Ekol
Lojistik Taşımacılık Grubu Genel Müdürü Murat Boğ, 40 milyon dolar yatırım
yaptıkları Yalova Ro-Ro terminalini ise bu yılın ikinci yarısında hizmete
açacaklarını söyledi.
Ekol
Lojistik’in 2016 ajandası yoğun. İran ve Slovakya’ya açacakları yeni
şirketlerle bulundukları ülke sayısını 15’e yükselteceklerini belirten Ekol
Lojistik Taşımacılık Grubu Genel Müdürü Murat Boğ, 40 milyon dolar yatırım
yaptıkları Yalova Ro-Ro terminalini ise bu yılın ikinci yarısında hizmete
açacaklarını söylüyor. Boğ, ayrıca Şekerpınar’da Türkiye’nin en büyük kapalı
deposunu devreye alacaklarını açıklıyor.
2015
yılında ne kadarlık yatırım yaptınız?
Sadece
ülkemizde değil Avrupa’da da ilk tercih edilen lojistik şirketi olma hedefiyle
2015 yılında Avrupa’da birçok yatırım yaptık. Bugün Türkiye, Almanya, İtalya,
Romanya, Fransa, Yunanistan, Ukrayna, Bosna, Macaristan, İspanya, Polonya,
Bulgaristan ve Çek Cumhuriyeti’ndeki 13 şirketimizle hizmet veriyoruz.
Yurtdışı
yatırımlarımızın önemli bir parçası olan kara, deniz ve demiryolunun birlikte
kullanıldığı intermodal hizmetimize önem veriyoruz. Bu yıl en son teknolojiye
sahip, her biri 240 treyler kapasiteli filomuza 5. gemimizi ekledik. Haydarpaşa
– Trieste hattında çalışan bu gemimiz ile birlikte İtalya hattımız haftada 4
sefere çıktı. Aynı zamanda Sete’den Paris’e tren seferlerimiz başladı. Araç ve
Ro-Ro yatırımlarının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışı depolama hacmimiz toplamda
750 bin metrekareyi aşıyor.
Ülkemizde,
2014 yılında olduğu gibi 2015 yılında da lojistik sektörünün en beğenilen
şirketi seçilmemizin yanı sıra Avrupa’nın da en iyi lojistik şirketi olduk. Eye
For Transport tarafından düzenlenen 3PL ödüllerinde “Otomotiv” ve “Tüketici
Ürünleri Tedarik Zincirleri” kategorilerinde “En İyi Lojistik Şirketi” olarak
Avrupa’dan iki büyük ödül aldık. Özverili çalışmalarımız sonucu aldığımız bu
ödüller bizi çok gururlandırıyor.
650
MİLYON EUROYA KOŞUYOR
2015
yılını ne kadarlık bir büyümeyle kapattınız? 2016 yılı büyüme hedefiniz nedir?
Son
5 yıla baktığımızda yılda ortalama %25 artırdığımız iş hacmimizle
sürdürülebilir bir büyüme yakaladık. 2015 yılını 504 milyon € ciro ile
kapattık. İstikrarlı büyümemiz 2016 yılında da aynı şekilde devam edeceğini
öngörüyoruz, hedefimiz 650 milyon € ciroya ulaşmak.
Bu
büyüme hedefine paralel olarak gündeminizdeki yatırım projeleri neler?
Şuanda
13 ofisimiz ile hizmet vermekteyiz. İran’da ve Slovakya’da da şirketlerimizi
kurarak bulunduğumuz ülke sayısını 15’e yükseltmeyi planlıyoruz. Şu anda
Ro-Ro’larımız için Haydarpaşa Limanı’nı kullanıyoruz, ancak Yalova’da yaklaşık
40 milyon dolarlık yatırım ile gerçekleştirdiğimiz Ro-Ro terminalimizde
2016’nın ikinci yarısından itibaren hizmet vermeyi planlıyoruz. Bu sayede de İstanbul
trafiğinden yılda en az 100 bin treyleri çekmiş olacağız.
2016
yılında gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz proje alanlarından birisi de depolama.
Doğa Grubu ile yaptığımız anlaşma kapsamında Şekerpınar’da inşaatına başlanan
120 milyon USD yatırım bütçeli, 210 bin metrekare kapalı alana sahip, Türkiye’nin en büyük kapalı deposu olan
tesisimizin inşaatı planlandığı gibi ilerliyor. LEED sertifika
standartlarındaki bu tesis, ihtiyaç duyduğu enerjinin büyük bir kısmını güneş
panelleri ile sağlayarak kendi içerisinde birçok ilki ve yeniliği de
sektörümüze getirmiş olacak.
ENDÜSTRİ
4.0’A HAZIRLANIYOR
2016
yılında sektörde öne çıkacak trendler neler olacak?
Sektörümüzde
teknoloji ve inovasyon değerleri her zaman ön plandaydı. Bu sene de
gündemimizde olacak. Özellikle gelişen teknoloji ile birlikte Bilişim
Teknolojileri ile entegre bir şekilde faaliyetlerimizi yürütmeye başladık.
Şuanda Ekol olarak yoğun bir şekilde Endüstri 4.0 devrimine hazırlanıyoruz.
Artık Ekol 4.0’ı konuşuyor, onun için projeler yürütüyoruz. Endüstri 4.0
stratejisinin sektörümüze inovasyon, katma değer ve sürdürülebilirlik
alanlarında önemli fırsatlar sunacağına inanıyoruz. Aynı zamanda ‘yeşil
lojistik’ kavramı da sektörümüzün önemli gündem maddelerinden bir tanesi. Ekol
Lojistik olarak sektörümüzün ihtiyaçları ve müşterilerimizin beklentileri
kapsamında çözümler üretirken, çevreye karşı duyarlılık esasına önem
vermekteyiz. Yeşil Lojistik konusunda son derece dikkatli davranmakta ve
projeler üretmekteyiz.
ODAĞINA
YEŞİLİ KOYDU
Yeşil
Lojistik konusunda yaptığınız yatırımlar ve inovatif uygulamalarınız nelerdir?
Tesislerimizi
çevreye duyarlı Yeşil Ofis programına uygun şekilde kuruyor; tüketimlerimizi
WWF-Türkiye tarafından ölçümleterek azaltımı konusunda çalışmalar yürütüyoruz.
LEED sertifikasına sahip olacak son tesisimizin ise şu anda inşaat çalışmaları
devam ediyor.
Son
4 yıldır, TEMA Vakfı ile güzel bir işbirliği içerisindeyiz. Müşterilerimize
yeni yıl armağanı olarak verilebilecek en güzel hediyenin Türkiye’ye bir orman
kazandırmak olduğuna inanıyoruz. Şu ana kadar Urla, Salihli, Kadıovacık ve
Burdur Tefenni Beyköy’de Ekol Hatıra ormanlarını oluşturduk.
2008
yılında hayata geçirdiğimiz intermodal taşımacılık projemiz ile karayolu sefer
sürelerini kısaltarak kendi Ro-Ro gemilerimiz ve tren seferlerimiz ile yükü
dorseden ayırmadan taşıyor ve ciddi bir yakıt tasarrufu sağlıyoruz. İntermodal
taşımacılığı tercih ederek, karayolu taşımacılığına oranla her ay 230.000 ağaca
eşdeğer CO2 salımını azaltıyoruz. Bir tek intermodal seferi ile 2429 km
uzunluğundaki bir karayolunu kat etmeden; 823 litre akaryakıt, 2221 kg CO2, 5,8
kg NOX,0,08 kg partikül tasarrufu sağlanabiliyor. Tüm dünyada tercih edilen
intermodal taşımacılığı kullanarak düşük CO2 emisyonu, dizel tasarrufu ve
partikül salınımı gibi avantajlar sunuyoruz.
Üretici
firmalara olan konum ve trafik avantajını göz önünde bulundurarak, 2016 yılı
içerisinde Yalova’da hayata geçirmeyi planladığımız Ro-Ro terminali ile 1 yıl
içerisinde 3.700.000 kg CO2, 4.000.000 km yol, 1.500.000 litre dizel, 12.000 kg
tehlikeli atık azaltımı sağlanacak ve İstanbul trafiğinden 100 bin treyler
çekilecek.
Kaynak:
lojistikhatti.com