Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / LOJİSTİKÇİLER NASIL BİR WEB SİTESİ YAPMALI? (LOJİSTİK SEKTÖRÜ İÇİN PAZARLAMA-2)

LOJİSTİKÇİLER NASIL BİR WEB SİTESİ YAPMALI? (LOJİSTİK SEKTÖRÜ İÇİN PAZARLAMA-2)

LOJİSTİKÇİLER NASIL BİR WEB SİTESİ YAPMALI? (LOJİSTİK SEKTÖRÜ İÇİN PAZARLAMA-2)31.03.2016

Bir lojistik işletmesinin dijital pazarlama paradigması iki temel amaç üzerinde kurgulanmalı:

1) Mevcut müşterilerin elde tutulması,

2) Yeni müşterilerin elde edilmesi.

Aslında,  bu pazarlama yönetiminin de değişmez bir olgusu. Ancak, söz konusu dijital ortam olduğunda bazı farklı araçlar karşımıza çıkıyor. Biz de bu yazımızda bu araçlardan en önemlisi olan web sitesini ele almaya çalışacağız. Web sitesinin dijital pazarlama sürecinde nasıl tasarlanması gerektiğini bir pazarlamacı gözüyle aktarmaya çalışacağız.

Web sitesi, bir lojistik işletmesinin müşterileri açısından profesyonel olarak algılanmasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle, son dönemlerde, bu konudaki destek yazılımların gelişmesi ile çok ufak bütçeler kullanılarak etkin tasarımlar da gerçekleştirilebilmektedir. Ancak, lojistik işletmelerinin, etkin tasarımların ötesinde özellikle arama motorları düzeyinde (Google, Yahoo v.b.) kendilerini üst sıralara çıkarabilecek uygulamaları yapmaları gerekliliği bulunmaktadır.

İsterseniz, arama motorlarında üst sırada olmayı bir örnek ile açıklamaya çalışalım. Eğer, www.alexa.com sitesine girip merak ettiğiniz web sitesini arama çubuğuna yazarsanız dünyadaki tüm web siteleri içinde kaçıncı sırada olduğu bilgisine ulaşabilirsiniz. Bu sıralama, aradığınız işletme ne kadar üst sırada ise web sitesinin ziyaretçi sayısının ve sayfa açılma sayısının yüksek olduğu yani popüler olduğu anlamına gelmekte. Diğer bir ifade ile sizin web sitenize giren ve orada vakit geçirenlerin sayısının çok olduğunun da bir göstergesi. Örneğin, Mart ayı sonu itibariyle Türkiye’nin önemli lojistik şirketlerinden biri olan Ekol Lojistik dünya sıralamasında 229.614’inci iken Kuehne-Nagel Lojistik 144.670’inci olarak karşımıza çıkıyor. 

Bir lojistik işletmesi için, web sitesinin çok kişi tarafından ziyaret edilmesi ne anlama geliyor diye belki sorabilirsiniz. Aslında bu sorunun yanıtı basit; mevcut ve potansiyel müşterilerinize ne kadar çok ilgi çekici ve interaktif hizmet sunabiliyorsanız bu sayıda önemli bir artış yakalıyorsunuz. Diğer bir ifadeyle, rakiplerinizden kendinizi dijital ortamda ayrıştırabiliyorsunuz. Bu ayrıştırma da, müşterinizin gözünde sizi başka bir noktada konumlandırmaktadır.

Web sitenizi arama motorlarında ön plana çıkarabilmenin cevabı ise iki temel kavramda yatıyor; SEO ve SEM. SEO (Search Engine Optimization - Arama Motoru Optimizasyonu) , arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmaları olarak adlandırılmaktadır. SEM (Search Engine Marketing) ise arama motoru pazarlamacılığıdır. SEO ve SEM ayrı yöntemlerdir ancak dijital pazarlama konusunda bütünleşik kullanılan stratejiler olarak değerlendirilmektedir.

Peki, SEO ve SEM kapsamında lojistik işletmeleri neler yapmalılar? Bir de onlara kısaca bakalım;

-Web sitenizin içeriğini sürekli güncelleyin: Bu kapsamda, bir blog açılması ve yapılan işler ile ilgili çeşitli açıklamaların yapılması tavsiye edilmektedir. Özelikle, lojistik işletmenin yaptığı işleri bir vaka olarak müşterileri ile paylaşması çok önemli sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Blogun, sürekliliği, güncelliği ve faydalı içerik sağlayabilme kapasitesi ise bu kapsamda önem arz etmektedir.

-Web siteniz üzerinde interaktif faaliyetlere olanak verin; Bir lojistik işletmesinin, müşterisinin beklentisi olabilecek katma değerli faaliyetleri web sitesine yerleştirmesi dijital pazarlama açısından önemli bir unsurdur. Örneğin, müşterilerinizin konteyner takiplerini yapabilecek uygulamaların web sitesinde yer alması veya web sitesi üzerinden müşteri talebi alınabilmesi bunlara örnek olarak verilebilir. Ancak, burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu müşterinin taleplerine hızlı bir şekilde cevap verebilmekten geçmektedir. Bu konuda, yapacağınız her türlü hata size olumsuz olarak dönebilecek bir unsurdur.

-Web sitenizi mobil aramalara uygun hale getirin: İşletmeniz için mobil bir aplikasyon yapmak maliyetli olabilir. Ancak,  mevcut web sitenizin mobil aramalara uygun hale getirilmesi çok büyük bir önem taşımaktadır. Bu kapsamda yapacağınız geliştirmeler, dijital pazarlama boyutunda sizi ön plana çıkaracaktır.

Gelecek yazımızda, lojistik sektörü için dijital pazarlama kapsamında sosyal medya boyutunu ele almaya çalışacağız.

Kaynak: yesillojistikciler.com

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr