Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul- Bursa-İzmir Otoyolu
Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün adının
"Osman Gazi Köprüsü" olacağını açıkladı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul- Bursa-İzmir
Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün
adının "Osman Gazi Köprüsü" olacağını açıkladı.
Köprünün son tabliyesini yerleştirme töreninin ardından
konuşan Erdoğan, "İzmit Körfez Geçisi Asma Köprüsü'nün devamı olan otoyol,
9 milyar dolarlık bir proje olan İstanbul-İzmir Otoyolu'nun hizmete giren ilk
bölümünü oluşturuyor. Bu yıl içinde 20 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa bölümü de
hizmete girecek otoyolun tamamının 2018 yılında inşallah açılması planlanıyor.
Toplam yatırım bedeli 9 milyar doları bulan bu otoyol, Türkiye'nin 2023
projeleri içinde ilk tamamlananlar arasında yer alacak." dedi.
"Bütün yatırımlarla beraber vakti nakde
dönüştürüyoruz"
Cumhurbaşkanı Erdoğan, " 'Vakit nakittir' demiş
büyüklerimiz. İşte buyrun, ekonomi bu, ekonomiden anlamak bu. Bütün
yatırımlarla beraber vakti nakde dönüştürüyoruz. Böylece eskiden 2-2,5 saatte
giden bir araç aynı mesafeyi yarım saatten daha kısa sürede katetmiş
olacak."
"Bu otoyol tüm Türkiye'nin otoyoludur"
"Bu otoyol sadece İstanbul'un ve İzmir'in değil,
aynı zamanda Kocaeli'nin, Yalova'nın, Bursa'nın, Balıkesir'in ve Manisa'nın
otoyoludur." ifadelerini kullanan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Daha doğru
bir ifadeyle bu otoyol; tüm Türkiye'nin otoyoludur. Neden? Trakya tarafından
Edirne, Kınalı, İstanbul otoyoluyla Ege tarafından İzmir, Aydın otoyoluyla,
Marmara tarafından İstanbul-Ankara otoyoluyla birleşen bu proje, Türkiye'nin
tüm önemli akslarıyla buluşuyor. Sadece şu açılışını gerçekleştirmekte
olduğumuz 40 kilometrelik bölüm ve son tabliyesinin şu anda vidalarını
sıktığımız, önümüzdeki ayın sonunda hizmete girmesi planlanan Körfez Geçişi
Asma Köprüsü dahi bu bölgenin ulaşımında çok önemli rahatlama sağlayacaktır."
şeklinde konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasına şöyle devam etti:
"Türkiye 13 yıldır gece gündüz çalışıyor, inşa
ediyor, yapıyor. Türkiye bu hizmetleri, bu yatırımları yapacak iradeye sahiptir
ve evet, şu anda Türkiye, dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanıyla,
başbakanıyla, kabinesiyle, tüm kadrosuyla, her proje adım adım geleceğe doğru
inşa ediliyor, ihya ediliyor. Türkiye'nin bu yatırımları hayata geçirecek
yetişmiş insan kaynağı ve firmaları var."
"Biz yapmak için mücadele ederken birileri de yıkmak
için çalışıyor"
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Biz yapmak için, inşa etmek
için mücadele ederken birileri de yıkmak için çalışıyor." diyerek, şunları
kaydetti:
"Bakıyorsunuz adı mimar mühendisler odası. İşleri
güçleri ne biliyor musunuz? Bir yerde bir abide yükselecek değil mi? Onu
durdurmak için hemen yargıya gitmek, işleri güçleri bu. Her yargıya
gidişlerinde de elleri boş dönerler. Ama dertleri inşa etmek değil, yıkmak.
Dikkat edin bizim her projemiz birileri tarafından protesto edilmiştir, yargıya
götürülmüş hatta yargıdan engelleyici kararlar da çıkarılmıştır. Çünkü bunlar
paralelle de beraber çalışıyorlar ya tam paralel."
"Medyada aleyhimizde yayınlar yapılmıştır. Köprü
yaparız karşımızda bunlar, turizm projesi başlatırız karşımızda bunlar.
Cumhurbaşkanlığına külliye yaparız karşımızda bunlar. Yol, havalimanı, hızlı
tren hattı yaparız karşımızda bunlar. Konut, hastane, okul yaparız karşımızda
bunlar. Elektrik üretmek için baraj yaparız, termik santral, nükleer santral
yaparız karşımızda bunlar." diyen Erdoğan, "Peki kim bunlar?
Muhalefet partileriyle, bazı meslek odalarıyla, ideolojik körlük yaşayan
aydınlarıyla, ünlüleriyle, ünsüzleriyle tekmili birden... Evet bunlar yıkım
ekibi. Bir de Avrupa Parlamentosu gibi
bunlara dışarıdan destek verenler var. Bu bakımdan biz sadece proje
geliştirmekle, sadece bunları hayata geçirmek için gereken teknik ve finans
sorunlarını çözmekle yetinmedik, bir de bu yıkım ekibiyle mücadele ettik."
şeklinde konuştu.
"Bu topraklarda şehirleri, ilçeleri, yürekleri
birleştirmeye devam edeceğiz"
Tabliye yerleştirme töreninin ardından konuşan Başbakan
Ahmet Davutoğlu, "AK Parti iktidarlarının en önemli hususiyeti hizmette,
dava aşkında sürekliliktir. 2002'de, 3 Kasım'da bayrağı devralan Sayın
Cumhurbaşkanımız'dan bugüne kadar hep ilk günkü aşkla bu topraklara, bu ülkeye
hizmet etmenin aşkını sevdasını yaşadık." dedi.
Başbakan Davutoğlu, "Biz her gün bu topraklarda taş
üstüne taş koymaya, bu topraklarda şehirleri, ilçeleri, yürekleri birleştirmeye
devam edeceğiz. Kim ne yaparsa yapsın, birileri terör tuzaklarıyla bu millete
tuzak kurmaya kalkarsa onların da hesabını göreceğiz. Durmayacağız, terörle
mücadele ederken bu milletin gündeminin sadece terörle işgal edilmesine izin
vermeyeceğiz. Hem mücadele edeceğiz hem de bugün olduğu gibi hizmetlerimize
devam edeceğiz. Çünkü bu memleketin kaybedecek bir dakika dahi vakti
yoktur." şeklinde konuştu.
Davutoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
"Bakınız son üç hafta içinde, önce Yavuz Sultan
Selim Köprüsü'nün son tabliyesini koyduk, yine Cumhurbaşkanımızla birlikte ve
2013 Mayıs'ında 'olmaz' denilen, 'yapılmaz' denilen, 'yaptırmayız' denilen
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, inşallah bu ağustosta milletimizin hizmetine
sunacağız."
"Marmara'nın değil, Türkiye'nin iki yakasını bir
araya getirdik"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali
Yıldırım da törende yaptığı konuşmada, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsünün
sadece Marmara'nın değil, Türkiye'nin iki yakasını bir araya getirdiğini
söyledi.
"Bugün sadece Marmara'nın iki yakasını değil
Türkiye'nin iki yakasını bir araya getiren, 50 yıldır Türkiye'nin gündeminde
olan dünyanın 4'üncü büyük köprüsünü tamamlamanın haklı gururunu milletçe
yaşıyoruz." ifadelerini kullanan Yıldırım, "Buradan ayrıca
Altınova'dan Gemlik'e kadar 40 kilometrelik otoyolun da açılışını
gerçekleştiriyoruz." dedi.
"Maliyeti 50 ülkenin milli gelirinden fazla"
Bakan Yıldırım, köprünün maliyetinin dünyada küçük
ölçekli 50 ülkenin milli gelirinden tek tek kıyaslandığında daha fazla olduğunu
ifade ederek, projenin Türkiye'nin gücünü gösterdiğini aktardı.
2 bin 682 metre boyunda
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir
Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil), 384 kilometre otoyol
ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda
olacak.
252 metre kule yüksekliği, 35,93 metre tabliye
genişliğine sahip, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre
boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer
alan köprünün, kuzey ve güney ankraj bloklarının yüzde 99,5'i tamamlandı.
Körfez geçiş süresini 6 dakikaya indirecek
Türkiye'nin önde gelen savunma sanayisi şirketlerinden
ASELSAN, körfez geçişi süresini 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçişi
Köprüsü'ne Türkiye'nin en büyük gişe alanlarından birini kurdu.
Kaynak: ulasimonline.com