Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / KOSTA SANDALCI OĞLU ALEX’İ YETİŞTİRDİ, ŞİMDİ DE YANINDA ÇALIŞIYOR... VE BALNAK NEDEN SATILDI...

KOSTA SANDALCI OĞLU ALEX’İ YETİŞTİRDİ, ŞİMDİ DE YANINDA ÇALIŞIYOR... VE BALNAK NEDEN SATILDI...

KOSTA SANDALCI OĞLU ALEX’İ YETİŞTİRDİ, ŞİMDİ DE YANINDA ÇALIŞIYOR... VE BALNAK NEDEN SATILDI...25.03.2013

Şirketin yüzde 70’lik hissesini kendisinde tutarak 2012’de Türkiye’de yeniden  yapılanan Militzer & Munch, kalanını 2 Türk ortakla eşit paylaştı. Onlardan birisi ATC’nin sahibi Cem Ulusoy, diğeri de Kosta Sandalcı’nın Oğlu Alex Sandalcı…

Kosta Sandalcı ise oğlunun yüzde 15 ortak olduğu Türkiye M&M’de 9 ülkenin Direktörü ve M&M Holding İcra Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor

M&M, Militzer & Munch asırlık bir global forwarding şirketidir. Merkezi İsviçre’de olan Alman sermayeli şirket, 1880’lerde kuruldu.

1960’lı yıllardan beri Türkiye’de de çeşitli acentalarla veya değişik işbirlikleri ile faaliyet gösteriyordu.

1996 yılında Türkiye’de Militzer & Munch Uluslararası Nakliyat ve Lojistik Hizmetler Tic. AŞ adı ile kendi şirketini kurdu. Ancak, acenta veya işbirlikleri devam etti. M&M 2011 yılı ortalarında Türkiye’deki oluşumunu güçlendirmeye karar verdi.

Cem Ulusoy’un sahibi olduğu ATC Group Uluslararası Nakliyat’ın işlerini satın aldı.

Dünya üzerindeki M&M ofislerinin Türkiye’de ayrı ayrı acenta veya işbirlikleri ile çalıştığı birimlerini 1 Ocak 2012’de tamamen bir araya topladı.

Şirketin yüzde 70’lik hissesini M&M kendisinde tutmak kaydıyla, kalanını 2 Türk ortakla eşit paylaştı. Onlardan birisi ATC’nin sahibi Cem Ulusoy, diğeri de Kosta Sandalcı’nın oğlu Alex Sandalcı.

Alex Sandalcı daha önce Balnak’ta babasıyla çalışıyordu. Şimdi Kosta oğlu Alex’in şirketinde...

Alex çok iyi yetişmiş, 5 lisanı ana dili gibi biliyor…

Eylül 2012’de Kosta Sandalcı da oluşumda çalışmaya başladı.

Aslında bu sektöre ilişkin defteri kapatıp, tamamen kenara çekileceği  yönünde açıklamalarda bulunmuştu.

Ancak, M&M’nin patronlarından sonra gelen, en üst düzeydeki çalışanların tümü Kosta Sandalcı’nın 35 – 40 yıllık tanıdıklarıydı. İşte onlar, “Kosta sen de ekibe katıl, sana ihtiyacımız var” dediklerinde, olumlu yanıt veriyor.

Bu cevap üzerine Sandalcı’ya toplam 9 ülkenin bölgesel düzeydeki yöneticilerinin direktörlüğü görevi veriliyor.

Bu ülkeler; Afganistan, Azerbaycan, Dubai, Gürcistan, Kazakistan, Özbekistan, Tacikistan Türkmenistan ve Türkiye. Bu ülkelerin tümünün genel müdürler Kosta Sandalcı’ya rapor veriyor.

Gerek Türkiye’yi, gerekse diğer bölgeleri çok iyi tanıması ve hakim olmasından dolayı Kosta Sandalcı direktör yapılıyor. M&M, Sandalcı ile 2013’ün sonuna kadar sözleşme yapıyor. Sandalcı, 2014’te uzatacaklarını düşünüyorum diyor.

Aynı zamanda M&M Holding’in 7 kişiden oluşan İcra Kurulu Üyesi olan Sandalcı, M&M’yi “çok eski, köklü ve güvenli bir şirket” diye niteliyor.

Sandalcı, 9 bölgenin direktörlüğünün Türkiye’ye verilmesi sebebini ise Türkiye’nin o ülkelerine göre bir hub olmasına bağlıyor.

M&M’de işler çok yoğun

M&M’de işlerin nasıl gittiği konusuna gelince Sandalcı, “Korkunç derecede seyahat var, her 6 haftada bir icra kurulu toplantısı var, 9 ülkenin tümüne henüz gidemedim, çok yoğunuz” diyor.

Söz konusu ülkelerin Orta Asya’yı da kapsadığını ve M&M’nin o bölgelerde çok güçlü olduğunu vurgulayan Sandalcı, “MM’nin Avrupa – Türkiye – Türkiye -Avrupa ve Türkiye – Kafkaslar – Kafkaslar – Türkiye yönlü çok güçlü karayolu forwardering operasyonları bulunuyor.

Denizyolu ve havayolu taşımacılığı da yapıyor. Demiryolunda Türkiye’nin sorunlarından dolayı ağırlık veremiyor.

Çok kısa sürede İstanbul ve Bursa bürolarını açan M&M, İzmir’i güçlendiriyor, ardından Adana - Mersin bürolarını açıyor. 2 – 3 ay içinde Ankara’da da bir yapılanmaya gidiyor.

Dikkatli ve temkinli bir büyüme stratejisi güdüyor.

1 Ocak 2012 itibariyle fiilen tekrar hareketlenen M&M, 2012 yılını kârla kapatıyor.

M&M, 2013’te Kuzey Irak’ta da büyük bir yatırıma gidecek” diyor.

Sandalcı’nın katılmasıyla M&M yüzde 500 büyüyor

1 Ocak 2012’de 10 kişi ile faaliyete geçen M&M, Kosta Sandalcı’nın ekibe dahil olmasıyla birlikte 50 kişiye ulaşıyor.

Ciroda ve verimlilikte çalışan sayısı oranına göre daha fazla bir büyüme sergileyen şirket, ilk kez kâra da geçiyor ve yüzde 500’ün üzerinde büyüme gösteriyor.

“Bu başarıyı ben gerçekleştirdim” diye ego-center bir yaklaşıma karşı olduğunu kaydeden Sandalcı, “Bu hepimizin başarısıdır. 2012’yi son derece başarılı bitiren M&M, 2103’te de her anlamda en az yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz” diyor.

Sandalcı’nın Balnak’tan ayrılışı ve Balnak’ın satılması...

Söz dönüp dolaşıp, ister istemez Balnak’a geliyor.

Kosta Sandalcı, “Türkiye’nin ilk 5 büyük lojistik firmasından biri” diye tanıtılan Balnak’taki hisselerini neden devrettiğini ve Balnak’ın satılmasına neden olan gelişmeleri anlattı.

M&M ile iş yoğunluğu, çalışma performansı bazında karşılaştırıldığında, Balnak’ta 2010’un Kasım ayından 2011’in 16 Aralık’ına kadar, "kendimi kızağa çektiğimden dolayı daha rahattım" diyen Sandalcı şunları anlattı:

"Balnak’ta hiçbir zaman başkalarının yaptığı gibi, sabah saat 10:30 – 11:00’da işe gelip, saat 15:00- 16:00’da çıkmadım. Sabah saat 8:30’da işe başlar, akşam saat 20:00-21:00’a kadar çalışırdım. Son yılımda ben de diğerleri gibi yaptım.

Ve 16 Aralık 2011’de Balnak’taki odamı kilitledim, çekip gittim.

2010’un Kasım ayından 2011’in 16 Aralık’ına kadar Balnak’ta bedenen ayrılığım, aynı zamanda ‘neden sattınız’ diye hep sorulan sorunun cevabı oluşturan zaman aralığıdır.

24 Ağustos 2012’de de Balnak’taki hisselerimi istediğim şartlarda devrettim, sattım.

İzmir Lojistik’in 2008 yılı Nisan ayında alınmasını doğru bir operasyondu. Bir benzetme yaparsak, Milli Takım’ın içinde her takımdan oyuncu olabilir, ama Milli Takım’da herkesin hedefi birdir. İşte orada hata yaptık. Bunu seneler sonra daha iyi görebiliyoruz.

Bu hedefi yöneten kişi başarılı olamadı. Hata, o işin yanlış yöneticiye teslim edilmesiydi.

Balnak’ın satılmasında 50 Milyon Dolar’la ortaklık kurduğu bir fon şirketin konumunun da etkili olduğunu unutmamak lazım. Çünkü, fon şirketleri belli bir sürede, maksimum 6 yıl, yatırım yapıp çıkmak zorundalar.

Diğer yandan, en fazla hisseye sahip olan kişinin, 'ben artık bu işten bıktım, satıp çıkmak istiyorum' düşüncesine kapılması satılmasında etkili oldu.

Ayrıca, çizilen yollar, gösterilen hedefler ve yapılan işler bana ters geldiği için ayrılma kararı aldım ve gittim."

Kaynak:Lojistik Haber

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr