John Good Shipping Genel Müdürü Levent Aydinç, “İstanbul ve İzmir limanlarında haftalık çıkan parsiyel servisimiz, piyasada tek olmasının yanında, özellikle İngiltere’de bizlere çok daha fazla detay ve servis imkanı sağlıyor” diyor.
Güçlü finansal yapısı ile tarihinde kredi kullanmamış, %93 kredi notu ile yüksek güvenirlilikte, kökleri 1833 yılına uzanan İngiltere’nin en eski gemi acentesi John Good Shipping (JGS)’in Türkiye pazarına girişi; sektörde rekabeti de hareketlendirdi. JGS, 2006’da Türk firması Punta Denizcilik’e ortak olarak Türkiye pazarına girmesi ile birlikte Türkiye – Avrupa hattı taşımalarında güçlü bir oyuncu ortaya çıktı. Her işi yapmaktansa bazı bölgelerde uzmanlaşma ve taşıma şekilleri içerisinde FCL ve LCL’yi ön plana çıkarma prensibiyle Türkiye pazarına yerleşen JGS, her sene gruba yeni bir firma katarak daha sağlam bir hizmet yapısı oluşturuyor.
JGS Genel Müdürü Levent Aydinç, “180 senelik bir tecrübeyi temsil etmek aslında çok sorumluluk gerektiren ve aynı zamanda çok avantajlar sağlayan bir özellik” diyor ve JGS’nin büyüyen yapısı hakkında şunları aktarıyor: “Her sene grubumuza yeni bir şirket katılıyor ve yatırımlar çok hızlı şekilde devam ediyor. 2006’da Türkiye’de ortaklığın arkasından 2007’de Felixstowe Warehousing, 2008’de Taps Warehousing, 2009’da Mercain Travel, 2010’da Dan Shipping, 2012’de CBI Transport UK grubumuza katıldı. Her biri kendi alanında çok iyi bilinen ve iyi hizmet veren şirketler, grubumuzun kuvvetlenmesine ve servis imkanlarımızın genişlemesine olanak tanıdı.”
YENİ PARSİYEL ALANLARI BÜYÜMEYİ TETİKLEYECEK
Son 6 yıldır her yıl yüzde 20’lik bir büyüme gösteren JGS Türkiye’nin 2013 hedefi yüzde 40’lık bir büyüme… Levent Aydinç bu büyüme hedefinde yeni parsiyel alanlarının yaratılmasının, CBI Transport UK’in gruba katılmasının önemli payı olacağını şu sözlerle dile getiriyor:
“CBI Transport UK gibi yapılan yatırımlarla bu seneyi beklentimizin üzerinde sadece İngiltere için 7000 TEU olarak ön görüyoruz ki, bu artış %40’lık bir büyümeyi beraberinde getiriyor. Yeni parsiyel servis alanları yaratılması, Güney Amerika iş geliştirme projemizin meyvelerini vermeye başlaması bizleri çok cesaretlendiriyor.” Şirketin parsiyel servisinin daha genişlemesi için Rotterdam acenteleri ile görüşmelerinin devam ettiğini dile getiren Aydinç şunları aktarıyor: “Mayıs ayında Manchester’da yapılacak genel katılımlı toplantı sonrasında Rotterdam üzerinden Baltık, İskandinavya ve Kuzey Avrupa parsiyel servisi için yatırım kararı alınmasını bekliyoruz. Bu yeni proje ve hedefimiz daha geniş yelpazede servis verme olanağı sağlayacak ve en önemlisi JGS şirketleri ile bir havuzda buluşmuş olacağız.”
DEPO YATIRIMLARI GÜNDEMDE
Aydinç büyüme hedefleri doğrultusunda Türkiye’de de yatırımlara başlanacağını müjdeleyerek, “İzmir ve İstanbul ofislerinin yanında, çalışmakta olduğumuz depolarda kiralama yoluna giderek parsiyel servisimizi kendi kadromuz ile operasyonunu gerçekleştiriyoruz. Yakın zamanda kendi depolarımız için yatırım imkanlarına bakmaya başlayacağız” diyor.
JGS’nin Türkiye – Avrupa hattındaki faaliyetlerini açıklayan Levent Aydinç, bu hatta 2003 yılından beri full ve parsiyel konteyner taşıma hizmeti verdiklerini, proje taşımaları için İngiltere merkezde bulunan departmanın tüm Avrupa operasyonunu yönettiğini söylüyor. Aydinç, “Temsilciliğini yapmış olduğumuz hatlarla beraber 100 bin TEU üzerinde senelik iş hacmini elleçlemekteyiz” diyor.
Türkiye – Avrupa hattında İngiltere başta olmak üzere Rotterdam ve Antwerp girişli Avrupa dağıtım, TIR ve konteyner taşımaları gerçekleştirdiklerini belirten Aydinç, yedek parça, tekstil, gıda, ambalaj malzemeleri, mermer ve doğal taş, inşaat malzemelerinin ana müşteri gruplarını oluşturduğunu açıklıyor. Aydinç, “OPDR hattımız İspanya, Portekiz, NWC arasında haftalık liner servis vermekte, bunun yanında Dan Shipping dökme gemi operasyonunda yoğunlukla Avrupa limanları arasında çalışmakta. Forwarder olarak FLC ve LCL servislerimizin yoğunluğunun da bu bölgede olduğunu düşünürsek, iş hacmimizin neredeyse %60’lık kısmını Avrupa oluşturuyor” diyor.
JGS MÜŞTERİLER İÇİN NEDEN FARKLI?
Türkiye – Avrupa hattında JGS’nin hizmetlerini müşteriler açısından özel kılan unsurları da açıklayan Levent Aydinç şunları söylüyor: “Türkiye’nin herhangi bir yerinden ister 1 kutu isterse 100 palet malı İngiltere’de kapı teslim, gümrüklemesi ve KDV si ödenmiş olarak yapabiliyoruz. İstanbul ve İzmir limanlarında haftalık çıkan parsiyel servisimiz, piyasada tek olmasının yanında, özellikle İngiltere tarafında çok daha fazla detay ve servis imkanı sağlıyor bizlere. Mesela İngiltere’de alıcı tarafından istenen 1 aylık stok göz önünde bulundurularak, Türkiye’deki tedarikçiler ile organize olarak Felixstowe depomuzda bu stokları bulundurup, alıcı talep ettikçe gümrük işlemlerini tamamlayıp KDV işlemini yapıp mal teslimi yapıyoruz. Depomuzun istenirse günlük stok raporları, haftalık sevkiyat raporları, tedarikçilere özel sağlanan tracking uygulaması ile online bilgi akışını sağlıyoruz. Bu servisi karayolu taşımasına göre daha az maliyet ile sağladığımızdan çalıştığımız hatlardan da gerekli desteği sağlayabiliyoruz.”
JGS’nin son dönemlerde gerçekleştirdiği farklı bir operasyonu da açıklayan Aydinç şu bilgileri veriyor: “Almanya’da bulunan termik santrali, partner acentemiz ile demonte hale getirerek, Antwerp’ten dökme gemi ile Ereğli’ye taşıyıp, oradan da yeni kurulacak santral alanına teslimi yapmıştık. Bunun yanında tedarikçi tarafından kutu olarak ihraç edilen malları Felixstowe depomuzda paletlere alıp, kendi markalarını etiketleyerek, farklı mağazalara istenilen günde dağıtımı da yapıyoruz. Vermiş olduğum iki örnekte aslında içerisinde birçok hizmet kalemini barındıran ve bizleri bir adım öne çıkartan hizmetler…”
Kaynak:Lojistik Hattı