Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DEMİRYOLLARINA 10 YILDA 40 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPILACAK

DEMİRYOLLARINA 10 YILDA 40 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPILACAK

DEMİRYOLLARINA 10 YILDA 40 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPILACAK07.03.2016

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’nin 10 yıl içinde demiryolu projeleri için 40 milyar dolara yakın yatırım planladığını belirterek, “Uzun vadeli stratejik işbirliğine ihtiyacımız var. Türkiye’de müşterek imalat yapalım ve bölge ülkelerine, dünyaya ihracat yapalım” dedi.

Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı’nın (Eurasia Rail) açılışını yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 30 ülkeden 300’e yakın katılımcıya Türkiye’ye bu konuda sanayi-üretim yatırımı yapmaları çağrısında bulundu. Sektörün küresel devlerine, “Tedarikçi firmalar, basit ve kolayı tercih etmeyin, ‘mal satalım işimize bakalım’ dönemi artık bitti. Bundan sonra uzun vadeli stratejik işbirliğine ihtiyaç var. Belirli yer yer de teknolojiyi ve imalatı tutmanın, demiryolu sektörünün gelişmesine hiç faydası yok. Türkiye’de müşterek imalata çok önem veriyoruz ve teşvik ediyoruz. Türkiye’de müşterek imalat yapalım ve bölge ülkelerine de, dünyaya da ihraç edelim” diye seslendi. Yıldırım, hükümet olarak demiryollarına 2003’ten bugüne 20 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını, önümüzdeki 10 yılda da 40 milyar dolara yakın yatırım planlandığını açıkladı.

YATIRIMA ÇAĞIRIYORUZ

Yüksek Hızlı Tren (YHT) ihalesi için de hazırlıkların devam ettiğini söyleyen Yıldırım, hızlı tren setlerinde yerli üretimin vazgeçilmez kriter olduğunu vurguladı. Yıldırım, ”80 adet hızlı tren seti önemli. Zannediyorum 5-6 milyar doları bulan bir yatırım. Bu yatırım bir satın alma şeklinde planlanmıyor, yurt içinde mümkün olduğunca yerli katkı oranıyla yapılmasını öngörüyoruz. Biz dünyanın bilinen üreticilerini Türkiye’ye yatırıma davet ettik, bazıları hali ortaklıklarını kurdu. Fabrikalarını yapanlar da var. Amacımız sadece hızlı tren seti almak değil hızlı treni üreten, kullanan ve ihtiyacı olan ülkelere temin eden bir Türkiye” dedi.

HIZLI TREN VE HAYDARPAŞA

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı son değişikliklere göre Haydarpaşa Garı’nın hızlı tren seferlerinin son durağı olacağını yapılacağını aktaran Yıldırım, “Hızlı tren Ankara’dan geliyor Pendik’te duruyor. Pendik ve Ayrılıkçeşme-Haydarpaşa arasında banliyö hattı ile hızlı tren beraber çalışacak. Buradaki hat tamamen yenileniyor. Bir hızlı tren hattı bir de banliyö hattı olacak. Takriben 2 yıl, banliyö hattının bitimiyle beraber” dedi. İstanbul’un her iki yakasında da banliyö hatları inşaatlarının sürdüğünü hatırlatan Bakan Yıldırım, “Anadolu yakasında Pendik’ten Ayrılıkçeşme’ye kadar olan bölüm, oradan Marmaray, Kartal metrosuyla birleşmiş oluyor. İkinci bölüm de Kazlıçeşme’den Halkalı’ya devam ediyor. Onun inşaatı biraz gecikti maalesef. Firmayla ilgili bazı sıkıntılardan dolayı ama bundan sonra arkadaşlarımız öncelikle bu proje üzerinde çalışacaklar. En geç 2018 içinde hizmete almış olacağız” diye konuştu.

İSTANBUL’UN RAYLISI 800 KİLOMETRE OLACAK

Bakan Yıldırım, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) çalışmalarıyla Üsküdar-Çekmeköy metrosunun büyük bir bölümünün yıl sonuna kadar açılacağını söyledi. Yıldırım, şöyle devam etti: ”Üsküdar’da, Marmaray’la da bu hat birleşmiş olacak. Kartal’dan Sabiha Gökçen bağlantısı da şu anda başladı, yapılıyor. Kaynarca’dan Kaynarca’dan hızlı trene katılıyor. Önümüzdeki 6-7 yılda İstanbul raylı sitem uzunluğu 800 kilometreyi geçecek. 15 milyonluk İstanbul’da her gün 29 milyon kişi yolculuk yapıyor. Bütün bu projeler tamamlandığında İstanbul’un trafiği hissedilir derecede rahatlayacak ama tamamen bitmez. Hedef katlanılabilir bir trafik.”

YSS KÖPRÜSÜ’NDE İKİ YAKA BİRLEŞİYOR

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde iki yakanın birleşmesine son 9 metrelik mesafe kaldığını da söyleyen Binali Yıldırım, pazar günü yapılacak törenle birleşmenin tamamlanacağını açıkladı. Köprünün üzerindeki raylı sistem altyapı çalışmalarının otoyol çalışmalarıyla eş zamanlı devam ettiğini anlatan Yıldırım, ”Raylı sistemin köprüden sonraki devamı henüz başlamadı. Köprü yapılırken daha sonra üzerine raylı sistem yapılamayacağı için biz baştan koyduk, raylı sistem köprü üzerinde hazır. Bilahare Akyazı’dan itibaren, İzmit’ten, Köseköy’den alınacak bir hatla köprünün Anadolu yakasını bağlayacağız, Avrupa yakasından aldığımız hattı da Edirne güzergahına giden Halkalı’daki kısma bağlamış olacağız. Bu sene Halkalı’dan Edirne’ye olan demir yolu hattının yanına bir de hızlı tren hattının yapımına başlanacak” dedi.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ 2023’TE HİZMETTE

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapımı planlanan bir diğer büyük proje Çanakkale Köprüsü projesi için de, “Bu köprü 2023 senesine kadar hizmete girmiş olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2023 metre olacak. Türkiye’nin tarihe saygısını simgeleyecek. Dünyada kuleler arası açıklık olarak birinci olacak. Köprünün adı da ‘Çanakkale 1915’ olacak” dedi. Kanal İstanbul’un güzergâhıyla ilgili her habere itibar edilmemesi gerektiğini bir kez daha vurgulayan Bakan Yıldırım, “Kanal İstanbul’un güzergahı hiçbir zaman resmen bizim tarafımızdan açıklanmadı. Kanal İstanbul’la ilgili 5 tane güzergah üzerinde çalışılıyor, halen bitmiş değil. Birkaç ay içerisinde bitmiş olacak, resmen ilan edeceğiz” diye konuştu.

Kaynak: T.C. ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr