Hitachi ile ortak olan Mars Lojistik, büyümesini sürdürmek
için yeni intermodal hatları ve lojistik merkezi yatırımlarına odaklandı. Mars,
200 yeni aracı da 13 Mayıs’ta filosuna katıyor.
Japon sanayi devi Hitachi ile 2013 yılında ortaklık kuran
Mars Lojistik, intermodal hatları ve lojistik merkez yatırımları üzerinden
büyümeye devam ediyor. 2014 yılını yüzde 12 büyüme ile tamamlayan Mars
Lojistik, bu yılı da aynı oranda büyüme ile kapatmayı hedefliyor. Büyüme
hedefleri kapsamında intermodal hatlarındaki sefer sayılarını ve faaliyet
gösterdikleri hat sayısını artırmayı hedefleyen Mars Logistics, filosunu
genişletmek için 200 yeni aracını Iveco’den 13 Mayıs’ta teslim alıyor.
Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar, 2015 yılı
hedeflerini şöyle anlattı: “Geçtiğimiz yıl 1.820 araçlık filomuzla 7 bin 900
müşteri ile çalıştık ve eksiksiz hizmet verdik. Bu yıl için büyük montanlı
anlaşmalara da imza attık. Tekstil ve otomotiv ana sektörlerimiz arasında yer
alıyor. Kimya, inşaat, perekande, ilaç ve sağlık sektörleriyle de çalışıyoruz.
Bu yıl 8 binin üzerinde müşteri ile çalışma hedefimiz var. 2014 yılında, 220
treyler ve 100 tane çekici olmak üzere yaklaşık 14 milyon euroluk yatırım
yapmıştık. Bu yıl 200 yeni araçlık yatırım daha yapıyoruz. 13 Mayıs’ta yeni
araçlarımızı teslim alıyoruz. Geçen yılı yüzde 12 büyüme ile tamamladık. Bu yıl
da yüzde 12 büyüme hedefi koyduk.”
Intermodal Hatları
Ali Tulgar, Eylül 2012’de Lüksemburg’da başlattıkları yeşil
lojistik projesi intermodal hattın kapsamını artıracaklarını söyledi. Hattın
İtalya’nın Trieste kenti ile Lüksemburg’un Bettembourg şehirleri arasında
römorklarla tren yolu taşımacılığını kapsadığını belirten Tulgar, şöyle
konuştu: “Hattın başlangıç aşamasında haftada üç gidiş - dönüş seferi yapan
Trieste ile Bettembourg arasındaki tren seferleri, Türkiye’de çeşitli yerlerden
alınan malların yüklendiği römorkların sevkini gerçekleştiriyor. Römorklar,
İstanbul, İzmir ve Mersin limanlarından gemi yoluyla Trieste’ye ulaştıktan
sonra, trenle yola devam ediyor ve Bettembourg Multimodal terminalinden
geçtikten sonra, Lüksemburg, Belçika, Hollanda, İngiltere, Fransa ve
Almanya’daki çeşitli varış yerlerine ulaşıyor. Bu hat bize yılda 1 milyon
araçlık tasarruf yaptırdı. Haftada iki sefer yapan hat şu anda 5 sefer yapıyor.
Bunu haftada 6 güne çıkarma hedefimiz var.”
Tulgar, yeni bir intermodal hat üzerinde çalıştıklarını,
sürpriz hattın deneme seferlerine başladıklarını da açıkladı.
Hitachi ile Sınırları Aştık
HITACHI’NİN 2012’de Mars Lojistik’in yüzde 51’ini satın
aldığını hatırlatan Ali Tulgar, “Biz Türkiye’de sağlıklı büyüme içindeydik.
Teklifler geliyordu ve reddediyorduk. Ancak Hitachi global bir teklifti.
Hitachi de bir yatırımdan ziyade lojistik olarak büyüme amaçlı istiyordu.
Sratejik hedeflerimiz birebir ölçüştü. Hitachi ile beraber sınırları aştık”
dedi.
Erenköy’de Yeni Merkez Açacak
İSTANBUL’DA
yeni bir lojistik merkezi açacaklarını ifade eden Ali Tulgar, “Avrupa yakasında
3 tane, Anadolu yakasında bir tane olmak üzere 4 lojistik merkezimiz var.
Erenköy Gümrüğü’ne bağlı 20 bin metrekarelik yeni bir merkez daha açacağız.
Anadolu’da ise Bursa, İzmir, Ankara ve Adana’da merkezlerimiz bulunuyor” diye
konuştu.
Kaynak : Vatan Gazetesi