Ekol Lojistik, bünyedeki Alternatif Ro Ro'yu sektöre açtı. Beşinci gemi filoya katıldı. İlk yıl 80 bin araç taşıdı. Bu işi büyütme kararında. İkinci olarak, Aksaray iline, büyük bir lojistik merkez kuruyor.
Ekol’den iki önemli haber var; şirket Ro Ro işini büyütme kararı aldı. Sadece kendisine hizmet vermek üzere kurduğu grup şirketi Alternatif Ro Ro’yu yeniden yapılandırarak bağımsız bir şirkete dönüştürdü. Hatche, Paqize, Qezban ve Ayshe’den sonra filoya Fadiq ismi verilen 5’inci gemiyi kattı ve yeni yapıyla Alternatif Ro Ro 80 bin taşıma, 180 milyon lira ciroya ulaştı. İkinci önemli gelişme ise Aksaray’ı, ‘lojistik merkez’e dönüştürmek üzere başlatılan antrepo yatırımı… Eğer işler yolunda giderse Anadolu’nun coğrafi olarak merkezi illeri arasında olan Aksaray, diğer lojistik şirketleri için de bir çekim merkezine dönüşecek.
Şirketin 25. kuruluş yıldönümü dolayısıyla, Danışma Kurulu üyeleri Eyup Soner, Feza Özalp ve Levent Hatay; Taşımacılık Genel Müdürü Murat Boğ ile Intermodal Taşımacılık Direktörü Eşber Horasan’ın da katılımıyla bir basın toplantısı düzenleyen Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, “25’inci yılda 6 bin çalışanımız var, filomuz 3 bin araca ulaştı. 500 bin m2’yi aşan depolama alanımız ve çeşitli ülkelerde kurduğumuz 10 şirketle, Avrupa'da hızla büyüyoruz. Avrupa’da blok trenle taşıma yapan en büyük ikinci şirketiz. 2014’ü 1.2 milyar lira ciroyla kapattık” dedi.
Şirketin gelecek planları, yatırımları hakkında da bilgi veren Ahmet Musul’un açıklamalarına göre, karayolunda yaşanan kota ve geçiş belgesi sorunlarını aşabilmek için 2013’te kurulan Alternatif Ro- Ro’da planlar değişti. Şirketi dışa açtıktan sonra kısa sürede 3. parti müşteri payının % 25’e çıktığını belirten Musul, “Alternatif Ro Ro’yu sadece Ekol’e hizmet vermek için kurmuştuk. Talep nedeniyle bağımsız hale getirdik. Bu işi büyütmek istiyoruz. Fadiq ismini verdiğimiz son gemiyi filoya kattık. 5 gemi oldu. Haydarpaşa- Trieste ve İzmir-Sete arasında hizmet veriyoruz. Ro Ro'da 60 milyon euroluk ciroya ulaştık. Geçen yıl 80 bin araç taşıdık. Bu yıl 100 bin hedefl iyoruz” diye konuştu.
Alternatif Ro Ro’nun bağımsız bir şirkete dönüşmesinden sonra yatırımcılardan ortaklık teklifi aldıklarını belirten Musul, “Ekol için böyle bir planımız yok ama Ro Ro’da yatırıcıya kapalı değiliz” dedi. Kara lojistiğinde büyümek için Türkiye’de şirket alma seçeneğini de dışlamadıklarını belirten Ahmet Musul, şu sıralar 2 şirketle konuştuklarını söyledi.
Yalova terminali açılıyor Aksaray’a ‘merkez’ kuruyor
Ekol’de Ro Ro yatırımını destekleyen üçüncü bir proje daha yürüyor. Yalova’da terminali kuruluyor. Ro Ro işinde önemli bir sıçrama yaratması beklenen bu yatırım için izinler alınmış. Yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırımla yapılacak olan terminali yıl sonunda faaliyete geçecek ve trafikten 100 bin TIR' ı çekmiş olacak. Bir yatırımcı grupla Aksaray’da depo yatırımına hazırlandıklarını da açıklayan Musul, bu proje hakkında şu bilgileri verdi: “Niğde Aksaray’ı lojistik üs yapmak istiyoruz. Üretim Anadolu’ya kayıyor. Çözüm süreci tamamlanırsa bu bölgede potansiyel artacak. 2016’da hizmete girecek şekilde arazi ve finansman bedeli hariç 25 milyon euro (70 milyon liranın) üzerinde bir yatırımla tesisi devreye sokacağız. Devletten destek de aldık. Ayakkabı, deri ve tekstilde gümrükleme yapabileceğiz. Aksaray, Mersin arasında demiryolu bağlantısı kullanılacak. Bu merkezde 600 bin koli ve 60 bin paket yük elleçleyeceğiz.”
Yurtdışındaki şirket sayısı 12'ye çıkıyor
Musul, ayrıca İstanbul Anadolu Yakası’nda 200 bin metrekareyle ‘tek çatı altındaki en büyük depo’yu kurmakta olduklarını söyledi. 2016’da faaliyete geçmesi planlanan bu depo ile birlikte bir-iki yıl içinde Ekol’un depolama alanı 1 milyon metrekareye yaklaşmış ola Ahmet Musul’un Avrupa’daki büyüme stratejisi ‘şirket satın alma’ya değil şirketler kurmaya ve ülke ofisleri açmaya dayanıyor. Bu amaçla birçok ülkede peş peşe şirketler kuruyor. Cironun yüzde 30’luk kısmını Türkiye bağlantılı olmayan yük hareketinden sağlamayı hedefl ediklerini ifade eden Musul, yurtdışında 9 ülkede şirket kurduklarını, Polonya şirketinin faaliyete geçmesiyle birlikte 10 ülkeye çıktıklarını söyledi. Şimdi Çek Cumhuriyeti ve Slovakya'da kurulacak. İspanya’daki 3 olan ofis sayısının yılsonunda 5’e çıkarılması hedefleniyor. Musul, Macaristan’da ülkenin en büyük petrol şirketiyle anlaştıklarını, bu şirketin sondaj faaliyetinde bütün ekipmanın Ekol tarafından taşınacağını söyledi.
Yeni bir ‘şirket orkestrası’ geliyor
Ahmet Musul ve diğer yöneticilerin açıklamalarından dikkat çekilmesi gereken bir iki nokta daha var. Birincisi, Ekol Ar–Ge 80 kişilik mühendis ve yazılım ekibi çalışıyor. Bu kurum, Ekol’ün ‘global merka olma’ hedefi ni destekleyen en önemli varlıklardan biri. İkinci konu, demiryolu yatırımları… Demiryollarının serbestleşmesi ile birlikte açılan Ekol de konuyla ilgili. Ancak Ahmet Musul'un modelle ilgili endişeleri var. Altyapınnı sahibi olarak TCDD’nin hem slot (hat) dağıtacak olması hem de taşımacılık şirketiyle rekabet edecek olmasının sıkıntılı olabileceği görüşünde. Bu haliyle de BALO kapsamında yük desteği vereceklerini söyledi. Ahmet Musul, Ekol’ü, “Türkiye’nin en büyük sosyal sorumluluk projesi” olarak tanımlıyor. Şirketin hissedarlığıyla ilgili projeleri var. “Ekol’ü çalışanların ortaklığına, halka açmak ve ‘sahipsiz şirket’e dönüştürmek istiyorum” dedi. Bununla ilgili bazı yasal düzenlemeler beklediğini söyledi. Fakat bir de şirketin sosyal sorumluluk projeleri var. Kendisi de Darüşşafakalı olan Danışma Kurulu Üyesi Eyup Soner’in girişimiyle Darüşşafaka’da 110 çocuğa, 110 keman almışlar. Öğretmen ayarlanmış. ‘Kemancı çocuklar’ geliyor… Bu ekip, başka bazı enstrümanların eklenmesiyle bir orkestraya dönüşecek. COO Eyüp Soner Borusan FLarmoni gibi bir şirket orkestrası hayalleri olduğunu söyledi. Yine bu okulda 25 öğrencinin 'kitap velisi.' Bu öğrencilerin kartına her ay 50 TL yükleyerek kitap almalarını sağlıyor.
Kaynak: Dünya Gazetesi