Çevreci ve sürdürülebilir uygulamalarıyla lojistik
sektörünün ‘yeşillenmesini’ sağlayan OMSAN Lojistik, bu alanda sektörün önde
gelen isimlerinden.
Çevre bilincinin oluşturulmasında öncü olmayı ve gelecek
nesillere mümkün olduğunca temiz bir dünya bırakmayı hedefleyen OMSAN, yeşil
lojistik konusunda sektörün öncü isimlerinden biri. Şirket, özellikle
uluslararası taşımacılık hizmetlerinde intermodal taşımacılıktan yararlanarak,
operasyonun niteliğine göre değişen yükleri aynı taşıma kabı ve birden fazla
taşıma moduyla taşıyarak çevresel ve ekonomik riskleri azaltıyor. Karbon
salımını azaltmak için taşıma modları arasında değişim yapılması ve çevreye
daha az zarar veren modların tercih edilmesi, çevre dostu motor ve araç
teknolojilerinin tercih edilmesi, sevkiyat planlarının yeniden düzenlenmesi,
sürücülere sürüş eğitimleri verilmesi, beyaz ve mavi yaka çalışanları
bilinçlendirmeye yönelik eğitimler düzenlenmesi ve yeşil bina uygulamaları da,
OMSAN’ın yeşil lojistik adına hayata geçirdiği diğer operasyonlardan bir kaçı…
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, OMSAN’IN DNA’SINDA VAR
İlk küresel Türk lojistik şirketi olma vizyonu ile hareket
eden OMSAN, yaptığı sürdürülebilirlik konulu çalışmalarıyla da sektördeki öncü
isimleri arasında yer alıyor. Hazırladıkları “OMSAN Sürdürülebilirlik
Modeli”nin, sektörde örnek bir model olacağını söyleyen OMSAN Genel Müdürü
Osman Küçükertan, ulusal ve uluslararası arenada bu alana yönelik layık
görüldükleri ödüllerin de bunun bir kanıtı olduğunu söyledi. Sürdürülebilirlik
konusuna yönelik OMSAN’ın bütünsel bakışını esas alan model hakkında bilgi
veren Küçükertan, “Modelimiz, 7 stratejik temadan oluşmaktadır: Sürdürülebilir
finansal büyüme, müşteri odaklılık, operasyonel mükemmellik, inovasyon,
paydaşlarla iyi ilişkiler, çevre yönetimi ve OMSAN DNA’sı. OMSAN DNA’sı,
OMSAN’ı rakiplerinden ayıran ve kopyalanması oldukça zor olan temel
yetkinliklerimizi içermektedir. Uluslararası ve ulusal arenada aldığımız
ödüller, OMSAN Sürdürülebilirlik Modeli’nin olağanüstü iş sonuçlarına ulaşmada
oldukça etkili olduğunu ortaya koymuştur. OMSAN, kısa bir süre önce
sürdürülebilirlik uygulamalarına bir yenisini daha ekledi ve Sürdürülebilirlik
Raporu’nu yayınladı. Rapor, Türkiye’de lojistik sektöründe, GRI – G4 ilkelerine
göre hazırlanmış ilk sürdürülebilirlik raporu olma özelliğini taşıyor” diye
konuştu.
SÜRÜŞ SİMÜLATÖRÜYLE KARBON SALIMI EN AZA İNİYOR
Kalkınma Bakanlığı ve İstanbul Kalkınma Ajansı’nın mali
desteğiyle OMSAN mühendisleri tarafından geliştirilen Emniyetli ve Ekonomi
Sürüş Simülatörü de, OMSAN’ın yakıt tüketimini düşürmek ve karbon salımını
azaltmak için hizmete sunduğu en etkili enstrümanlardan biri. Bu projeyle
birlikte uluslararası düzeyde saygın bir çevre ödülü olan “The Green Era Award”
ödülünü almaya hak kazanan ilk ve tek Türk lojistik firması olduklarını anlatan
Osman Küçükertan, “Sahip olduğu özellikler nedeniyle Türkiye’de lojistik
sektöründe bir ilk olan bu proje kapsamında oluşturulan simülatör ile
sürücülerin yetkinliği artırılarak yakıt sarfiyatının azaltılması, özellikle
akaryakıt ve tehlikeli madde taşımacılığında kazaların ve hasarların en aza
indirilmesi, karbon salımının azaltılması ve sürüş hatalarından kaynaklı araç
ve ekipmanlarda (lastik, balata vb.) meydana gelen aşınma ve yıpranmaların
minimal ölçeğe indirilmesi hedeflenmiştir. Simülatör eğitimleri tüm OMSAN
şoförlerine verilmiş olup, bir sosyal sorumluluk projesi olarak sektör içinde
çalışan diğer şoförlerin ve şoför adaylarının hizmetine de sunulmuştur.
