İGA Havalimanları CEO’su Akçayoğlu, inşaatın hızla ilerlediği İstanbul Yeni
Havalimanı'nın ilk etabını 2018'in ilk çeyreğine yetiştireceklerini söyledi.
Akçayoğlu, DHL ve Heinemann gibi dünya devlerinin merkezlerini İstanbul'a
taşıyacaklarını açıkladı.
İGA Havalimanları CEO’su Yusuf Akçayoğlu, "Bu tip mega projelerde
aylık büyüme yüzde 3-3.5 oranında oluyor. Baharla beraber aylık ilerlememiz
minimum yüzde 5 olacak. DHL, Heinemann gibi dünya devleri merkezlerini İstanbul’a
taşıma kararı aldı" dedi
Bittiğinde Türkiye’nin uluslararası havacılık sektöründeki rolünü zirveye
taşıyacak olan ve İstanbul’u bir havacılık merkezi haline getirecek olan Üçüncü
Havalimanı'nın inşaat sahasını gazetecilere gezdirerek gelinen son nokta
hakkında bilgi veren İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanının 90 milyon
yolcuya hizmet verecek ilk etabını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı
hedeflediklerini açıkladı.
BUNDAN BÜYÜĞÜ YOK
Akçayolu, 1 Mayıs 2015’te yer teslimi yapıldıktan sonra 19 Ekim 2015’te de
4.6 milyar euroluk kredi anlaşmasının imzalandığını hatırlattı. Anlaşmanın
Türkiye’de bugüne kadar yapılmış en büyük altyapı proje finansmanı olduğunu
belirten Akçayoğlu, "Bu süper mega bir iş, dünya ölçeğinde. 3 bankanın üçü
de yabancı sermayeli Türk bankası. Hala bu proje için yatırım yapmak, finansman
getirmek için birçok kuruluş kapımızı çalıyor. Finansman bitti paramız
cebimizde, bize artık bu işi bitirmek kalıyor" diye konuştu.
2017’nin sonlarına doğru çok ciddi oranda yeni personel alımlarına
başlayacakları bilgisini veren Akçayoğlu, havalimanın açılmasıyla dünya devi
bazı firmaların merkezlerini İstanbul’a taşıyacakları müjdesini verdi.
DHL İLE İMZALAR ATILDI
Akçayoğlu, "DHL ile imzalanmış bir anlaşmamız var. Burayı lojistik bir
hub (merkez) olarak düşünüyorlar. Bunun dışında Heinemann buraya taşınacak.
Biliyorsunuz Duty Free işini Heinemann'a verdik. Burayı hub yapmak istiyorlar,
Almanya'da şu anda. Bütün havalimanlarına lojistik işlemlerini buradan
gerçekleştirmek gibi planları var" diye konuştu.
Bagajları robotlar taşıyacak
AKÇAYOĞLU, transfer süreleri ve bagajla ilgili düzenlemelerle ilgili şunları söyledi: "Transfer yolcu
bagajı şu anda Atatürk Havalimanı'nda elle tek tek sayılıyor. O bagajın
robotlarla otomatik olarak gitmesi gerekiyor. Yerleştirilmesi ve saati
geldiğinde robotun bagajı alıp tekrar uçağa yönlendirmesi gerekiyor. Bu sistem
Atatürk Havalimanı'nda yok. Biz bunu burada yapıyoruz."
Şartname: Yolcuya kapanacak
YENİ havalimanı açıldığında Atatürk Havalimanı'nın ne olacağıyla ilgili de
Akçayoğlu şunları söyledi: "İhale yapıldığında bu açık ve net belirtilmiş
bir mesele. Oranın bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir
konu. Yani ben kapanacaktır diye bir şey söylemek istemiyorum ama ihale
şartnamesinde yazıyor: Burası açıldığı zaman Atatürk Havalimanı ticari yolcu
taşımacılığına kapanacak."
Kaynak: lojiport.com