Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “RAKİPLERE SAYGILI HİZMETTE KARARLIYIZ”

“RAKİPLERE SAYGILI HİZMETTE KARARLIYIZ”

“RAKİPLERE SAYGILI HİZMETTE KARARLIYIZ”06.01.2015
Piyasada hizmet kalitesini yükseltmeye odaklı ve şeffaf olmayan, müşteriye özel fiyatlandırmaya dayalı yıkıcı bir rekabet ortamı bulunduğunu söyleyen SGS TransitNet İş Geliştirme Müdürü A. Bülent Akçay, “Bu durum bizim için son derece üzücüdür. Buna rağmen, sürdürülebilir kaliteli hizmet odaklı ve şeffaf fiyatlandırmaya dayalı, rakiplere saygılı rekabette kararlıyız” dedi.

GS TransitNet, uzun yıllardır uluslararası taşımacılık alanında çalışan deneyimli bir ekiple yönetiliyor. Taşımacıların ihtiyaçlarını yakından bilen SGS TransitNet takımı, verdikleri hizmetin kalite çıtasını her geçen gün daha da yükseltiyorlar. SGS TransitNet İş Geliştirme Müdürü A. Bülent Akçay ile bugüne kadar yaptıkları çalışmaları ve sundukları yeni hizmetleri içeren bir röportaj yaptık.

SGS Transitnet olarak uluslararası ve yurtiçi taşımacılara ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?

SGS TransitNet, AB ve Türkiye transit rejimlerinde T1/T2 ve TR beyanı sunmanızı, TIR ön bildirim beyanlarınızı ve ENS beyanlarınızı sunmanızı sağlayan web tabanlı bir uygulamadır. Hizmet aynı zamanda AB ve Türkiye gümrükleri için gerekli olan teminatları da kapsamaktadır.

TransitNet sisteminden, AB, EFTA, Sırbistan ve Makedonya’ya ihraç taşımalarınızda T1, bu ülkelerden ülkemize yönelik taşımalarınızda T1/T2 ve ülkemiz gümrükleri arası TR (Transit) beyanı sunarak taşıma yapılabilir. Bu taşımalarda, taşımacılar adına SGS TransitNet vergi riskini üstlenmektedir.

Taşımacıların, Almanya, İtalya, Bulgaristan, Romanya, Fransa, Polonya, Macaristan, (çok yakında Sırbistan ve Makedonya) ve Türkiye’de vermiş olduğu teminatlar sayesinde bu ülkelerden tüm teminatlı taşımaları gerçekleştirmelerini sağlıyoruz.

Aynı şekilde, taşımacı firmalar SGS TransitNet sistemini kullanarak yukarıda belirtilen tüm ülkelerden başlatılmak üzere T1/T2 ve TR beyanlarını, ister spedisyonlar aracılığıyla, isterlerse hiç bir spedisyona ihtiyaç duymadan doğrudan kendi ofislerinden online olarak sunabilirler.

SGS TransitNet taşımacıların, herhangi bir banka teminat mektubuna gerek duymadan, hızlı basit ve hesaplı bir şekilde AB, EFTA, Sırbistan, ve Türkiye transit sistemlerine girişlerini; online olarak beyan sunmalarını; beyanlarının o anki durumunu (transit için serbest bırakıldı, beyan sonlandırıldı vb.) online olarak takip edebilmelerini sağlar. Ayrıca, SGS TransitNet sayesinde beyannamelerinin varış gümrüğü tarafından sonlandırıldığı bilgisini online olarak takip edebilirler.

Buna ek olarak;

ENS (MRN) maliyetinin olmaması, sadece 12 Euro’dan başlayan fiyatlarından dolayı 108 Euro’ya varan ekonomik tasarruf,

Sınır kapılarında yeniden veri girişine ihtiyaç olmadığından önemli miktarda zaman tasarrufu,
Sınırsız sayıda gümrüğe boşaltma yapabilme,
Herşeyi elektronik ortamda takip edebilme,
Taşıma bittiği anda vergi riskinden kurtulma vb. avantajları mevcuttur

Uluslararası taşımacılar, onlara sunduğunuz hizmetler konusunda yeterince bilgi sahibi mi?

