Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / “TÜRKİYE’DE HENÜZ LOJİSTİKTE DERİNLEŞME YOK”

“TÜRKİYE’DE HENÜZ LOJİSTİKTE DERİNLEŞME YOK”

“TÜRKİYE’DE HENÜZ LOJİSTİKTE DERİNLEŞME YOK”12.10.2016Pegasus Havayolları Kargo’nun düzenlediği konferansta konuşan Turgut Erkeskin, “Çoğu gelişmiş ülkede lojistik birinci sektör konumunda. Türkiye’de ise henüz sektör bu alanda derinleşme yok. Değişik sektörlere hala tek tip bir hizmet veriliyor. Hak ettiği yer sektörün hizmetler sektöründe bir numaralı sektör haline gelmelidir” dedi.

İzmir 9 Eylül Üniversitesi Çakabey Denizfeneri Konferans Salonu’nda yapılan Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Konferansı’na Pegasus Havayolları Kargo Direktörü Aydın Alpa, 9 Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Okan Tuna, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Kasman, Oturum Başkanı Doç. Dr. Soner Esmer, UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin, Lufthansa Cargo AG Genel Müdürü Hasan Hatipoğlu, Reibel Taşımacılık Genel Müdürü Arif BAdur, Borusan Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Savaş Yaşar, Damco Doğu Akdeniz Bölgesi CEO’su Okyay Öztugran katıldı.

AYDIN ALPA: ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLE ÇOK ÖNEM VERMELERİ GEREKİYOR

Konferansın açılış konuşmasını yapan Pegasus Havayolları Kargo Direktörü Aydın Alpa, lojistik sektöründeki rekabete dikkat çekerek, öğrencilere yabancı dil bilmenin vurguladı. Alpa, günümüz koşullarında öğrencilerin istihdam edilebilmeleri için yabancı dil bilmelerinin büyük önem taşıdığını ifade etti.

9 Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Okan Tuna ise yaptığı konuşmada, Pegasus’un sektörde çok sevilen bir şirket olduğunu belirterek, köklü bir üniversitesin köklü fakültesinin bir bölümü olduklarını ifade etti ve 28 öğrenciyle eğitim öğretime başladıklarını söyledi.

OKAN TUNA: İYİ UYGULAMALAR VERİMLİLİĞİ ARTTIRIYOR

Tuna, “İyi uygulamalar verimliliği arttırıyor, sürdürülebilir kılıyor. Çok genç bin üniversitesi olmamıza rağmen ikinci konferansı düzenliyoruz. Köklü bir üniversitenin bir bölümü olarak iyi uygulamaları uluslararası boyutta ele alıyoruz” diye konuştu.

HALE ÖREN: ÜNİVERSİTEMİZ ÇOK KÖKLÜ BİR ÜNİVERSİTEDİR

9 Eylül Üniversitesi Rektör Yardımcısı Hale Ören ise “Üniversitemiz çok köklü bir üniversitedir. Denizcilik Fakültesi, çok iyi bir eğitim veren bir fakültedir.” Diyerek, konferansın sektör için çok faydalı olduğunu belirterek, “öğrencilerin de bu konferanstan alacakları çok şey var” diye konuştu.

Açılış konuşmalarının tamamlanmasının ardından konferansın birinci oturumuna geçildi. Konferansın 1. Oturumunun başkanlığını Doç. Dr. Soner Esmer yaptı. UTİKAD Başkanı Turgut Erkeskin, Nilan Ganatilaka, Savaş Yaşar, Oktay Öztugran ise konferansın konuşmacıları olarak sıralandı.

UTİKAD Başkanı Turgut Erkeskin, konferansta yaptığı konuşmada, “Pegasus üniversitelerle sektörü bir araya getirme konusunda bir numara diyebilirim” diyerek sözlerine başladı.  Almanya’da en büyük sektörün lojistik olduğunu söyleyen Erkeskin, şöyle devam etti:

TURGUT ERKESKİN: “DEĞİŞİK SEKTÖRLERE HALA TEK TİP HİZMET VERİLİYOR”

“Taşımacılığa birçok yeni kavram eklendi. Lojistik firmaları üretimin içine girerek üretim süreçlerinde yer almaya başladı. Çoğu gelişmiş ülkede lojistik birinci sektör konumunda. Türkiye’de ise henüz sektör bu alanda derinleşme yok. Değişik sektörlere hala tek tip hizmet veriliyor. Hak ettiği yer sektörün hizmetler sektöründe bir numaralı sektör haline gelmelidir. Önümüzdeki 5 yıl içinde lojistik en büyük sektör haline gelecek. Sektörün bir miktar desteğe var. Siyasi irade bu konuda desteğini beyan etti. Böylece lojistik en büyük hizmet ihracatçı sektör konumuna gelecek” dedi.