Simülatörün devreye alındığı 2012 tarihinden bu yana, OMSAN’ın özmal filosuna
ait yakıt tüketim oranı ve karbon salımında önemli oranda düşüş sağlandı”
ifadelerini kullandı.
OTOMOBİL DEMİRYOLU TAŞIMASI
OMSAN’ın, çevreci ve rekabetçi uygulamalarına bir yenisini
daha ekleyerek Romanya’da Piteşti ile Köstence limanları arasındaki otomobil
taşımalarını demiryolu ile yapmaya başladığını hatırlatan Küçükertan, sözlerini
şöyle sürdürdü: “Böylece Romanya-Türkiye arası otomobil ithalat taşımaları
kapsamında Piteşti-Köstence Limanı arası taşımalar demiryolu ile Köstence ve
Derince Limanları arası ise denizyolu ile gerçekleştirilmeye başlanmıştır.
Devreye alınan yeni vagonlar ile yıllık 20.000 adet aracın demiryoluyla
taşınması gerçekleştirilmiş, karayolunda kat edilen toplam mesafe yıllık 2,2
milyon km azaltılmıştır.”
GERİ DÖNÜŞÜM LOJİSTİĞİYLE ÇEVREYE DEV HİZMET
OMSAN Lojistik, “Geri Dönüşüm Lojistiği” faaliyetleriyle de
çevreye katkı sağlıyor. Şirket, petrol ürünlerinin ve madeni yağların kullanımı
sırasında ve kullanım sonrasında oluşan atıkların toplanması, taşınması,
depolanması ve bertarafı ile ilgili Petrol Sanayi Derneği tarafından 2004
yılında başlatılan “Atık Yağların Yönetimi” projesine, nakliyeden sorumlu iş
ortağı olarak destek veriyor. PETDER
“Atık Yağların Yönetimi” projesi, 2012 Yılında Avrupa Tedarik Zinciri
Mükemmellik Ödülleri Yarışması’nda Avrupa’nın en başarılı 5 çevreci lojistik
projesinden biri olarak seçilmişti.
ORTA VE DOĞU AVRUPA’DA STRATEJİK ORTAKLIKLAR
Küçükertan, 2016 yılına ilişkin beklentilerini de Lojistik
Ekipmanlar okuyucularıyla paylaştı: “2016 yılını yaklaşık % 20’lik bir büyüme
ile tamamlamayı hedefleyen OMSAN, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına hızlı
uyum sağlayabilmek için yeni depo yatırımları yapmayı ve mevcut depolarında
kullanılan ekipmanları modernleştirmeyi hedeflemektedir. Sürdürülebilir
büyümeyi esas alan OMSAN; denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföyündeki
ağırlığını artırmayı, gemi, lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon
yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak, Anadolu’nun
her köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda
ulaştırmayı hedeflemektedir. Yapılanma hedeflerini bölgesel dinamikleri göz
önünde tutarak belirleyen OMSAN, Malatya’da yeni bir bölge müdürlüğü kurmak
amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Türkiye’de veya Orta ve Doğu Avrupa’da
sinerji yaratılabilecek şirket satın alma / stratejik ortaklıklar kurulması
hedeflenmektedir.”
Kaynak: Lojistik Ekipmanlar Dergisi