Geçtiğimiz yıl lojistik sektöründe işverenler en çok ‘Operasyon Uzmanı’ ararken, adayların en çok başvuru yaptığı pozisyon ‘Satış ve Pazarlama Uzmanı’ oldu. En fazla ilan yayınlanan şehirlerin başında ise İstanbul gelirken, Kocaeli ikinci, Bursa ise üçüncü sırada yer aldı.
Jobnak.com’un lojistik sektörüne yönelik hazırladığı insan kaynakları raporunu açıkladı. Jobnak.com, lojistik sektöründeki istihdam hareketini 2012’in başından bu yana değerlendiren raporuna göre; Jobnak.com 'da tüm sektörlerde yayınlanan ilanların yüzde 11’i lojistik sektörüne ait olarak verilen ilanlardı. Lojistik sektöründe en çok aranan pozisyon arasında 2011 yılında da olduğu gibi ilk sırada Operasyon Uzmanı yer aldı. İşverenlerin yüzde 13,56’sı bu pozisyon ile ilgili ilan verirken, yüzde 11,38 oranında da Satış ve Pazarlama Uzmanlığı için iş alına verildi. Sektördeki şoför ihtiyacı istatistiklere de yansıdı. Araştırmada en fazla aranan pozisyonlar içerisinde yüzde 9,08 ile şoför-TIR şoförü üçüncü sırada yer aldı.
En fazla iş ilanı verilen pozisyon Operasyon Uzmanı olmasına karşın en çok başvuru alan pozisyon yüzde 13,74 ile Satış-Pazarlama Uzmanı oldu. Yüzde 10,54 ile Muhasebe Sorumlusu ikinci sırada, yüzde 9,65 ile Operasyon Uzmanı üçüncü sırada yer aldı.
İş arayanların yüzde 40,35’i üniversite mezunu
Genel olarak Jobnak.com aday veri tabanını değerlendirildiğinde; adayların özgeçmiş durumuna bakıldığında, veri tabanında yüzde 82’si aktif özgeçmişe sahip iş arayan adaylar bulunuyor. Adaylar Jobnak.com’ da yayınlanan ilanlar içinden niteliklerine uygun olan ilanları her gün takip ederek özgeçmişlerini güncel tutuyorlar.
Yüzde 18’ini oluşturan pasif özgeçmişe sahip adaylar ise; bir iş yerinde çalışırken iş arayan ve kendini gizli tutmak isteyen adaylar ile iş arayışını sonlandıran kişiler.
Adayların eğitim bilgilerine bakıldığında, yüzde 40,35’lik payını üniversite, yüzde 27,36’lık payını yüksekokul, yüzde 17,30’luk payını ağırlıklı olarak lise ve meslek lise mezunu adaylar oluşturuyor.
Veritabanının yüzde 5,25’i ise eğitimine devam eden üniversite ve yüksekokul öğrencisi, yüzde 5,20’si ise ilkokul ve ilköğretim mezunu, yüzde 3,05’i yüksek lisans mezunu, yüzde 1,49’u doktorasını bitirmiş adaylardan oluşuyor.
Adayların yaş bilgilerine bakıldığında, aktif iş arayanların yüzde 50,95’ini 25-34 yaş arası genç ve dinamik adaylar oluşturuyor. Bununla birlikte Jobnak veritabanının yüzde 27,25’lik payını 25 yaş altı adaylar oluştururken yüzde 15,75’lik payını 35-44 yaş arası adaylar oluşturuyor.45-54 yaş arası adaylar ise yüzde 5,25 orana sahipken, 55 yaş ve üstü adaylar yüzde 0,8’lik dilimde yer alıyor.
Adayların deneyimlerine bakıldığında ise yüzde 27,75 oranını 2 yıldan az iş deneyimine sahip adaylar, yüzde 25,76 oranını iş deneyimi olmayan yeni mezun adaylar, yüzde 21,63’ini 2-5 yıl arasında iş deneyimi olan adaylar oluşturuyor. Yüzde 15,50’lik kısım 5 ila 10 yıl arasında iş deneyimine sahip adaylar iken 10 yıldan fazla iş deneyimine sahip adayların oranı ise yüzde 9,36.
İşverenler lojistik altyapısı bulunan adayları tercih ediyor
2013 yılı İK politikaları ile ilgili açıklama yapan Jobnak Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Baysal; 2013 yılında İK departmanlarının, personel için kariyer planlaması yaparak performans yönetimi, takibi ve analizi ile alınacak kararlara olan etkisinin ön planda yer alacağını belirtti. Baysal, İK personelinin eğitim ve gelişim program taleplerinin de eğitim sektörüne hız kazandıracağı öngörüsünde bulundu.
Esnek çalışma sisteminin de 2013'te yaygınlaşacak çalışma şekli olarak önem kazanacağını vurgulayan Baysal, İK olarak performansa yönelik çalışmaların daha verimli sonuçlar ortaya çıkaracağını belirtti.
Baysal, lojistik sektöründeki işverenlerin adaylar da aradıkları özellikleri yayınlanan ilanlardan yola çıkarak özetledi ve firmaların; lojistik altyapısına sahip, eğitimli, uluslararası tecrübeye sahip, yabancı dil bilgisi olan tercihen iki yabancı dili olan ve firmayı başarıyla temsil edebilecek niteliklerde personel arayışlarının olduğunu söyledi.
Baysal, lojistik sektöründe çalışmayı tercih edecek genç adaylara da kendilerini geliştirerek lojistik sektörü ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, sektörel gelişmeleri yurt içinde ve yurt dışında takip etmelerini ve sektörün herhangi bir alanında uzmanlaşmalarını önerdi.
Kaynak:Kargo Haber