Değer zincirinin efektif çalışmasını sağlayan lojistik sektörü olduğunu söyleyen “Erkeskin, sektörün sağladığı imkanlar olmasa, globalleşme de olmaz” dedi.

Erkeskin, dijitalleşmenin her alana girdiğini belirterek, şunları söyledi: “Teknolojide öyle noktaya geldik ki bir cep telefonuyla verilen sipariş, dünyanın bir ucundan başka bir ucuna ulaşıyor. Bunun arkasında bir fiziksel altyapının çalışması gerekir. 1985 yılından bu yana lojistik sektöründeyim. Sektör, dünyada çok farklı bir noktaya geldi. Örneğin alibaba.com’dan verilen bir saat Çin’den 5 liraya getiriliyor. Bu ise üç beş günlük süre içinde gerçekleşiyor. alibaba.com 24 saat içinde 14,5 milyar dolar satış yaptı. Türkiye’nin bir yıl içinde yaptığı ihracatın yüzde 10’una denk geliyor.”

Dünyada üretim süreçlerinde ve lojistikte çok farklı bir döneme girildiğini söyleyen Erkeskin, şöyle devam etti: “Örneğin Amazon’un, dronlar için uçuş sahalarının belirlenmesi gerektiği söyleniyor. Çok değişen bir yapı içindeyiz ve bunların hepsi lojistiğin unsurlarıdır. Yapılan ticaretin en hızlı ve en ucuz şekilde yapılmasına yönelik. Amazon prime Air diye bir şirket kurdu. Bu uçaklarla Amerika içinde teslimat yapacak. Kendi sitelerinden alınan ürünlerin taşımasını yapacak. Dolayısıyla bizim alanımıza girmeye başladı. Bütün bu yatırımı yapmasının nedeni malı bir gün daha erken teslim etmek istemesi. Çünkü internet üzerinden sipariş verildiğinde sahiplik ilişkisi mal tüketicinin eline ulaşana kadar kurulmuyor. Ne kadar hızlı ulaşırsa, sahiplik süreci kısalıyor.”

 Dünya ticaretinin hegemonyası altına alan sitelerin bir yandan da iş hacminin büyümesini sağladığını söyleyen Erkeskin, “Bu siteler, artık lojistik hizmetlerini satmaya da kendilerini hazırlıyorlar. Amazon denizyolu taşımacılığı lisansı da aldı” diye konuştu.

“Dijitalizasyon ve elektronikleşmenin sektörde çok kullanılmaya başlandı. Robotlar devreye girdi. Lojistik sektörü tamamen dijitalleşmeye başladı. Klasik anlamdaki hizmetler ortadan kalkıyor. Bize nelerin dijitalleşmesin gerektiğini düşünmek kalıyor. 2030 yılında geldiğimizde şu anda yapılan işlerin yüzde 50’si yapılmıyor olacak” diyen Erkeskin, “Bu dehşet bir rakam. Dolayısıyla bizim her konuda nasıl dijitalleşmesin gerektiğine kafa yormamız ve buna nasıl adapte olabileceğimizi düşünmemiz lazım” dedi.

Türkiye’nin lojistik sektöründeki konumunu ele alan Erkeskin, şunları söyledi:

 “Son seçimlerde de lojistik sektörü öne çıktı. Siyasi partiler Türkiye’nin lojistik merkezi hale gelmesi konusunu öne çıkarıldı. Türkiye’de lojistik merkezlerinin yapılandırılması tam bir felaket. Örneğin Eskişehir’deki lojistik merkezinin ihtiyacı karşılamayacak düzeyde olduğunu gördük. Bu konuyla ilgili rapor hazırladık ve bakanlığa sunduk.”

“LOJİSTİK PERFORMANSINDA YERİMİZDE SAYIYORUZ”

Lojistik performans endeksinde önde olan ülkelerin yatırımları çektiğini söyleyen Erkeskin, “2016 yılında lojistik performans endeksinde 34. Sıradayız ve işler iyi gitmiyor” diyerek sözlerini tamamladı.

Lufthansa Kargo Genel Müdürü Hasan Hatipoğlu, konuşmasında inovasyon konusuna yer verdi. “Lufthansa grubunda 120 bin kişi çalışıyor. Servis aldıklarımızla birlikte 600 bin kişiye ulaşıyor. Yılda 108 milyon yolcu taşıyoruz. Bir uçağın maliyeti 200 milyon dolara ulaşıyor. Dolayısıyla zorlu bir sektörde karlı olmak zorundasınız. Diğer türlü faaliyetinizi sürdüremezsiniz. Karlılık; verimlilik ve inovasyonla geliyor.” diyen Hatipoğlu, hava kargoda güvenlik ve inovasyon konularına değindi.

İnovasyon konusunda bir firma ile anlaştıklarını ve neler yapılabileceği konusunun ele alındığını söyleyen Hatipoğlu, geliştirdikleri yeni projeleri anlattı.

Kaynak: lojiyol.com

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr