Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BORUSAN LOJİSTİK, SON 5 YILININ EN YÜKSEK CİROSUNU VE EN BÜYÜK YENİ SATIŞINI YAPTI

BORUSAN LOJİSTİK, SON 5 YILININ EN YÜKSEK CİROSUNU VE EN BÜYÜK YENİ SATIŞINI YAPTI

BORUSAN LOJİSTİK, SON 5 YILININ EN YÜKSEK CİROSUNU VE EN BÜYÜK YENİ SATIŞINI YAPTI 15.12.2015
Borusan Lojistik tüm olumsuz koşullara göre tarihi bir yıl geçirmenin mutluluğunu yaşıyor. Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç yakalanın başarının önemine işaret ederek, “6 kıtada iş yapacaksın, 4 bin kişi istahdam edeceksin, bu kadar büyük olmana rağmen geçtiğimiz yıla oranla yüzde 22 büyüyeceksin Bu lojistik sektörü için ve tüm diğer sektörler içinde inanılmaz bir başarıdır” diyor.

BÜYÜRKEN KARLILIĞINI DA ARTIRDI

Borusan Lojistik’in 10 aylık performansı geçtiğimiz yıl ile kıyaslandığında büyümede yüzde 22’lik artış olduğu görülüyor. Son iki ayın kendileri için daha da iyi geçeceğini belirten Gütgenç, büyürken karlılıklarını da artırmalarının önemli olduğunu belirtiyor..

HERŞEY NEGATİFKEN BAŞARI GELDİ

Kaan Gürgenç bu başarının altının özellikle çizilmesi gerektiğini belirtiyor. Biz de bu başarının neden bu kadar önemli olduğunu soruyoruz… Gürgenç, “Almanya dışında Avrupa ülkeleri hala krizden tam olarak çıkmış değil, Avrupa ile yaptığımız ticaret sektör sektör değişmekle beraber yüzde 10 ila 20 arasında daraldı. Rusya ile kriz yaşadık ve son bir haftadır bu kriz giderek büyüme trendinde. Rusya kendi ülkesinden geçişlere izin vermiyor. Büyük bir geçiş belgesi sorunu yaşıyoruz. Yine Arap baharının etkisinin devam ettiğini görüyoruz. Bu bölgede pozitif yönü olan tek ülke Tunus’tu. Suriye ve Irak sorunları hala devam ediyor. İran ambargonun kalkacağı beklentisiyle pozitif bir görüntü sergiledi. Yurtiçine geldiğimizde yine rekabetin sert geçtiği bir yıl oluyor. Seçimler, iç terör derken sıkıntılı bir yıl geçiyor. Yani hem içirinin hem dışarının kötü geçtiği bir yıl yaşadık. Borusan bu ortamda bu başarıyı gösterdi. Bu yüzden bu başarının altının çizilmesi gerekiyor” diye konuşuyor.

120 MİLYON LİRALIK YENİ SATIŞ REKORU BÜYÜMEYİ GETİRDİ

 Peki Borusan Lojistik bu zorlu koşullarda ne yaptı da büyüdü? Kaan Gürgenç bu sorumuza, “Bütçemizi yaparken elimizdekilere bakarız ve yeni gelecekleri buna ekleriz. Ayrıca her yıl 10 milyon dolarlık yeni müşteri girişi hedefi koyuyuoruz. Bu yıl da aynı hedeflerle işe başladık. Ancak hedeflerimize doğru giderken içerden gol yedik. Hiçbir müşterimiz söylediği, yada bizim onların adına söylediğimiz kadar büyümedi. Daha ilk çeyreği geride bıraktık, büyük firmaların çoğu bütçelerini revize ettiler ve söyledikleri şey 2014 rakamlarını yakalayamayacaklarıydı. Biz çok önemli anlaşmalara imza atarak, içeriye hedeflediğimizden çok daha büyük miktarda yeni müşteri girişi yaptık. Türkiye perakende ve hızlı tüketim sektörlerinin ilk 50 si içinde yer alan bir cok büyük müşterileri senin başında devreye aldık. Onların artı değerlerini gördük. Diğer önemli bir nokta ise bu anlaşmaların en kısa olana 3 yıllık. Bu anlaşmaların maddi değeri 120 milyon lira. 3 yıllık anlaşma olarak değerlendirildiğinde 360 ila 500 milyon liralık bir anlaşma diyebiliriz. Yani her yıl en az 120 milyon lira ile yıla başlayacağım” şeklinde cevap veriyor.

