İstanbul-İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini
sağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli ayağı olan İzmit
Körfez Geçiş köprüsünde sona yaklaşılıyor.
Tabliyelerin yerine yerleştirilmesinin ardından köprünün üzeri,
asfaltlama öncesi paslanmayı önleyen özel izolasyon boyalarıyla kaplanıyor.
Köprünün üzerindeki hummalı çalışma sırasında oluşan yoğun trafikte iş
makineleri, işçi servisleri, malzeme kamyonları için hız sınırı 10 kilometre
olarak belirlendi. Ramazan Bayramı öncesi açılacak köprüden ise özel araç
sürücüleri 120 kilometrelik hızla geçebilecekler. Öte yandan köprünün Gebze
tarafındaki çıkışında yapılan içinde lokanta ve dükkanların bulunacağı dinlenme
tesisinin inşaatı da tüm hızıyla sürüyor.
KÖPRÜ ÖZEL İZALOSYON BOYALARI İLE BOYANIYOR
Geçtiğimiz ay düzenlenen törenle son tabliyesi
yerleştirilen İzmit Körfez Geçiş köprüsünde hummalı çalışma sürüyor.
Tabliyelerin konumlandırma işleminin yapılması ve kaynaklama işleminin
tamamlanmasının ardından tabliyelerin üzeri paslanmayı önleyen özel izolasyon
boyalarıyla kaplanıyor.
Bu işlem sırasında tabliyelerin üzeri önce kumlama
yöntemiyle bugüne kadar oluşan paslardan arındırılıyor. Daha sonra bir daha
paslanmaması için farklı özelliklere sahip özel izolasyon boyalarıyla 5 kat
boyanıyor. Tüm köprüde bu işlemlerinin tamamlanmasının ardından asfaltlanma
işlemine geçilecek. 24 saat aralıksız süren çalışmalar için köprü üzerine
işçilerin yemek yemeleri için özel konteynerler getirildi. Ayrıca köprü
üzerinde seyyar tuvalet karavanları bulunuyor.
AÇILMADAN ÜZERİNDE YOĞUN TRAFİK OLUŞTU
Çalışmalar sırasında köprünün üzerinde yoğun bir trafik
oluştu. Köprü üzerinde şu anda hız sınırı 10 kilometre olarak belirledi.
İşçileri taşıyan servis minibüsleri, forklifter, vinçler, malzeme taşıyan
kamyonlar şu anda köprü üzerinde bu hızda hareket ediyorlar. Çalışmalar
tamamlandıktan sonra ise özel araç sürücüleri köprüden 120 kilometre azami
hızla geçebilecekler.
KÖPRÜNÜN GEBZE ÇIKIŞINA DİNLENME TESİSİ YAPILIYOR
Öte yandan Körfez Geçiş Köprüsünün Gebze tarafındaki
çıkışında yapılan dinlenme tesisi inşaatı da tüm hızıyla sürüyor. Sürücüler
için bir benzinci bulunacak alanda ayrıca alışveriş yapılacak çeşitli mağazalar
da yer alacak.
3 BÜYÜK TÜNELDE SON ÇALIŞMALAR YAPILIYOR
Öte yandan projede Otoyolun Yalova’nın Altınova
İlçesi'nden girip Orhangazi İlçesi'nden çıkan Samanlı Tüneli de tamamlandı. Her
biri 3 bin 590 metre olan iki ayrı tüpten oluşan tünelde elektromekanik
donanımların da takıldığı ve işletmeye hazır hale getirildiği belirtildi.
Projenin Bursa bölümünde yer alan Selçukgazi Tüneli'nde ise her biri 1250 metre
olan iki tüpte kazı ve destekleme çalışmalarının tamamlandığı öğrenildi. Beton
kaplama çalışmalarının tamamlandığı Selçukgazi Tüneli'nde elektrik ve
elektromekanik donanımların takılma işlemine geçildiği belirtildi.
İzmir’de bulunan her biri 1605 metre olan iki ayrı tüpten
oluşan Belkahve Tüneli'nde ise kazı, destekleme ve beton kaplama işlemlerinin
tamamlandığı, elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaların devam ettiği
öğrenildi.
GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI KDV
252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye
genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta
açıklığının 1550 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip
dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak
üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi
olacak.
Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi
dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6
dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla
gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir
yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf
sağlanması öngörülüyor. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.
433 KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 57'Sİ TAMAMLANDI
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret
modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı
Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı
yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği
Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 94, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 87,
Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 84 olmak üzere dev projenin tamamında
yüzde 62’lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi.
Projede toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 adet
iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.
Kaynak: ulasimonline.com