Maalesef hayır. Yukarıda biraz bahsettiğim avantajlarımıza ek olarak taşımacı firmalara, o kadar çok avantajlar sunuyoruz ki, taşımacı firmalarımızın çoğuna bu avantajlarımızı anlatma fırsatını henüz bulamadık.

Sisteminizi kullanan bir treyler, diğer teminat sistemlerine göre yüzde kaç oranında tasarruf sağlıyor?


Taşımacılara güzergahlara göre değişen, önemli tasarruflar sağlamaktayız. Örneğin Sırbistan yolunu kullanan taşımacılara sefer başı ortalama 108tasarruf sağlamaktayız.

Sunduğunuz hizmeti veren diğer hizmet sağlayıcılardan farklı ve sizi öne çıkaran unsurlar nelerdir?

Öncelikle bu hizmeti veremeyen başlayan ilk firmayız. SGS TransitNet olarak 2006 yılından beri taşımacı firmalara T1 hizmeti veriyoruz. İlk yıllar ülkemizde RoderNet ve UNDnet adı altında partnerlerimiz ile birlikte hizmet veriyorduk. Bu hizmeti daha geniş ürün yelpazesiyle yürütmek için 1 Mart 2012 yılından itibarenden kendi bünyemizde vermeye devam ediyoruz.

SGS TransitNet olarak, Almanya, İtalya, Bulgaristan, Romanya, Fransa, Polonya, Macaristan, (çok yakında Sırbistan ve Makedonya) ve Türkiye’de Asıl Sorumlu statüsündeyiz. Bu ülkelerin gümrük sistemlerine doğrudan entegrasyonumuz bulunmaktadır.

Bu sayede taşımacı firmalara yurt dışında spedisyona ihtiyaç duymadan doğrudan kendi ofislerinden beyan sunma imkanı sağlamaktayız. Bu taşımacı firmaların ciddi tasarruf etmelerini sağlıyor.

Tecrübeli bir ekibimiz var ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmaktayız. Ayrıca müşterilerimizden gelen her türlü soruyu yanıtlamak gayreti içerisindeyiz. Bir nevi ücretsiz danışmanlık hizmeti veriyor gibiyiz.

İstanbul’un yanı sıra, Cenevre, Varşova, Lübnan, Manila, Kapitan Andreovo, Kalotina, Trieste, Toulon ve Bükreş ekiplerimizin maksimum takibi ile minimum gümrük zararı sağlıyoruz. Taşıma esnasında olası sorunların çözümü için gümrük idareleri ile kurulmuş ağımız sayesinde yerinde çözümler üretiyoruz.

Fransa’da Yetkilendirilmiş Yükümlü statüsünde olarak hizmet vermekteyiz. Bu sayede sistemimizi kullanan taşımacılara araçları gümrüğe uğramadan (kontrole düşmediği takdirde) T1/T2 beyanı sunmalarını sağlıyoruz. Bu da özellikle Fransa’dan sunulan beyanlarda 10 dk içinde gümrük ile ilgili tüm işlemlerin bitmiş olması demektir. Bu taşımacılara zaman tasarrufu sağlamakla birlikte rekabette bir adım önde olmalarını sağlıyor.

Bu alanda yaşanan en önemli sorunlar nelerdir?

Türkiye’de Kapsamlı Teminat sahibi Asıl Sorumluların sorumluluğunun net olarak belirtilmemesinden dolayı ve hatta Ortak Transit Sözleşmesi ile yerel mevzuatımız arasındaki çelişkilerden dolayı büyük sıkıntılar yaşamaktayız.

