Türkiye’de ilk olacak RMG (Rail Mounted Gantry Crane) adlı vinçler
sayesinde taşımacılıkta hız kazanılıp zamandan tasarruf edilecek.
Safiport Derince’de demiryolu üzerinden gelecek 4 milyon ton yük hedeflediklerini
belirten Safi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Safi, 2019 yılının sonuna
kadar 1 milyon ton bağlantı yapıldığını açıkladı. 2016 yılının ikinci
çeyreğinde demiryolu üzerindeki yüklerin elleçlenebileceğini, 2017 yılının
ortalarında ise demiryolu üzerindeki yükler için otomatik istifleme vinçlerinin
(RMG) limanda hazır olacağını ekleyen Safi,
“Bu vinçler sayesinde 8 ray hattı, 2 kara hattı aynı anda
elleçlenebilecek. Türkiye’de ilk olacak RMG (Rail Mounted Gantry Crane) adlı
vinçler sayesinde taşımacılıkta hız kazanıp zamandan tasarruf edilecek” diye
konuştu.
İNTERMODAL LOJİSTİK MERKEZİ KURULUYOR
hakan-safi.jpgDerince Limanı, Körfez Bölgesi’nde içinde demiryolu
terminali olan tek liman; limanın bu
özelliği yani demiryolu bağlantısı her türlü yükü demiryolu üzerinden de
elleçlemeye izin veriyor. Yapılandırma çalışmaları ile birlikte ray hattının
rıhtıma kadar getirildiği tek liman olan Derince Limanı, genelde limanlarda
deniz ve kara arasında gerçekleşen yük elleçlemelerinde üçüncü ayak olan
‘demiryolu’nu ekliyor ve “Deniz-kara-demiryolu” arasında bir taşımacılık
fırsatı sunuyor. Bu ayrıcalık Derince’nin “Demiryolu Limanı” olarak
tanımlanmasına olanak sağlamakta. Safiport Derince, Türkiye için çok önemli bir
adım olan ve uzun yıllardır gelişmesi beklenen demiryolu taşımacılığı için
büyük bir adım atarak Derince’de “intermodal lojistik merkez üssü” kuruyor.
Böylece Uzakdoğu'dan Avrupa ve Afrika'ya kadar bütünleşik hizmet verecek bir
organizasyonu gerçekleştirmiş oluyor.
SAFİPORT DEMİRYOLU ATAĞINDA
Türkiye’nin kalkınma planlarında yer alan demiryolu atılımları Safiport
Derince’nin de projeleri arasında çoktan yerini almış durumda. Limancılığın
gelişmesinin yanında yeni hükümet politikaları ile Türkiye’de demiryolunun
uluslararası ve bölgesel çapta öneminin artacağını vurgulayan Safiport Yönetim
Kurulu Başkanı Hakan Safi Ulaştırma Bakanlığı’nın “Avrupa ile Asya arasındaki
yaklaşık 75 milyar dolarlık taşımacılık hacminden çok daha büyük bir pay alacak
olan Türkiye, demiryolu taşımacılığının kalbi durumuna gelecektir” açıklamasına
da dikkat çekti ve sözlerine şöyle devam etti: “Kalkınma Bakanlığı’nın Onuncu
Kalkınma Planı’nda da açıklandığı üzere Türkiye’nin lojistik konumunun
güçlendirilmesi, dünya ile rekabet edebilir hale gelebilmesinin hedeflendiğini
biliyoruz. Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi hakkındaki
kanun kapsamında TCDD şebekesinin özel taşıyıcılara açılacağı ve demiryolu
taşımacılığında serbestleşmenin sağlanacağı da açıklanmıştır. Elbette bu
hedeflere ulaşmak; lojistikteki maliyetleri düşürmek, taşımacılıktaki ulaşım
süresini kısaltmak ve intermodal taşımacılığın yaygınlaştırılmasını sağlamak
ile mümkün olacaktır. Bu nedenle kalkınma planında da yer aldığı gibi demiryolu
taşımacılığını güçlendirmek istiyoruz, zaten limanımız bunun için her türlü
donanıma ve özelliğe sahip bir liman. Biz de bu perspektiften bakarak lojistik
ve demiryolu yatırımlarımıza ağırlık veriyor ve Safiport Derince olarak
intermodal lojistik merkezimizi kuruyoruz.”
Kaynak: Lojiport