Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / UBAK İZİN BELGESİ BAŞVURULARI ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILACAK

UBAK İZİN BELGESİ BAŞVURULARI ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILACAK

UBAK İZİN BELGESİ BAŞVURULARI ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILACAK01.08.2013
UBAK İzin Belgesi başvuruları UBAK Dağıtım Esasları Yönergesinde belirtilen belgelerle birlikte her yılın 31 Ekim tarihine kadar Ulaştırma Bakanlığına yapılıyor.

Bakanlık bu yıl UBAK İzin Belgesi başvurularının doğrudan e-devlet sistemi üzerinden yapılmasına yönelik gerekli altyapıyı oluşturdu.

Dolayısıyla firmalarımız 2014 Yılı UBAK Belge başvurularını e-devlet üzerinden yapabilecek olup, önümüzdeki günlerde başvurunun nasıl yapılacağı Bakanlık tarafından açıklanacak.
Araç normlarının 15 eylül’e dek e-devlet’e işlenmesi gerekiyor

Yine bilindiği gibi, UBAK İzin Belgelerinin dağıtımı kapsamında, taşımacı firmaların yetki belgelerinde kayıtlı araçların taşıt normunu gösteren kanıtlayıcı bilgileri Bakanlığa ibraz etmeleri gerekiyor. Ulaştırma Bakanlığı bundan böyle bu bilgileri de e-devlet sistemi üzerinden temin edecek.

Dolayısıyla gerek uluslararası eşya taşımacılığı yapan ticari araç normlarının tespit edilmesi ve gerekse de 2014 yılı UBAK başvurularında araç normlarının e-devlet üzerinden alınmasını teminen firmaların; uluslararası eşya taşımacılığı yetki belgesinde kayıtlı tüm özmal ve sözleşmeli araç normlarını 1 Ağustos–15 Eylül 2013 tarihleri arasında e-devlet sistemine işlemesi gerekiyor.

E-devlet üzerinden bu tarihe kadar araç normlarını bildirmeyen firmalar, 16 Eylül 2013 tarihinden itibaren e-devlet üzerinden yetki belgesine yönelik işlemlerini yapamayacak.

Kaynak:Lojistik Haber
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr