Rize'nin
İkizdere İlçesi Ovit Dağı geçidinde yapımı süren ve 14.3 kilometre ile
Türkiye'nin en uzun, dünyanın 4'üncü uzun çift tüplü tüneli olan Ovit
Tüneli'nde ışığın görünmesine 300 metre kaldı.
Ovit
projesi, Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı
Devletinin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında
yol projesi ile hayata geçirildi. Kazma ve küreklerle yol yapımının başlanan
bölgeye Rizeliler gruplar halinde gönderildi. Yapımı yıllarca gündemden
düşmeyen Ovit Tünel projesi ise, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın
Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.
12
AY BOYUNCA ULAŞIM OLACAK
Rize
ile Erzurum'u birbirine bağlayan 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağında yapımı süren ve
14 bin 300 metre uzunluğu sahip Ovit Tüneli Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise
en uzun 4'ncü tüneli olma özelliğini taşıyacak.
Tünelin
giriş kotu 2054 metre, çıkış kotu ise 2260 metre olacak. Makyol İnşaat
tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tüneli'nin
tamamlanmasıyla Rize - Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısalacak ve 12
ay boyuna kesintisiz sağlanacak. Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit
Dağı geçidinde yapılacak tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu
Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak.
SON
300 METRE
Ovit
Tünel inşaatında Rize'nin İkizdere İlçesi ile Erzurum'un İspir ilçelerinden
çift yönlü delme işlemi sürdürülüyor. Yüzde 95'i tamamlanan ve kalan son 300
metrelik bölümde delme işlemi devam eden Ovit Tüneli'nde Eylül ayı sonunda
ışığın görünmesi planlanıyor.
Ovit
Tüneli'nde ulaşımın, ışıklandırma, mekanik aksamlar ile güvenlik tedbirlerini
kapsayan çalışmaların tamamlanması ile birlikte 2017 yılının sonunda sağlanması
bekleniyor.
Kaynak:
ulasimonline.com