Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BALO İLK TANITIM SUNUMUNU İZMİR’DE GERÇEKLEŞTİRDİ

BALO İLK TANITIM SUNUMUNU İZMİR’DE GERÇEKLEŞTİRDİ

BALO İLK TANITIM SUNUMUNU İZMİR’DE GERÇEKLEŞTİRDİ27.08.2013
BALO, uluslararası tarifeli blok tren taşımacılık faaliyetlerine yönelik ilk şirket tanıtım toplantısını, 1856 yılında Anadolu’da ilk demiryolu hattının döşendiği İzmir’de gerçekleştirdi.

Alsancak Tarihi Havagazı Fabrikasında yapılan tanıtıma, TCDD Limanlar Dairesi Başkanı Nevzat Güner, TCDD 3. Bölge Müdürü Selim Koçbay, Ege Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü ,Kaptan Kılıç, TCDD İzmir Liman İşletme Müdürü Turan Yalçın, İzmir Gümrük Müdürü Musa Han, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, Ege Ekonomiyi Geliştirme Başkanı Yılmaz Temizocak, Deniz Ticaret Odası Başkanı Yusuf Öztürk ve Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Yaşar Coşkun gibi sektörün önemli kamu kuruluşlarının üst düzey yöneticilerinin yanı sıra projenin tek sivil toplum kuruluşu olan UTİKAD’ın Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin, diğer proje ortakları, lojistik firmaları ile sanayici ve ihracatçı firmalar da katıldı.

BALO Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülent KOŞMAZ’ın açılış konuşmasını yaptığı tanıtım toplantısında Koşmaz,
BALO’nun sektördeki yeri ve politikalarına ilişkin bilgilendirme ve görüşlerini paylaştı.

Bülent Koşmaz konuşmasında şunları söyledi:” “Değerli acentelerimiz, tedarikçilerimiz, işbirliği yapmaktan her zaman gurur duyacağınız bir kurum olmak için çalışan BALO iyi bilinmelidir ki asla belirli bir sektör ve gruba rakip olmak için kurulmamıştır. Türkiye’den demiryolu taşımacılığında özel operatör olma amacına yönelik olarak operasyonel çalışmalarımızı acentelik sistemi uygulayarak, lojistik sektör mensupları ile işbirliği yaparak, teşvik edici, ödüllendirici, politikalar ile yürüteceğiz. Sektörde daralmaya neden olmaksızın, Anadolu’dan yapılacak taşımalarda kalıcı bir artışı hep birlikte yakalayacağız.

Globalleşen ekonomi ve her gün sertleşen rekabet ortamı içerisinde, lojistik sektöründe rakip değil, işbirliği sağlayan bir yapılanma ile çizmiş olduğu rotadan gidecek olan BALO, milli bir organizasyon olarak demiryolu ve intermodal taşımalarımız ile cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefini gerçekleştirmesine ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya yaratılmasına katkı sağlamak için, gerekli hiçbir adımı atmaktan çekinmeyecektir.”
 
BALO Genel Müdürü Hüseyin İŞTEERMİŞ de BALO’nun çalışma sistemini, faaliyetlerini, yatırımlarını ve hedeflerini açıklayan bilgilendirme sunumunun ardından BALO sisteminin işleyişi hakkında gelen soruları cevaplandırdı.

YÜK TAŞIMACILIĞINDA BALO İLKLERE İMZA ATACAK

Anadolu’dan demiryolunu kullanarak, aynı anda Manisa, Eskişehir, Konya ve Ankara’dan 8 Eylül’de kaldıracağı trenler ile Bandırmaya ulaşıp ve denizyolu ile Tekirdağ’a geçirerek, yükleri Avrupa’ya ulaştıracak.

