu noktada ilk viyadükü ile karşılaşacak.
Güzergahın 15’inci kilometresinden Sakarya Nehri’ni 162 metre uzunlukta viyadük
ile geçecek olan Adapazarı-Karasu Demiryolu Hattı, nehrin batı yakasına geçerek
nehirden 10 kilometre uzaklaşarak 31’nci kilometrede nehri ikinci kez viyadük
ile geçecek.
Projenin
ömrü 50 yıllık
Yaklaşık
50 yıl olarak hesaplanan güzergâhta Adapazarı-Kocaali arasının Adapazarı,
Ferizli, Yuvalıdere (Durak-1), Karasu ve Kocaali Tren İstasyonları olmak üzere
beş istasyon ile geçileceği projede yer alırken, istasyonların tamamı 3. Sınıf
olarak inşa edileceği belirtildi.
“Demiryolu
projesinde 17 viyadük bulunuyor”
Proje
içinde Kocaali’den sonra Bartın’a kadar olan mesafede Akçakoca, Alaplı, Durak
1, Durak 2, Çaycuma, Durak 3 ve Bartın İstasyonu olmak üzere sekiz istasyon
daha bulunuyor. Adapazarı-Karasu Demiryolu projesinin tamamında Sakarya-1,
Sakarya-2, Karasu, Büyük Melen, Çayağzı, Kocamandere, Soğukkovan, Alaplı Çayı,
Yazıcılar Çayı, Filyos Çayı üzerinde viyadükler inşa edilecek. Projenin
devamında Gülüç-1, Gülüç-2, Gülüç-3, Bartın Çayı-1, Gemiler Yanı, Bartın Çayı-2
ve Bartın Çayı-3 isimli viyadüklerin yanı sıra Kocamandere-Filyos Çayı
viyadükleri arasında toplam dört ve Bartın Çayı-3 Viyadüğü sonrasında
Bartın-Amasra arasında bir tünel bulunuyor.
Kaynak:
ulasimonline.com