BAŞARIN ANAHTARI MIKRO MANAGEMENT

Borusan Lojistik 2016 yılında ise 60 milyon liralık yeni müşteri hedefi koydu. Yeni müşteri girişlerinin bu denli artmasında ise firmanın son yıllarda satışa daha fazla odaklanması etkili oluyor. Kaan Gürgenç, 5 yıllık strateji oluşturduklarını, sonra ayrıntılı planlarla bütçeyi ve iş planlarını yaptıklarını belirtiyor. Ancak hava bulutlanınca ortam negatife dönünce Borusan Lojistik buna çok hızlı bir refleks gösteriyor. “Daha küçük dönemler içerisinde hedefler koymaya ve onların sonuçlarını takip etmeye başladık” diyen Gürgenç, bu yıl gerçekleşen başarının altında mikro management yönteminin yattığını açıklıyor. Kaan Gürgenç bunu, “Bir taraftan uzun dönemli planlar yaptık. Ancak hava sertleşince plan dahilinde nasıl gidildiğini tespit etmek için göstergeleri daha küçülttük. Yani eskiden 4-5 lambaya bakarken, daha fazla lambaya daha sık baktık. Bunun altındaki en temel araç IT yapımız. Günde 3 bin araç hareket ettiriyorum. Ay sonunu beklemeye gerek kalmadan akşam günü kaçla kapattığımı biliyorum. Bu akşam yüzde kaç karlılıkla bu işi yaptım, kaç karlılıkla yapmak gerekiyordu hemen görüp karşılaştırmayı yapabiliyorum” diye açıklıyor.

ULUSLARARASI TAŞIMACILIKTA İŞLER DÜŞTÜ AMA KARLILIK ARTTI

Kaan Gürgenç, uluslararası tarafta bütçenin bir miktar altında olduklarını ama bunun kabul edilebilir olduğunu belirtiyor. “Çünkü Ekim-Ocak arasını planlama için harcadık. Firmanın bütün herşeyini baştan sona değiştirdik. Balnak’ı satın aldıktan sonra istediğimizi alamamaktan bir acelemiz var. Biz aldığımızla ben buraya geldiğimdeki arasında bir fark yok. Aldığımızdan geri gitmedi ama biz onu üzerine birşeyler inşa edeceğiz diye aldık ama onu yapamadık. Şimdi nerdenesiniz derseniz; bu kadar zor bir dönemde yine aldığımız yerdeyiz geriye gitmedik. Şirketi, tamamen değiştirdiğimiz bir ortamda aynı seviyede tutmak çok önemli bir başarı. Değişikliğin ardından aşağı indik ama sonradan yükseldik. Özellikle son 6 ayda artıdayız. Bu bana yaptığım işlerin doğru olduğunu gösteriyor. Burun havaya kalktı, çok major bir şey olmadığı sürece buruda yapılanların pozitif souçlarını göreceğiz. Ancak burada önemli bir gelişim sağladık. Ciromuz aynı kaldı ama karlılığımızı artırdık.”

YÜZDE 98 DOLULUĞA ULAŞTI

Ulaslararası taşımacılıktaki karlılık artışının nasıl sağlandığını da anlatan Gürgenç, “2014’te yüzde 70 dolulukla çalışıyorduk. Şu anda bu rakam yüzde 98 oldu. Eskiden herkes kendi aracının planlamasını yapıyordu. Artık merkezi planlama yapıyoruz. Süreç bazında yönetilmeye başlandığı için verimlilik otomatikman geldi. Toplam transit süresini çok iyileştirdim. Şöyle örnek vereyim; eskiden kamyonum İSstanbul’a gelir gümrük gümrük dolaşırdı. Artık yükleri yurtdışında konsolide ediyoruz. Yani araç tek bir gümrüğe geliyor” diyor.

LİMANDA İŞ HACMİ YÜZDE 10 ARTTI

Kaan Gürgenç, Türkiye konteyner iş hacminde yaşanan yüzde 5’lik daralmaya rağmen özellikle limanda vermekte oldukları araç liman hizmetlerinde yüzde 10, genel kargo işlerinde de kazanılmış yeni işlerle birlikte yüzde iş hacimlerini 5 artırdıklarını aktarıyor. Gürgenç, “Konteynerde yeni kazanılan hatların etkisi ile Borusan limanı olarak bu ülke daralmasından olumsuz etkilenmeden iş hacmimizi benzer seviyelerde tutabildik. Buna ek olarak verimlik çalışmalarına önem verdik ve buradan elde ettiğimiz tasarruflar ve kurun etkisi ile karlılığımızı bütçe hedeflerimizin üzerinde tamamladık” diyor.

LİMANA 11 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPIYOR

Gürgenç, bölge dış ticaretenin gelişmesine destek vermek için liman kapasitesini artıracaklarını anlatıyor. Bunun toplam 11 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını kaydeden Gürgenç, şu bilgileri veriyor: “Bu yatırımlarımızdan biri konteyner ve roro iskelemizdeki yanaşma yerimizi 450 ve 100 metreden, 560 ve 210 metreye çıkaracak olan iskele uzatma yatırımız. 2015 sonunda faaliyete alacağız. Diğeri ise artacak olan araç ihracatlarında limanımızda ki kapasitemizi arttırmak için Aralık ayında başlayacak olan dolgu yatırımızla limanımıza 24,500 metrekare ek alan yaratmış olacağız. 2016 yılı kapasitemiz 450 bin Teu konteyner, 300 bin adet araç ve 5 mton genel kargo olacak.”

Kaynak: Trans Medya
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr