Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / MARKAFONİ LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEN ÖZEL ÇÖZÜMLER BEKLİYOR

MARKAFONİ LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEN ÖZEL ÇÖZÜMLER BEKLİYOR

MARKAFONİ LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEN ÖZEL ÇÖZÜMLER BEKLİYOR30.12.2013
Türkiye’ye getirdiği özel alışveriş kulübü uygulamasını Ukrayna ve Polonya gibi ülkelere de taşıyan Markafoni, faaliyetlerini 25 bin m2’lik bir lojistik merkezde yürütüyor. Merkezin 2 milyon ürün stoklama ve 80 bin paket gönderim kapasitesine sahip olduğunu belirten Markafoni CEO’su Sina Afra, operasyonel anlamda daha hızlı hareket edebilmek için lojistikteki tüm ana süreçleri kendi öz kaynaklarıyla gerçekleştirdiklerini söylüyor.

Markafoni, Türkiye’nin ilk özel alışveriş kulübü. Bunun avantajını da yaşıyor. İsmini, “Markaların Senfonisi”nden alıyor. Giyim ağırlıklı kampanyalar düzenleyen sitede aksesuar, spor malzemeleri, kozmetik, oyuncak, teknoloji ve dekorasyon ürünleri de satılıyor.

Özel alışveriş kulübü konseptinin 2001 yılında Fransa’da Vente-Privee adlı bir siteden çıktığını ve kısa sürede Almanya, İtalya, İspanya başta olmak üzere, dünyaya yayıldığını belirten Markafoni CEO’su Sina Afra, bu modelin 2007’de ABD’ye, 2008’de ise ilk olarak Markafoni ile Türkiye’ye getirildiğini söylüyor.

Giyim, aksesuar, kozmetik ve dekorasyon başta olmak üzere, pek çok kategorideki seçkin markaları özel avantajlı fiyatlarla sunan Markafoni’nin kısa zamanda çok sevildiğini ve hızla büyüdüğünü vurgulayan Afra, “6 milyon üyesi bulunan Markafoni aylık 20 milyon ziyaret alırken, toplam tekil ziyaretçi sayısı 10 milyon. Satılan aylık ürün adedi ise 1 milyona ulaşmış durumda. Moda ve yaşam tarzı sunan Markafoni, şu an 1200 moda markasıyla işbirliği halinde. Bunların 41 tanesi sadece Markafoni ile çalışıyor” diyor.

8 ÜLKEDE FAALİYET GÖSTERİYOR

Temmuz 2011’de hisselerinin %70’e yakınının 129 ülkede faaliyet gösteren Naspers’a bağlı MIH-Allegro tarafından satın alınmasıyla Markafoni’nin global bir marka olma sürecinin hızlandığını belirten Afra, aynı zamanda yurtdışına açılan ilk Türk internet markası olma unvanını da elinde bulundurduğunu söylüyor. Bu kapsamda Türkiye dışında Polonya ve Ukrayna başta olmak üzere toplam 8 ülkede faaliyet gösterdiklerini vurgulayan şöyle sürdürüyor: “2011 itibariyle özel alışveriş sitelerinin pazarlama söylemleri hep aynıyken Markafoni ilk kitlesel iletişimini ‘her alışveriş bir aşk’ sloganı ve ‘Markafonik Aşk’ konseptiyle yaptı. Bu sayede marka değerini güçlendirerek, özel alışveriş kulüpleri arasında fark yaratmış oldu. Müşteri memnuniyeti en önem verdiği konular arasında yer alıyor. İnternetten müşteri hizmetleri uygulamalarını barındıran VIP servis hizmetine online canlı chat uygulamasını da ekleyen Markafoni bunun yanı sıra, farklı kampanyalardan almak istedikleri ürünleri tek bir sepette birleştirme imkanı sağlayan ‘Markafoni Tek Sepet’ uygulamasını hayata geçiren ilk özel alışveriş kulübü oldu.

Ayrıca, Markafoni Black programı dahilinde Markafoni’den sık alışveriş yapan üyelere özel çağrı merkezinden faydalanma ve özel stil danışmanlığı gibi farklı alışveriş ayrıcalıklar sunuluyor. Diğer taraftan, Markafoni ve iştirakleri olarak mobil alışverişin yükselmesiyle beraber, akıllı cihaz üzerinden online alışveriş uygulamalarında da aktif. Markafoni üyelerine istedikleri yer ve zamanda alışveriş imkanı veren iPhone, iPad, Android, BlackBerry ve Windows 8’e yönelik mobil uygulamaları bulunuyor. Tüm bu başarılı pazarlama ve iletişim stratejileri dahilinde Markafoni, 2012 ve 2013’te Capital dergisinin düzenlediği ‘Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında iki yıl üst üste ‘E-Ticaret Sektörünün En Beğenilen Şirketi’ oldu.”

AYDA 1 MİLYON ÜRÜN SATIYOR

Sina Afra, e-ticarette müşteri memnuniyetinde, sipariş edilen ürünün eksiksiz, zarar görmeden ve söz verilen zamanda müşteriye ulaştırılmasının çok önemli olduğunu söylüyor. Afra, “Sadece Markafoni’de ayda 1 milyon paket ürün satıldığı ve müşterilere kargo şirketleri aracılığıyla ulaştırıldığı düşünülürse, online alışveriş sitelerinin lojistik-kargo sektörünü canlandırmadaki rolü daha iyi anlaşılır” diyor. 

Markafoni olarak lojistik ana süreçlerinin tamamını kendi öz kaynakları ile gerçekleştirdiğini belirten Afra şunları aktarıyor: “Lojistik şirketlerinden aldığımız tek hizmet, ürünleri daha hızlı ve eksiksiz ulaştırabilmek için kurduğumuz araç filosu. Daha önce bir lojistik firması ile kısa ölçekli bir stoklama çalışmamız oldu. Yeni tesisimize taşındıktan sonra, bahsettiğim filo hariç tüm operasyonlarımızı kendi teknoloji ve işgücümüzü kullanarak gerçekleştirmeye başladık. Bunun dışında, ürün teslimi için Türkiye’nin en büyük kargo firmaları ile çalışıyoruz. Müşteri memnuniyetine önem veren bir şirket olarak lojistik partnerlerimizden beklentimiz; kullanıcı tarafından verilen siparişin doğru zamanda, doğru adrese iletilmesi.”

25 BİN M2’LİK LOJİSTİK MERKEZ

Türkiye’de yakaladıkları hızlı büyümeye paralel olarak müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için 2010 yılının Aralık ayında kendi lojistik merkezlerini açtıklarını vurgulayan Afra, “Türk internet dünyasının en modern ve en büyük lojistik merkezlerinden biri olan 25 bin metrekarelik lojistik merkezde faaliyet gösteriyoruz. Lojistik merkezimiz, 2 milyon ürün stoklama ve 80 bin paket gönderim kapasitesine sahip” diyor.

Afra, toplam maliyetleri içerisinde lojistiğin ciddi bir pay aldığını belirtiyor. Lojistikteki en büyük kalemlerin işgücü ve teknolojik yatırım oluşturduğuna dikkat çeken Afra, “Lojistik maliyetlerini düşürmek için kendi bünyemizde oluşturduğumuz Ar-Ge departmanıyla, kalitemizden ödün vermeden operasyonel verimliliğimizi artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz” diyor. 

Türkiye lojistik sektörünün güçlü bir altyapıya sahip olduğunu vurgulayan Afra, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Kargo şirketlerinin etkili yapısı sayesinde ürünler hızla teslim edilebiliyor. Bu durum da müşteri memnuniyetinin sağlanmasında ve e-ticaretin büyümesinde etkili rol oynuyor. E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamanın önemli bir kısmını sipariş edilen ürünün eksiksiz, zarar görmeden ve söz verilen zamanda müşteriye ulaştırılması oluşturuyor. Bu noktada online alışveriş siteleri, kendilerine özel hizmetler sunarak sitenin müşteri memnuniyetine de doğrudan katkıda bulunan lojistik firmalarını tercih edeceklerdir.”

Kaynak :Lojistik Hattı

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr