Karınca Lojistik, proje lojistiğinde başarıyı ciddi know-how gücüyle
yakalıyor. Proje lojistiğinde güçlü bir tecrübeye ve bu alanda uzman bir ekibe
sahip olduklarını belirten Karınca Lojistik Uluslararası Taşımacılık Operasyon
ve İş Geliştirme Müdürü Orkun Ük, “2015’te proje lojistik hizmetlerimiz %25’in
üzerinde büyüdü. 2016’da bu aranı %35’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Proje lojistiğine yönelik yapılanmanızdan söz eder misiniz? 2015 yılında bu
alanda nasıl bir büyüme yakaladınız?
Karınca Lojistik, özellikle proje lojistiği alanında ciddi bir know-how’a
sahip. Projelerle ilgili doğru planlama ve buna uygun ekipman, teçhizat, doğru
maliyetlendirme, gümrükleme, sigortalama, multimodal sevkiyatların hayata
geçirilmesi konusunda çok tecrübeliyiz ve bu alanda güçlü bir ekibimiz var.
Enerji sektörüne yönelik projeler içerisinde yer almamız da bizim proje
lojistiğinde başarılara imza atmamıza büyük etken oldu. Bizim proje lojistiği
alanında en büyük yatırımımız; bu alanda tecrübeli bir ekibe, bilgi birikimine
ve yaşanmış tecrübelere sahip olmamızdır.
Bu alanda çok çeşitli projelere imza attığımızdan kullandığımız ekipmanlar
da her defasında farklılık gösteriyor. Dolayısıyla öncesinden herhangi bir
proje için yatırım yapma şansımız yok. Burada firmamızın bilgi birikimi, çabuk
aksiyon alma, detaylı ve öngörülü maliyet çalışması yapma, uygun ve sürekli
çalıştığımız tedarikçilerimizi ve ekip arkadaşlarımızı devreye sokmak, akabinde
otomatikman başarıyı getiriyor.
Karınca Lojistik olarak 2015 yılını %25 büyümeyle kapattık. Proje lojistiği
hizmetlerimizin ise %25’in üzerinde büyüdüğünü söyleyebilirim. 2016 yılında bu
aranı %35’e çıkarmayı hedefliyoruz.
BAE’YE 1500 TONLUK SEVKİYAT
2015’te proje lojistiğine yönelik gerçekleştirdiğiniz taşıma
operasyonlarından örnekler verir misiniz?
Ankara’dan yüklediğimiz ve eskortasyon yaparak İzmit ve Haydarpaşa
limanlarına sevk ettiğimiz, oradan da Birleşik Arap Emirlikleri’ne
gönderdiğimiz toplam bin 500 tonluk yükleme çok başarılı bir operasyondu.
Parçaların 4-5 metre çapında ve 70-80 ton ağırlığında olduğunu düşünürsek ciddi
bir güzergah etüdü ve yükleme organizasyonu yapmanın önemini de anlatmış oluruz
sanırım. Diğer bir projemiz ise, Türkmenistan’a yaptığımız açık yüklemeler.
Mersin Limanı’na yanaşan gemilerden tahliye ettiğimiz sevkiyatları
Türkmenistan’a özel ekipmanlar kullanarak sevk ettik.
Karınca olarak lojistik operasyonlarımızda tüm yükleme modlarını kombine
edebiliyoruz. Denizyolu+karayolu, karayolu+havayolu, denizyolu+demiryolu en
fazla kullandığımız kombinasyonlar. Örneğin, Bursa’dan 40 tonluk makaraları
özel bir charter operasyonuyla dünyanın bir ucunda bulunan Avustralya’ya sevk
ettik.
karinca_projeProje lojistiği başta olmak üzere, kısa ve uzun vadedeki
büyüme hedefleriniz nelerdir?
Karınca Lojistik olarak 2016’daki hedeflerimiz, öncelikle 2015 yılında gerçekleştirdiğimiz
proje taşımalarını aynı hızda devam ettirmek. Bu projelere benzer veya daha
gelişmiş projeler içerisinde yer almak. Büyük tecrübe sahibi olduğumuz Avrupa
hattı dışında, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Arap yarımadasına yönelik
yapılan yatırımlarda daha fazla pay sahibi olmaya çalışıyoruz. Karınca
Lojistik, proje taşımaları gerçekleştiren ve bu konuda müşterilerine değişik
kapasitelerde hizmet sunan belli başlı firmalar arasında yer alıyor. Karınca
Lojistik, 30 yıllık bilgi birikimi ve tek çatı altında topladığı hizmetleriyle
proje lojistiğinde yeni başarılara imza atmaya devam edecektir.
TÜRK FİRMALARINA GÜVEN ARTIYOR
Türk lojistik sektörünün proje taşımalarına yönelik geldiği noktayı nasıl
değerlendiriyorsunuz?
Proje lojistiğinde firmaların belli bir rekabet içerisine girebilmeleri
için buna uygun bilgi birikimine, tecrübeye, finansal güce, altyapıya ve
donanıma sahip olmaları gerekiyor. Proje lojistiğine yönelik ihtiyaç duyulan
her türlü hizmeti vermek zorundasınız. Detaylı planlama, maliyet analizi,
depolama, gümrükleme, sigorta, multimodal nakliyenin yanı sıra tecrübeli bir
kadronuzun ve finansal gücünüzün olması, proje lojistiğinde yol alırken
katetmeniz gereken kilometre taşlarıdır. Bugün ülkemizde bu alanda başarılı
hizmet veren belli başlı firmalar ön plana çıkmış durumdalar. Yabancı
yatırımcılar proje lojistiğinde Türk firmalarına daha fazla güvenmeye başladı.
Resmi ve özel kuruluşlarla işbirliği gerektiren projelerde güvenilir Türk
firmalarının bu süreçlere dahil edilmesi kaçınılmaz.
Kaynak: Lojistikhatti