Prof.
Dr. Mustafa Erdik tarafından limanın olası bir deprem durumunda göstereceği
etkiyi belirleyen bir rapor hazırlandı. Safiport Derince bu rapora uygun bir
proje ile yapılandırılıyor.
Safiport
Derince için gerçek bir deprem kaydı hazırlandı. Safiport Derince için diğer
limanlarda olmayan bir simülasyon çalışması da yapılacak. Bu çalışma ile liman
genişleme projesinde olası deprem hareketine bağlı olarak yönetmeliğe uygun
tasarım belirlendi ve proje bu doğrultuda hazırlanıyor.
Kandilli
Rasathanesi ile tüm geoteknik etütleri paylaştıklarını belirten Safiport
Derince yetkilileri yeni yatırımlarda bir daha deprem ile ilgili olası
zararların yaşanmaması için her türlü önlemi aldıklarını vurguluyor.
Safiport
Derince ‘Deprem Raporuna’ Göre Yapılanıyor…
Kandilli
Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Prof. Dr. Mustafa Erdik’in projeyle
ilgili açıklamalarına göre “Limanın olası bir deprem durumunda göstereceği
etkiyi belirleyen bir rapor hazırladık. Safiport Derince bu rapora uygun bir
proje ile yapılandırılıyor. ‘Kıyı ve Liman Yapıları, Demiryolları ve Hava
Meydanı İnşaatlarına İlişkin Deprem Teknik Yönetmeliği’ ile limanların deprem
tasarımı mühendislik kurallarına uygun şekilde düzenlenmiştir. Safiport
Derince’de de yapı ve güçlendirmeler bu yönetmeliğe uygun olarak yapılıyor.
Liman yapısının depreme dayanıklı tasarlanabilmesi için zemin ortamının çok iyi
incelenmesi, liman yapısı tipinin doğru seçimi, dolgu malzemesinin doğru
belirlenmesi gerekir. Safiport Derince bizden aldığı rapor doğrultusunda tüm bu
parametrelere uygun olarak inşa edilecek bu nedenle ‘Safiport Derince depreme
dayanıklı bir liman olacaktır’ diyebiliriz.”
Safiport Derince’den Deprem Yönetmeliği’ne Uygun
Tasarım
İzmit
Körfezi İstanbul gibi bir mega-kentin hinterlandı içinde yer aldığından bölgede
çok sayıda limana ev sahipliği yapıyor. Körfez Bölgesi’nde yer alan limanların
kuvvetli bir deprem sonrasında da sadece istenilen ölçüde hasar görmesi ve kritik
limanların işlevlerini sürdürmesi gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Erdik
sözlerine şöyle devam etti; “Deprem sonrası hem fiziksel ve insani kayıpların
hem de iş kayıplarının azaltılması ve olası afetin doğru yönetilmesi hayati
önem taşır. 17 Ağustos 1999 Kocaeli depreminde Körfez Bölgesi’ndeki limanlar
yoğun hasar görmüştür. Birçok limanda işletmeler aksamış, deniz yapılarının bir
kısmı kullanılamaz duruma gelmiş ve ne yazık ki büyük kayıplarla
karşılaşılmıştır.
Kaynak:
lojiport.com