1996 yılında İstanbul’da faaliyetlerine başlayan Gökbil, dökme sıvı kimyasal ve gıda ürünlerinin taşıması ve depolaması alanlarında hizmet veriyor. Gökbil’in, özellikle tehlikeli madde taşımacılığında global bir tank konteyner operatörü olma hedefinde olduğunu söyleyen Gökbil Emniyet ve Kalite Koordinatörü Murat Tünerir ile hedefleri ve ADR Yönetmeliği hakkında söyleşi gerçekleştirdik.
Taşıma modlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
Gökbil olarak müşterilerimize maliyet avantajı sağlayacak bölgeden taşınabilecek en uygun taşıma modlarını seçmekteyiz. Buna demiryolu ve denizyolu ve aynı zamanda süratli ve acil ihtiyaçlar için gerek ithalat ve gerek ihracat için komple karayolu kullanımı sunmaktayız. Ana bölgelerde anlaşmalı depolarımızda tanklarımız en kısa sürede dolum yerine sevk edilmesi için hazır bekliyor. Ulaşımda maliyeti azaltan ve çevreci çözümler sunan bir anlayışa sahibiz.
Avrupa taşımalarını iç destinasyonlarda demiryolu ile gerçekleştiriyoruz. Keza deniz kıyısına yakın bölgelerde Avrupa içinde geçerli olan varış veye dolum yerlerinde denizyolu modunu seçerek bu hizmeti müşterilerimize sunuyoruz.
2011 yılında Gökbil Tank olarak, filoya yeni tankların alımına devam ettik. Aynı yatırımlar 2012 yılı için de geçerliliğini korudu. Şu anda 500 adet tank konteyner ile faaliyet gösteriyoruz. 2013 için 500 adet daha tank konteyner alımı yapacağız ve sayıyı bin adete çıkaracağız. Bölgede global bir tank konteyner operatörü olmak hedefindeyiz.
Gökbil’in dökme sıvı ve kimyasal ve gıda ürünlerinde en çok taşıdığı ürünler nelerdir?
Gökbil olarak, karayolu ile taşıma, depolama ve varilleme hizmeti veriyoruz. Bunların arasında en yoğun ürün gamımız ise tehlikeli maddeler. En yoğun taşıdığımız ürünler ise Türkiye’nin bölgesel değerinin artmasından dolayı üçüncü sınıf diye tabir edilen IMO 3 yanıcılar. Bu ürünler özellikle son üç yılda transit taşımalarında aktif bir şekilde yer alıyor. Bu ürün gamının haricinde yoğun taşımalarımız IMO 6.1, IMO 8 ve IMO 9’dur. Aynı zamanda Gökbil Tank şirketimiz, sadece multi ve intermodal servisi ile kombine taşıma modlarını kullanarak servis veriyor. Avrupa, Uzak Doğu, Balkanlar, Akdeniz ülkeleri bölgelere denizyolu, demiryolu ve karayolunun sunduğu uygun maliyet avantajları ile müşterilerimize tank konteyner ile servis veriyoruz. Acentelik ağı sayesinde tankların çıkış veya varış noktaları sadece Türkiye ile bağlantılı olmuyor. Cross booking şeklinde de hizmet veriyoruz. Dolayısıyla Hollanda’da yüklenen tankımızı Mısır’a veya başka bir ülkeye gönderebilmekteyiz. Bu da bize global bir tank konteyner operatörü olarak hizmet verme imkanı sunuyor.
Tehlikeli Maddelerin Karayolu ile Taşınması Yönetmeliği’ni bu yıl dördüncü defa ertelendi. Ertelenmesi sonucu olumsuz etkileri neler?
Bu erteleme, yurtdışına tehlikeli madde taşımacılığı yapan şirketleri çok zor durumda bırakıyor. ADR sertifikası sona eren araçların muayenesi süreçlerinde maalesef Türkiye’de bir merci belirlenmediği için sıkıntılar baş gösteriyor. Türkiye ADR’ye taraf olduğu için Bulgaristan veya Yunanistan gibi komşu ülkelerde, araçların ADR muayenesini yaptıramıyoruz. Bu da sürekli, yurtdışında ADR belgesi geçerli yeni araçlar satın almamıza sebep oluyor. Eski ADR ehliyetleri Türkiye’de artık SRC 5 adı altına veriliyor. Ama bu SCR 5 belgeleri maalesef yurtdışında geçerli olmadığı için zorluk yaşıyoruz.
Kaynak:Hizmetix