Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nda
sektörün Mersin temsilcileriyle bir araya gelen Uluslararası Taşımacılık ve
Lojistik Hizmetleri Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Turgut
Erkeskin, hava kargo taşımalarında fiyat sıkıntısı yaşadıklarına dikkat çekti.
Erkeskin, "Müşterilerimiz bizden fiyat talep ettiğinde değişik
havayollarından fiyat vermekte zorlanıyoruz. Her havayolunun farklı yakıt
ücreti, farklı güvenlik ücreti, farklı destinasyonlar için farklı uygulamaları
var. Havacılıkla ilgili en büyük beklentimiz dağınık yapıların tek bir fiyata
indirmeleri" dedi. "Biz müşterilerimize tek bir fiyat ödüyoruz. 5
lira navlun, 1 lira yakıt, 3 lira güvenlik parası diye farklı fiyatlandırmalara
gitmiyoruz" diyen Erkeskin, havayolu şirketlerinden de tek bir fiyat
beklediklerini açıkladı. Bunu Türkiye'de tek bir havayolu şirketinin
gerçekleştirdiğine dikkat çeken Erkeskin, aynı uygulamanın diğer şirketlere de
model olmasını beklediklerini dile getirdi.
"Karayolunda Sıkıntıları AB
Komisyonu'na Taşıdık"
Havayolunun yanı sıra karayolu
taşımalarında da zaman zaman ciddi sıkıntılar yaşandığına değinen Turgut
Erkeskin, özellikle Avrupa taşımalarındaki sorunları hatırlattı. Karayolu
taşımalarında ticaret artıp hacimler büyüdükçe yaşanan sıkıntıların da
arttığına dikkat çeken Erkeskin şunları söyledi: "TIR'larımızın gittiği
ülkelerde karşılaştığımız birtakım engeller var. Bu engeller gerek taşıma
kotaları gerek vize gerekse değişik ülkelerin koyduğu geçiş ücretleri, yakıt
farkı gibi değişik uygulamalarla karşımıza çıkıyor. Bu sorunların imzaladığımız
sözleşmelere bağlı kalmak şartıyla mümkünse sıfırlanması en büyük talebimiz.
Biz UTİKAD olarak bu sorunları sıfırlama mücadelesi veriyoruz. Avrupa'ya
yönelik taşımalardaki sorun ülkelerle tek tek karşılıklı karayolu anlaşması
yapmaktansa AB'nin tamamını kapsayan çerçeve anlaşması yapılmasıyla
çözümlenebilir. Şu anda derneğimiz buna konsantre oldu. FIATA aracığıyla konuyu
AB komisyonlarına taşıdık. Olumlu sonuçlar alıyoruz." Bu soruna karşı
alternatif taşıma modelleri geliştirilmesi gerektiğine de işaret eden Erkeskin,
bu yollardan biri olarak konteynerların Ro-Ro'larla İtalya'ya oradan da
demiryolu ile Avrupa içine taşınmasını gösterdi. Karayolu taşımalarında bir
diğer sorunun belgelerde yaşandığını hatırlatan Erkeskin, her firmanın sahip
olduğu belgeler çerçevesinde çalışmalarını sürdürmesi gerektiğini, belgesiz
çalışan firmalara yönelik denetimlerin artırılmasını talep ettiklerini
belirtti.
Kaynak: Dünya Gazetesi