Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / LOJİSTİK DOĞU AKDENİZ’DE TARTIŞILDI

LOJİSTİK DOĞU AKDENİZ’DE TARTIŞILDI

LOJİSTİK DOĞU AKDENİZ’DE TARTIŞILDI21.06.2016Geçtiğimiz yıllarda Konya, Aksaray, Trabzon ve Gümüşhane’de düzenlenen Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi’nin beşincisi, 40'ı aşkın üniversiteden 156 akademisyen ve lojistik sektöründen 200' e yakın temsilci ile Mersin’de gerçekleştirildi.

Toros Üniversitesi, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) ve LODER işbirliğiyle 26-28 Mayıs 2016 tarihlerinde düzenlenen 5. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi’nde UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Koral Karşılıklı da yer aldı. Kongrede, lojistik sektörünün gündemindeki konular ve Doğu Akdeniz’deki yük trafiğinde Türkiye’nin etkinliğinin arttırılması için yapılması gerekenler tartışıldı.

Kongre kapsamında düzenlenen 2 büyük panelden birinde sunum yapan UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Koral Karşılıklı, lojistik sektörünün gündemine dair bilgileri katılımcılarla paylaştı. İran’a uygulanan ambargonun kaldırılmasının önemine değinen Karşılıklı,  “İran ile ticari ilişkilerimizin boyutu, İran’ın uyguladığı dış ticaret kontrolleri, yüksek gümrük tarifeleri, tarife dışı engeller, bankacılık ve ödemeye ilişkin sorunlar ve iki ülke arasındaki ulaşım ağlarının yetersizliği ile sınır kapılarında karşılaşılan sorunlar gibi engeller nedeniyle istenen düzeyde gerçekleşememiştir. Ancak İran, Ekonomi Bakanlığımız tarafından hedef ülkelerden birisi olarak belirlenmiştir. Bu sebeple ambargonun kaldırılması ile ortaya çıkan fırsatların gecikmeden değerlendirilmesi gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Konuşmasında 2 Aralık 2014 tarihinde yürürlüğe giren ve transit taşımacılığın gelişmesine engel olan gümrük düzenlemelerine de değinen Karşılıklı, “Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın antrepoya alınacak eşyalarla ilgili getirdiği önlemler lojistik maliyetleri arttırmış ve Mersin’in transit yüklerdeki avantajlı konumunu zedelemiştir. İran’daki ambargonun kalkması ile daha çok kullanılmaya başlayan Bander Abbas limanı ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın getirdiği kısıtlamalar nedeniyle sektörde yaşanan daralma devam etmektedir” dedi.

İran’ın Abadan kentinde kurmayı planladığı lojistik üs ile Türkiye üzerinden yapılan transit ticaretin bir kısmının İran’a kaymasının da olasılıklar dahilinde olduğunu belirten Karşılıklı,  Mersin ve İskenderun limanlarında lojistik hizmet pazarının başka ülkelere kaptırılmaması için rekabet stratejilerinin geliştirilmesi büyük önem arz ettiğinin de altını çizdi. İskenderun Limanı’nın avantajlarına da değinen Karşılıklı, “Hassa - Dörtyol tünelinin yapımıyla, halen 3 saatte Mersin Limanı’na gönderilmek zorunda kalınan Gaziantep’in ihraç ürünleri, 1 saatte İskenderun Limanı’na inebilecektir” şeklinde konuştu.

İki gün süren 5. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi’nde yayınlanan bildiriler, Çukurova Kalkınma Ajansı tarafından kitap haline getirilerek yayınlandı.