İnci
Lojistik, uluslararası taşımalarda müşterilerine daha çevreci ve maliyet
avantajı sağlayan deniz, demiryolu,nehir gemisi, karayolu şeklinde kombine
taşıma seçenekleri sunuyor. Özellikle Avrupa'ya yapılan ihracat taşımalarında
kombine taşımacılığı yaygın kullanan firma, lojistik operasyonlarında
kullandığı kaynakların verimliliğine ve çevreye duyarlılığına önem veriyor.
Kullandığı taşıma araçlarının belirli model ve motor tipinde olmasına dikkat
eden firma, depo ve ofislerinde kullandığı enerji ve çıkan atık malzemelerin en
aza indirilmesi, ayrıştırılması ve bertarafı konusunda tedarik zinciri
geliştirme ve mühendislik ekibiyle yürüttüğü Kaizen grupları ile çalışmalar
yapıyor.
Avrupa,
Ortadoğu, Afrika, Amerika ve Uzakdoğu üe Türkiye arasında uluslararası deniz,
kara ve havayolu taşıma ve depolama hizmetleri üe tedarik süreçlerinin
iyileştirilmesi, yeni tedarik zinciri süreçlerinin kurgulanması ve uygulamaya
geçirümesi konusunda ve mühendislik danışmanlık hizmetlerinde faaliyet
gösterdiklerini anlatan İnci Lojistik Genel Müdürü Tuğrul Korkmazel; İstanbul,
İzmir, Bursa ve Manisa'da operasyon merkezleri ve depoları bulunduğunu
bildirdi. Korkmazel, 40 ülkede ve 478 farklı lokasyonda faaliyet gösteren Yusen
Logistics firmasının 2014 yüında ortak olması üe İnci Lojistik'in uluslararası
ve ulusal pazardaki konumunu güçlendirdiğini, bu yeni işbirliği üe Türkiye'de
ilk 10 lojistik hizmet sağlayıcısı arasında olmayı hedeflediğini söyledi. İnci
Lojistik'in iş hacminin yaklaşık yüzde 60'nın uluslararası lojistik
hizmetlerden geldiğini vurgulayan Korkmazel, "2015 yılı başında döviz
kurlarındaki değişimle, sektöre ve lojistik hizmetlerin yapüdığı ülkeye bağlı
olarak artışlar ve azalmalar oldu. Irak ve Rusya ihracat taşımaları üe Uzakdoğu
ithalat taşımaları azalırken Avrupa, Kuzey Amerika ve Arap Yarımadası'na
ihracat taşımaları artış gösterdi" dedi.
Kaynak:
Dünya Gazetesi Özel Ek