Deutsche Post DHL ve Birleşmiş Milletler afete hazırlık
ve müdahale alanındaki 10 yıllık ortaklıklarını kutluyor. Bu anlaşmayla
birlikte toplam 400 gönüllüden oluşan Afet Müdahale Ekibi kuruldu ve son 10
yılda 30 afet bölgesine yardım sağlandı.
Deutsche Post DHL (DPDHL) ve Birleşmiş Milletler afete
hazırlık ve müdahale alanındaki işbirliklerinin 10’uncu yılını kutluyor.
Havalimanlarının ve havalimanlarında çalışan personelin afet durumlarına
hazırlanması ve afet bölgelerindeki havalimanlarında lojistiğin en iyi şekilde
yönetilmesini sağlamak amacıyla kurulan bu ortaklık 2005 yılında New York’ta
imzalanan bir anlaşmayla başladı ve beraberinde DHL Afet Müdahale Ekipleri
(DRT) kuruldu.
Bu işbirliğinin bir parçası olarak 2012’de
Havalimanlarının Afetlere Hazırlanması (Get Airports Ready for Disaster - GARD)
eğitimi hayata geçirildi. Bugüne kadar GARD programı ile 15 ülkede 30
havalimanında toplam 600 kişiye afete hazırlık eğitimi verildi. Eğitimler
Türkiye’de de İstanbul Uluslararası Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarında,
UNDP Türkiye ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile birlikte gerçekleştirildi.
DHL’in sosyal sorumluluk stratejisinin bir parçası olarak
kurulan ve afet yönetimi konusunda eğitilmiş DHL lojistik uzmanlarından oluşan
Afet Müdahale Ekipleri (Disaster Response Teams – DRT) 10 yılda 30 kez dünyanın
çeşitli yerlerindeki afet bölgelerine gönderildi. 400 eğitimli gönüllüden
oluşan bu ekipler maksimum 72 saat içinde afet bölgesine ulaşıyor ve afet
bölgelerindeki havalimanlarında yardımların daha planlı bir biçimde ilgili
yerlere ulaştırılmasını ve depolanmasını sağlıyorlar. Böylece yemek, barınak,
ilaç ve su gibi hayati ihtiyaçlar en hızlı şekilde bölgelere aktarılabiliyor.
Afet Müdahale Ekipleri en son geçen yıl Mart ayında Vanuatu Cumhuriyeti’ni
vuran Pam Kasırgası ve Nisan ayında Nepal depremi sonrası bölgede görev
almıştı.
GARD ve DRT programları
GARD ve DRT programları, DPDHL’in kurumsal sosyal
sorumluluk programı “Yaşam Sorumlulukları” bünyesindeki afet yönetim programı
GoHelp dahilinde kuruldu.
GARD havaalanı lojistik yönetiminde görev alan havaalanı
personeli, yerel güvenlik görevlileri ve ulusal doğal afet kuruluşlarının
temsilcilerinin katılımı amacıyla hazırlandı. 2009 yılında başlatılan program,
doğal afet yardım ve kurtarma lojistiğindeki zorluklarla hızlı ve etkili bir
şekilde mücadele edilebilmesini amaçlıyor.
Kaynak: Lojiport