Lojistik
sektörü kapsamında ele almaya çalıştığım dijital pazarlama konusunu bu yazım
ile birlikte sonlandırmaya çalışacağım. Bu köşenin takipçileri hatırlayacaktır,
şu ana kadar lojistik sektörü için dijital pazarlama başlığı altında genel
durumu ele aldıktan sonra hem web sayfası tasarımı hem de sosyal medyanın
pazarlama sürecinde nasıl kullanılması gerektiğini ortaya koymuş ve somut örnekler
vermeye çalışmıştım. Bu yazımda ise, konvansiyonel pazarlamada kullandığımız,
broşür, afiş, katalog gibi unsurların yerini dijital ortamda nelerin aldığını
ve nasıl kullanılabileceğini anlatmaya çalışacağım.
Broşür,
Katalog Tamam da…
Konvansiyonel
ortamda pazarlama faaliyetinin tutundurma aracı olarak özellikle B2B
işletmelerde yoğun kullanılan broşür, katalog v.b. unsurlar önemli bir unsur.
Ancak, dijitalleşme bizlere hangi sektörde olursak olalım bunların yerine yeni
araçlar kullanmamızı söylüyor hatta dayatıyor diyebiliriz.
Dijital
reklamcılığın en önemli unsuru ise Google tarafından sunulan AdWords
reklamlarıdır. Google hepimizin bildiği gibi çok büyük ve çok kullanıcılı bir
arama motoru. Milyonlarca kişi her gün Google’da belli başlı bazı anahtar
kelimeleri kullanarak arama yapıyor. AdWords ise işte bu tür aramalarda eğer
sizin işletmenize yönelik bir anahtar kelime ile eşleşme olursa bu
kullanıcılara sizin reklamlarınızı göstererek web sitenizin daha fazla kişi
tarafından ziyaret edilmesini sağlayabiliyor. AdWords, Google tarafından
verilen profesyonel bir hizmet ve bireysel olarak kayıt işlemini yaptıktan
sonra istediğiniz kadar bütçe ile reklam yapabilmenize olanak sağlayabiliyor.
AdWords’ün
Faydaları…
AdWords
kullanıcılarına çok önemli faydalar sağlayabilmekte. Bunların bazılarını şu
şekilde sıralayabiliriz;
•Hedef
Pazarlama Yapabilme: Pazarlama sürecinde hedef pazarları tanımlamak ve onlara
yönelik stratejiler uygulayabilmek en önemli unsurlardan biri. Google Adwords
ile, hedef pazarlarınıza yönelik reklamları çeşitli değişkenler (ülke, şehir, aranan anahtar kelime)
itibariyle yapabilmek ve potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşabilmek çok
kolay bir şekilde gerçekleştirilebilmekte. Örneğin, kullanıcıların
Google’da “İstanbul-Hamburg Navlun
Fiyatı” anahtar kelimesini arama yaptığında işletmenizin web sitesinin linkinin
ön sıralarda yer alması önemli bir üstünlük sağlayabilecektir.
•Bütçe
Esnekliği: Google Adwords’un en güçlü özeliklerinden biri ise bütçenize göre
reklam yapabilme yeteneğinizin olabilmesi. Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemi
ile işleyen bu kurgu, anahtar kelimelerin kalite puanlarına (aranma sıklığı
sonucu elde edilen bir algoritma) bakarak tıklama başı maliyetleri
belirlemektedir. Örneğin, çok aranan bir anahtar kelime için tıklama başına
maliyet 2 T.L. olabilirken çok az aranan bir anahtar kelime için bu değer 50
kuruş olabilir. Bu durumda, işletme, anahtar kelimelerini etkin belirleyerek
bütçesini kontrollü bir şekilde ve anlık da takip ederek dijital reklamlarını
gerçekleştirebilecektir.
•Reklam
Performansını Ölçebilme Olanağı: Google Adwords’un diğer bir özelliği ise
verdiğiniz reklamların performansını ölçebilme olanağı sağlayabilmesi.
Özellikle Google Analytics adı verilen hizmet ile birlikte kullanıldığında
verdiğiniz reklamın kaç kişinin tıkladığını, sitenizi kaç kişinin ziyaret
ettiğini, ortalama sitede ne kadar zaman harcadığını rahatlıkla görebilir ve
seçmiş olduğunuz anahtar kelimelerin etkinliğini takip edebilirsiniz.
•Çoklu
Platformlarda Yer Alabilme: Google Adwords’un sadece bilgisayarlarda değil aynı
zamanda tabletlerde ve cep telefonlarında da uygulanabilmesi, işletmelere
platformları çok geniş tutabilme olanağı da verebilmektedir.
Son
Söz…
Her
ne kadar, dijital ortamlar bize çok çeşitli olanaklar sağlasa da aslolanın
içerik olduğunu unutmamak da fayda var. Eğer, potansiyel müşterinizi içeriği
dolu bir web sitesine yönlendirebiliyor iseniz tüm yaptığınız çabaların
karşılığını aldığını rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Aksi taktirde,
harcadığınız her kuruş boşa gidecektir.
Kaynak:
yesillojistikciler.com