Yeni
nesil taşımacılık modeli olarak 4 yıl önce pazara hızlı bir giriş yapan eTA, 11
Şehir ve 12 farklı noktada düzenlediği “Yol Arkadaşım eTA” etkinlikleriyle
4.000 kamyon ve tır şoförüne ulaşmayı başardı.
Borusan
Holding şirketlerinden, yeni nesil taşımacılık modeli Elektronik Taşımacılık
Ağı (eTA), 11 Şehir ve 12 farklı noktada düzenlediği “Yol Arkadaşım eTA”
etkinlikleriyle 4.000 kamyon ve tır şoförüne ulaşmayı başardı. “Hayatı Yollarda
Geçenler İçin Yollardayız” sloganıyla Ağustos ve Eylül aylarında yollara
çıkarak kamyon ve tır şoförleri ile buluştuklarını belirten eTA Genel Müdürü
Hamdi Erçelik, “Etkinliklerimizde bir yandan eTA sisteminin nasıl çalıştığına
ilişkin tanıtımlar yaparken, diğer yandan ise içerisinde yarışmaların yer
aldığı çeşitli aktiviteler gerçekleştirdik. Kocaeli, İstanbul, Adapazarı, Bolu,
Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Afyon, İzmir, Manisa, Bursa’da düzenlediğimiz
etkinliklerimiz kapsamında ayrıca, spor eğitmenleri, şoförlere araç kullanırken
doğru beden duruşlarını ve uzun yol sonrası yorgunluk, uykusuzluk hallerinde
yapabilecekleri pratik spor hareketlerini anlattı” dedi.
“KOBİ’leri
ve kamyoncu esnafını aynı platformda buluşturuyoruz”
eTA’nın
taşımacılık sektöründeki yeri ve hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde da
bulunan Hamdi Erçelik, “Aşamalı bir büyüme hedefledik. İlk aşamada
kamyoncularımıza kendimizi anlatarak onları etaşımacılık.com’a üye yaptık ve
düzenli iş fırsatları sağladık. Şu an 35 binin üzerinde kamyoncu üyemiz bulunuyor
ve bu rakam her geçen gün artıyor” diye konuştu. Taşımacılık sektöründe 300 bin
ticari aracın yanı sıra 60 bin civarı da yük ihtiyacı olan KOBİ bulunduğuna
vurgu yapan Hamdi Erçelik, “35 bini aşkın kamyoncu esnafının yanı sıra 6 binin
üzerinde KOBİ’ye hizmet veriyoruz. eTA’yı büyütürken aynı zamanda hem kamyoncu
hem de KOBİ alanımızı genişletiyoruz” dedi.
“Aylık
ortalama yüzde 15 büyüyoruz”
Türkiye’nin
nakliye anlamında çok büyük bir pazar olduğunu söyleyen Hamdi Erçelik, “800 bin
araç parkı olan bir ülkeyiz. Bu araçların 300 bini ticari faaliyet yapıyor.
Rakamlar bize sektörün önünün ne kadar açık olduğunu gösteriyor” dedi. eTA
olarak günlük 200 araç çıkışı yaptıklarını açıklayan Hamdi Erçelik, aylık
ortalama yüzde 15 büyüme ile yola devam edecekleri bildirdi. Günlük 500 ile
1000 araç çıkışına ulaştıklarında, belirledikleri hedefe de ulaşmış
olacaklarını kaydeden Hamdi Erçelik, “Bu yılsonu için 20 milyon dolar ciro
öngörüyoruz. Bu rakam geçen yılki ciromuzun neredeyse 3 katı kadar. Aylık yüzde
15 büyümemiz hedefimizin tutacağı ile ilgili de bize olumlu sinyaller verebiliyor”
dedi.
KOBİ’ler
ve kamyoncu esnafına maksimum fayda sağlıyor
eTA,
www.etasimacilik.com, Borusan’ın lojistik sektöründeki deneyimi, satın alma
gücü ve teknolojik altyapısını paylaştığı kamyoncu esnafı ile KOBİ’ler arasında
ilave maliyet yaratan tüm aracıları ortadan kaldırıyor. Kamyonların sürekli
hareket etmelerini sağlayacak iş fırsatları yaratarak kaynak (zaman ve para)
tasarrufu sağlıyor. Sağladığı tasarrufu KOBİ’lere maliyet avantajı olarak
sunuyor. Bu avantaja dinamik fiyatlama alt yapısı ile desteklenmiş online web
sitesi üzerinde hızlı fiyatlama kolay satınalma ile yalın bir süreçle hemen
ulaşılmasını sağlıyor. Diğer bir deyişle, KOBİ’ler hiçbir ücret ödemeden
yüklerini taşıyacakları güvenilir, sigortalı, 7/24 izlenebilen bir nakliye
hizmetini en iyi fiyata alıyor. Ücretsiz olarak eTA üyeliğine katılan kamyoncu
esnafı da ödemelerini zamanında, güvenli bir şekilde ve istedikleri noktalardan
alıyor. Ayrıca dönüş yükü planlaması yapılması; hatta daha yoldayken eTA mobil
uygulaması üzerinden bir sonraki işlerini tercih ederek düzenleyebilmeleri gibi
kolaylık getiren hizmetlerden de faydalanıyor.
Kaynak:
lojiport.com