HİSARCIKLIOĞLU:ANADOLU SANAYİCİSİNİN REKABET GÜCÜ ARTACAK

 Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde hayata geçecek proje ile ilgili  bir açıklama yapan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu konuya ilişkin değerlendirmesinde, bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürünlerini, ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryoluyla Avrupa'ya ulaştıramadığını belirterek, özellikle nakliye masraflarının Anadolu'daki sanayicilerin rekabet gücünü engellediğini söyledi. Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaşması olmasına karşın, bu avantajı sadece batı bölgesindeki illerin kullanabildiğinin altını çizen Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, ihracatının yüzde 51'ini, İzmir yüzde 61'ini, Bursa yüzde 78'ini Avrupa'ya yaparken, Anadolu'nun ortasındaki Konya yüzde 33'ünü, Gaziantep ise sadece yüzde 24'ünü Avrupa'ya gerçekleştirebiliyor. Yani, nakliye masrafları rekabet gücünü azalttığı için Anadolu, Gümrük Birliği'ne giremiyor. BALO Projesi ile bu sorunu çözeceğiz" dedi

 İlk yük treninin 8 Eylül'de Münih'e hareket edeceğini belirten Hisarcıklıoğlu, artık sanayicilerin ürünlerini demiryolu taşımacılığıyla daha uygun navlunlarla Avrupa'ya yollayacağını, Anadolu'nun farklı illerinden Bandırma'ya tarifeli olarak gidecek trenlerin, Marmara Denizi'ni geçerek Tekirdağ'a ulaşacağını ve Tekirdağ'dan itibaren Avusturya Devlet Demiryolları ile yaptıkları iş birliğiyle yüklerini Münih ve Köln'e ulaştıracaklarını söyledi. Zamanla diğer Avrupa ülkelerine de yük taşımacılığının başlayacağını ve Anadolu'nun bazı illerinde yük toplama merkezleri kuracaklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, şu bilgileri verdi:

"Batı ile Anadolu'daki sanayicimiz arasında kilometrelerce uzaklık farkına rağmen, Almanya'ya gidecek bir tır hacmindeki yükün navlun farkı ortalama olarak 125-200 avroya kadar düşecek. Böylelikle yabancı yatırımcı, lojistik sorunlarını çözmeye başlayan Anadolu'ya daha çok ilgi gösterecek, yeni yatırımlar ile bölge, katma değeri yüksek ihraç ürünleri satar durumuna gelecektir. Hedefimiz, tarifeli blok tren taşımaları organize ederek Anadolu'dan Avrupa ve İskandinavya'ya ve devamında Pakistan treni ile bağlantı sağlayarak, Orta Asya ve Uzak Doğu'ya demiryolu ile yük taşıma faaliyetlerine başlamak."

BALO'nun lojistik sektöründeki diğer taşıma modellerine kesinlikle rakip olarak kurulmadığının altını çizen Hisarcıklıoğlu, sektördeki tüm hizmet sağlayıcılarıyla birlikte çalışılacağını bildirdi.

"Tarifeli trenler gelir, ihraç ürünlerimizi taşır şarkıları söylemenin zamanı geldi"

Türk ihraç ürünlerinde demiryolu taşıma payının yüzde 0,85 gibi düşük bir oran olduğunu hatırlatan Hisarcıklıoğlu, "Artık, tren gelir vagonları boş gelir veya kara tren gecikir, belki de hiç gelmez türküleri yerine, tarifeli trenler gelir, ihraç ürünlerimizi taşır şarkıları söylemenin zamanı geldi" dedi.

BALO AŞ'nin güçlü bir ortaklık yapısı olduğunun altını çizen Hisarcıklıoğlu, başta TOBB olmak üzere, 51 oda, 24 borsa, 15 organize sanayi bölgesi, Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ve Umumi Mağazalar Türk AŞ'nin (UMAT) de şirketin ortakları arasında yer aldığını ifade etti.

Taşımacılıkta yüzde 30 daha fazla yük alan 45 Hc konteynerler kullanacaklarını belirten Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti: "Şimdilik haftada iki defa trenle Münih ve Köln'e gideceğiz. 12 günde Manisa'dan Köln'e yükü götüreceğiz. Haftalık karşılıklı iki blok tren sefer yapacak. 2014 başında haftalık karşılıklı 5 blok tren olacak. 350 konteyner 875'e çıkacak. Avrupa'da varış noktası 4'e çıkacak. İki tren feribotumuz olacak. İpekyolu'nu canlandırmak istiyoruz. Oradan gelen hammaddeleri de Türkiye ve diğer ülkelere taşıyacağız."