03.03.2015Türkiye'de sivil havacılıkta kullanılan uçak sayısı 2004'ten 2013 yılına kadar yüzde 171 artış göstererek 2013 yılında 385 adete ulaştı.
Türkiye'de son yıllarda sivil havacılık alanında yüzde 100'lere varan gelişmeler gözleniyor. 2004 yılında 34 bin 287 olan koltuk kapasitesi 2013 yılında 66 bin 639'a ulaştı. Bu yüzde artış yüzde 94'lük bir artışa denk geliyor. İç hatlarda taşınan toplam yük 262 bin tondan yüzde 183 artışla 744 bin tona ulaştı.
TÜİK verilerine göre ülkemizde sivil havacılıkta kullanılan uçak sayısı 2004'ten 2013 yılına kadar yüzde 171 artış göstererek 2013 yılında 385 adete ulaştı. Bu uçakların yüzde 6'sı yük taşıma amaçlı kullanılmakta olup yüzde 94'lük büyük bir kısmı ise havayolu yolcu taşımacılığında kullanılıyor. Bunun yanında uçak artışına paralel olarak koltuk kapasitesinde de büyük artışlar yaşandı.
Uçak sayısındaki artış aynı zamanda hava trafiğini de etkiledi. 2013 yılında toplam 1 milyon 223 bin iniş-kalkış yaşandı. 2004 yılından bu yana hava trafiğindeki yoğunlukta da yüzde 300'lere varan bir artış yaşandı.
2004 yılında Türkiye genelinde iç hatlarda, yıllık 14 milyon kişi uçuş yaparken, 2013 yılı sonu itibariyle bu sayı 76 milyona çıktı. Dış hat yolcu sayısı da yine aynı şekilde 30 milyondan 73 milyona yükseldi.
SİVİL HAVACILIK 1912'DE BAŞLAMIŞTI
Türkiye'de sivil havacılık çalışmaları ilk olarak 1912 yılında bugünkü İstanbul Atatürk Havalimanı yakınındaki Sefaköy'de tesis olarak iki hangar ve küçük bir meydanda başlamıştı. Daha sonra Türk Hava Kurumu adını alacak olan Türk Tayyare Cemiyeti'nin kurulmasıyla Türk havacılığnıın kurumsal temelleri atılmıştı.
1933 yılında kurulan Havayolları Devlet İşletme İdare (HDİİ) ise daha sonra Türk Hava Yolları ismini almıştı. İlk seferler 28 koltuklu beş küçük uçakla, Ankara-Eskişehir arasında yapılıyordu.
Kaynak: Ulaşım Online