“Bizde proje bitmez” diyen Ulaştırma Bakanı
Ahmet Arslan, "Kanal üzerinde 5-6 köprü var. Yine demiryolları da bu
köprülerle bağlanmış olacak” dedi.
Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni dev projeler konusunda
iddialı konuştu: “Öncelikli ve en büyük projemiz şu an Kanal İstanbul. Kanal
İstanbul’la birlikte tabii bazı projelerin bitmesi, yeni bazı projelerin
başlaması demek aslında. O anlamda inşallah çalışmalarımız devam edecek. Bizde
proje bitmez” dedi.
Arslan,
Doğu ve Güneydoğu’da yeni cazibe merkezleri, Rusya ile ilişkiler, kalkınma
hamleleri, dev otoyol projeleri, Kanal İstanbul ve İstanbul’un trafik sorununun
çözülmesine ilişkin çok önemli değerlendirmeler yaptı.
‘KINALI’YA
UZAYACAK’
Bakan
Arslan, Kanal İstanbul ilgili gelinen son noktayı şöyle özetledi:
“Güzergâhlarla ilgili çalışma artık son aşamaya geldi. Doğrusu çok şey
söylenebilir ama kamuoyuna deklare edecek hale getirmemiz lazım. Konsepti ‘V’
şeklinde olacak. Doğu-batı aksında şu an olan ve yeni yollarla birlikte ihtiyaç
duyulan yerlere köprü olacak. Görsel olarak ilave köprü diye bir şey yok. O
güzergâhta 5 veya 6 köprü var. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün Halkalı’dan sonra
bir de Kınalı’ya uzatılması var. O kapsamda bir köprü daha gelecek. Yine Yavuz
Sultan Selim üzerinden geçen demiryolu da batı aksında bağlanmış olacak. Mesela
onun için de bir köprü olacak. Projeyle yakından ilgilenen firmalar var.”
‘AVRASYA’YA
ÇED ALDIK’
Bakan
Arslan, Avrasya Tüneli ve Marmaray ile ilgili de “Birinde kendi aracınızla
gidiyorsunuz, bireysel kullanım söz konusu. Ayrıca yakıt israfı var. Marmaray
gibi toplu taşıma araçlarıyla hem yakıttan tasarruf ediyorsunuz, hem de sera
gazları salınımı azaldığı için doğaya daha az zarar veriyorsunuz. Vakit
nakittir, bu da çok önemli. Büyükşehirlerde yaşayan insanlar için bu çok daha
ölçülebilir bir şey.
Avrasya
Tüneli, 1-1.5 saatte kat edilecek bir yolun 15 dakikada kat edilmesi demek.
Avrasya Tüneli ile karşıya geçtiğiniz yerde Kadıköy’ün çok yoğun nüfusu olan
bir bölgesine çıkıyorsunuz. Avrasya Tüneli ile ilgili başlangıçta, ‘Tarihi
yarımadaya ekstra bir yük mü getirir, zarar mı verir’ diye tereddüt vardı. Muaf
olmasına rağmen, Avrupa’nın çok saygın büyük şirketleri ve Türkiye’den
yüklenicilerle birlikte ÇED çalışmaları yapıldı. Orada da görüldü ki tam
tersine tarihi yarımadaya yük olmayacak, çevreye olumsuz etkileri azaltılacak.
Bu proje, ödül almış bir projedir” dedi.
‘İSTANBUL’UN
TRAFİĞİ İLE İLGİLİ EYLEM PLANI ÇALIŞMASI VAR’
Bakan
Arslan, İstanbul’un trafiği ile ilgili şöyle konuştu:
“Gerek
Avrasya Tüneli, gerekse Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılırken, Marmaray’la
ilgili daha önce yapılmıştı. Bunların Büyükşehir Belediyesi ve bizim yaptığımız
metrolarla birlikte trafik yükünü ne kadar alacağı, etütlerle belirlenmişti.
Başbakan’ımızın kullandığı yüzde 25 ifadesi, gerek Avrasya Tüneli’nin gerek
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları, gerekse bizim ve belediyenin
yaptığı metrolar var. Başbakan’ımızın yine bir ifadesi vardı: Büyükşehir
Belediyesi ile birlikte bir eylem planı çalışması var. Onu da inşallah belli
bir noktaya getirdiğimizde açıklanabilir hale gelecek. “
‘KARS,
ARDAHAN, IĞDIR VE AĞRI TOPYEKÛN KALDIRILMALI’
Bakan
Arslan cazibe merkezleri ile ilgili “Elbette ki bir yeri cazibe merkezi
addediyorsanız onun cazibe merkezi olmasıyla ilgili birinci kriter ulaşılabilir
ve erişilebilir olması. Yine, eğer bulunduğu bölgenin cazibe merkezi ise o
bölgenin hepsine hizmet verebilir. Hizmetlerin, paylaşılabilir olması lazım.