AB sınırlarında yaşanan bir usulsüzlükten dolayı tarafımıza soru bile sorulmaz iken, aynı usulsülüğün Türkiye sınırlarında yaşanması durumunda, gerek kolluk kuvveti gerekse adli mercilerce suçlanabilmekteyiz. Örneğin, yük içerisindeki 3.000 TL değerindeki beyan harici eşyadan, faaliyetimizi gerçekleştirmek için Gümrük Makamlarına 300 Milyon TL banka teminat mektubu verdiğimiz dikkate alınmaksızın, yük sahibi yada taşıt sahibi olmadığmız halde yargılanabilmekteyiz.

Hizmet sağlayıcılar arasında yaşanan rekabet size nasıl yansıyor, bu durum ne gibi sorunlar yaratıyor?

Piyasada hizmet kalitesini yükseltmeye odaklı olmayan, müşteriye özel, şeffaf olmayan fiyatlandırmaya dayalı yıkıcı bir rekabet ortamı bulunmaktadır. Bu durum bizim için son derece üzücüdür. Buna rağmen, sürdürülebilir kaliteli hizmet odaklı ve şeffaf fiyatlandırmaya dayalı, rakiplerine saygılı rekabette kararlıyız.

Bu alanda hizmet alan taşımacılar nelere dikkat etmeliler, ne gibi önerileriniz var?


Öncelikle aldıkları hizmet için ödedikleri hizmet bedellerinin tam olarak ne için ödediğini mutlaka bilmeleri gerekmektedir. Uluslararası taşımacıların hizmet aldığı servis sağlayıcısının yurt dışında ne kadar güçlü olduğuna, yurt dışında sadece spedisyonlar aracılığı ile mi hizmet veriyor yoksa kendi ofisleri mi var? Ayrıca bu işin temeli tecrübedir. Servis sağlayıcınız, bu işte ne kadar tecrübeli, sonuçta taşımacı firmaları yönlendirici pozisyonda olmaları gerekmektedir. SGS TransitNet olarak, 2006 yılından beri hem yurt içinde hem de yurt dışındaki ofislerde aynı personeller ile çalışmaktayız. Bu bize bu süreçte değeri ölçülemeyecek bir tecrübe kazandırmış durumda. Bu sayede sismemimizi kullanan taşımacı firmalar bilgili ve tecrübeli bir ekibin desteğini daima hissetmekte ve bunun güveni ile taşımalarını gerçekleştirmektedir.

Son olarak sizin eklemek istedikleriniz ve SGS Transitnet’in yenilikleri ve sistemin işleyişi konusunda bilgi verir misiniz?

SGS TransitNet sürekli kendini yenileyen, taşımacı firmaların ihtiyaçları doğrultusunda hizmet ağını genişleten bir yapıya sahip. Bazen hizmet ağımızı o kadar hızlı genişletiyoruz ki, taşımacılara başlattığımızı bir yenilikten haberdar edemeden bir diğerini başlatıyoruz. Bu kapsamda, SGS TransitNet olarak AB ve EFTA üyesi olamdıkları halde Makedoonya ve Sırbistanda’da Asıl Sorumlu statüsü alınmış olup kısa süre içerisinde, taşımacı firmaların bu ülkelere veya bu ülkeleri transit geçerek yaptıkları taşımalarda, ulusal transit beyanları için ödedikler ücretlere ciddi tasarruflar yapmalarını sağlayacağız. Kalotina’da açtığımız ofis ile Bulgaristan’da ki ofis sayımızı dörde, tüm ülkelerde 17’ye çıkartılmıştır. Avrupa genelinde yaptığımız diğer partnerlik anlaşmaları ile bu sayı çok daha fazladır. Bu ofisler SGS’nin sadece TransitNet T1/T2 hizmeti için çalışan ofislerdir ve SGS’nin Global hizmet ofislerini kapsamamaktadır. SGS’nin global olarak 1.650 ofis ve labaratuvarı bulunmaktadır.

Kaynak: Lojiyol
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr