Deniz taşımacılığının önde gelen oyuncularından U.N. RO-RO
2015’te konteyner taşımalarında bir önceki yıla oranla yüzde 50 üzerinde artış
gösterdi.
U.N. RO-RO CEO’su Sedat Gümüşoğlu, 2015 yılında pazardaki
büyümenin üzerinde bir büyüme gösterdiklerini, yakalanan bu başarı grafiğinin
özellikle haftada iki sefer gerçekleştirilen Pendik-Toulon hattında sefer
artışıyla üçe çıkararak kapasite ve ünite sayısında da artış sağladıklarını
söyledi.
Tren servis sağlayıcılarının ve tren sefer sayılarının
artması ile birlikte yüklerin nihai varış noktalarına ulaşımını
kolaylaştırdıklarını ve RO-RO taşımacılığını konteyner müşterileri için daha
cazip hale getirdiklerini belirten Gümüşoğlu, bu gelişmeler doğrultusunda, 2015
yılı konteyner taşımalarını bir önceki yıla oranla yüzde 50 üzerinde artış
göstererek gerçekleştirdiklerini kaydetti.
U.N. RO-RO’nun taşımalarının temelini oluşturan Pendik -
Trieste hattında haftada altı olan sefer sayısını 2016’da yediye çıkarmayı ve
yüzde 15 kapasite artışı sağlamayı hedeflediklerini belirten Gümüşoğlu ,
“Intermodal taşımacılığın öncüsü şirketimiz U.N. RO-RO, İstanbul’un Avrupa yakasından çıkan yükler
için en ideal yükleme noktası olan Ambarlı Limanı’ndan Trieste seferlerini Mart
ayı itibariyle başlatmayı planlıyor. Karayolundan çekilen araç sayısı 2016
yılında 20 bin TIR ile Ambarlı Limanı’ndan RO-RO kullanarak denizyoluna geçmiş
olacak” dedi.
“ISU trenimiz ile 2015 yılında 10 bin 152 üniteyi Trieste
ile Wels arasında taşıdık”
Intermodal taşımacılık alanındaki yatırımlarının artarak
devam ettiğinden bahseden Gümüşoğlu
sözlerini şöyle sürdürdü: “2013 Kasım ayında faaliyetine başladığımız ve
piyasada bulunan her tip konteyner ve yarı römorkun yüklenebildiği ISU trenimiz
ile 2015 yılında 10 bin 152 üniteyi Trieste ile Wels arasında taşıdık. Bu
trenin sefer sıklığını 2016 yılı için artırarak taşıdığımız araç kapasitesini
de artırmayı planlıyoruz. Trieste ile Salzburg arasında senelerdir Avusturya
tren şirketi tarafından işletilen Ro-La treninin 1 Şubat 2016 tarihi itibariyle
U.N. RO-RO olarak işletmeciliğini üstlendik ve sefer sayısını arttırarak
müşterilerimize sunmaya başladık. Bu hatta da 2016 yılında taşınan araç
sayısını artırmayı planlıyoruz. Sadece RO-RO işletmeciliğiyle kalmayıp bir
intermodal altyapı sağlayıcısına dönüşmeyi hedefliyoruz.”
Kaynak: Kargohaber