Kars, Ardahan, Iğdır, Ağrı, buranın topyekûn bölge olarak kalkınması gerekir.
Dolayısıyla bütün ana koridorların hep birden bu 4 ile hizmet edebilir olması
lazım. Bu ana koridorlar üzerinden Karadeniz’e, Gürcistan’a hatta Ortadoğu’ya
inilebilir olması lazım. Yani İran, Suriye, Irak, dolayısıyla bütün bu
projeleri o bölgeyi komple kalkındıracak şekilde yapılandırıyoruz. Tahmin
ediyorum Sayın Başbakan’ın bu konuda bize geçmişte verdiği talimat örneklerle
başka yerlere de yayılacak. Bölge olarak merkez kabul edip, eşzamanlı
uygulanacak projeler ve projelerin birbirini desteklemesini de sağlayarak
kalkınmasını sağlamak” dedi.
‘HAVALİMANI
CAZİBEYİ ARTIRIR’
Aslan
söyle konuştu: “Yine özellikle havalimanının bulunduğu yeri cazibe merkezi
yapacağını düşünürseniz Hakkâri’de bir havalimanı yeri yoktu, mecburen gittik
Yüksekova’da yaptık. Keza Şırnak Havalimanı da öyle. Şırnak’ta da yakın bir
yerde havalimanı yapacak arazi yoktu. Cizre konum olarak çok uygun ve Cizre’de
havalimanı var.”
‘EGE’DE
TRAFİK RAHATLAYACAK’
“Osmangazi
Köprüsü’nden sonra Hersek’ten Orhangazi’ye olan kısmı açılmış durumda. Orada
Yalova’nın içine girmiyorsunuz; Altınova-Yalova arasını kat etmiyorsunuz; hem
de Yalova sonrası Orhangazi’ye giderken o yokuşu tırmanmıyorsunuz. Ciddi zaman
tasarrufu var. 1 saat-1 saat 15 dakika sürecek mesafe, 20 dakikanın da altına
düşüyor. Ciddi şekilde trafik rahatladı. Köprünün açılmasıyla birlikte
İstanbul’dan Orhangazi’ye kadar olan kısmı, yaklaşık 58-59 km, kesintisiz
açılmış olacak. Bu bayram ve yazla birlikte Ege’ye inen trafikte çok ciddi
rahatlama sağlayacak.”
‘FİNANSMAN
SIKINTIMIZ YOK’
Bakan
Ahmet Arslan devam eden projelerle ilgili Türkiye’nin bir finansman sıkıntısı
yaşayıp yaşamadığına yönelik sorumuza ise şu yanıtı verdi: “Şu an hiçbir
projemizde finansman sıkıntısı yok. Modelde hiçbir değişiklik olmaz. Dünya,
Türkiye’de yap-işlet-devretle yapılan projeleri, kamu özel işbirliği
anlamındaki Türkiye’deki uygulamaları örnek alıyor. Dünya Türkiye’yi örnek
alıyorken, bizim bundan vazgeçmemiz için bir sebep yok ama modeller her zaman
geliştirilebilir.”
RUSYA
İLE İLİŞKİLER DÜZELİR
Bakan
Arslan “Tabii Dışişleri Bakanlığı’mızın belirlediği politika çerçevesinde
hareket ediyoruz. İnşallah bu ortam yumuşadıkça biz de buna ayak uyduracağız.
Yani her zaman projeleri çalışırsınız, onları hızlı bir şekilde hayata
geçirmeye çalışırsınız. O projelerle ilgili yine çalışmalar devam eder.
(Mısır’la ilişkiler) Rusya ile ilişkilerin bozulması çok farklı. Benim
beklentim ve umudum o ki Rusya ile olan ilişkilerin çok kısa bir sürede düzelip
inşallah yine iyi işbirlikleri yapabileceğimiz noktaya ulaşması. Mısır’ınki
biraz siyasi konjonktüre bağlı; inşallah onlar da düzelecek…” dedi.
Kaynak:
ulasimonline.com