UTİKAD, Güneydoğu Avrupa’da yenilikçi ve sürdürülebilir
taşımacılık için demiryolu taşımacılığının geliştirilmesine yönelik bir girişim
olarak kurulan SEESARI (South East Europe Alliance for Railway Innovation-
Demiryolları
Yenileşmesi için Güneydoğu Avrupa Birliği)’nin ilk toplantısına Türkiye’yi
temsilen katıldı.
UTİKAD adına Yönetim Kurulu Üyesi, aynı zamanda Demiryolu
ve İntermodal Çalışma Grubu Başkanı Kayıhan Özdemir Turan’ın katıldığı SEESARI
başlangıç toplantısında kuruluş bildirgesi imzalandı. 27 Ocak 2016 tarihinde
Belgrad’da yapılan toplantıda UTİKAD da kurucu üye olarak yer aldı. SEESARI
kapsamında oluşturulacak eylem planlarında Selanik-Türkiye demiryolu hattının
Igoumenitsa’ya ulaşmasını sağlayacak yeni bir hat eklenmesi önerisi de gündeme
getirildi.
Avrupa bütünleşik demiryolu ağını ve sürdürülebilir
taşımacılığı desteklemek üzere Güneydoğu Avrupa demiryolu gelişimini sağlamak
için kurulan SEESARI’nin başlangıç toplantısında Türkiye’yi UTİKAD temsil etti.
27 Ocak’ta Belgrad’da gerçekleşen toplantıda
UTİKAD birliğin kuruluş bildirgesine kurucu üye olarak imza attı.
UTİKAD’ı temsilen toplantıya katılan Yönetim Kurulu Üyesi Kayıhan Özdemir
Turan, Yunanistan’ın Igoumenitsa kenti ile Selanik-Türkiye hattını
birleştirecek demiryolu projesini SEESARI üyeleri ile paylaştı.
Güneydoğu Avrupa’da yenilikçi ve sürdürülebilir
taşımacılık için demiryolu taşımacılığının geliştirilmesine yönelik bir girişim
olarak kurulan SEESARI, UIC (International Union of Railways) tarafından da
destekleniyor.
SEESARI, özellikle Avrupa Birliği’nin TEN-T ve Pan
European demiryolu koridorlarının Güneydoğu Avrupa’ya uzatılmasını; böylece
Avrupa ile Türkiye, Ortadoğu ve Orta Asya arasında geçiş noktası olan Güneydoğu
Avrupa’nın Avrupa demiryolu ağıyla bütünleşmesine yönelik projeler geliştirmeyi
hedefliyor.
Bu doğrultuda, SEESARI’ye Türkiye’den üye olan UTİKAD,
oluşturulacak eylem planlarında yer almak üzere mevcut Selanik-Türkiye
arasındaki demiryoluna Igoumenitsa-Selanik demiryolu hattının eklenmesi
projesini önerdi. Bu hatla, İtalya’nın güneyi ile Türkiye arasında yeni bir
intermodal rota oluşturulabilecek. Bu intermodal hat, İtalya’nın Brindisi ve
Bari şehirleriyle Yunanistan’ın Igoumenitsa şehri arasında mevcut feribot
hatlarının da kullanılmasıyla, intermodal taşımacılığın gelişmesini sağlayacak.
Türkiye’yi karayolu ile Yunanistan üzerinden İtalya’ya bağlayan Güney Avrupa
rotasına alternatif bir intermodal güzergah oluşturulacak. Türkiye ile İtalya
karayolu taşımalarında yaşanan darboğazların çözümü için de önemli bir girişim
olan bu güzergahın Türk ihracatçılar tarafından da ilgi göreceği düşünülüyor.
Demiryolu ve intermodal taşımacılığın geliştirilmesine
büyük önem veren UTİKAD, 30 yıllık deneyim ve bilgi birikimiyle diğer ulusal ve
uluslararası platformlarda olduğu gibi SEESARI’de de etkin çalışmalar
gerçekleştirilecek.
UTİKAD