Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) hava kargoya öncelik verilmesi ve sektörün rekabet gücünün artırılması için havayolu şirketlerini teşvik ediyor. IATA CEO’su Tony Tyler bu doğrultuda sektöre 4 maddelik öneri sunuyor…
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), havayolu şirketleri ve onların iş ortaklarına çağrıda bulunarak hava kargoyu daha rekabetçi kılabilmek için birlikte çalışmalarını, hava kargoda güvenlik ve sürdürülebilirlik konusundaki zorlukları masaya yatırmalarını önerdi. IATA CEO’su Tony Tyler konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Yıllık 5 trilyon dolar değerinde malın taşınması, diğer bir deyişle değeri açısından dünya ticaretinin üçte birinden fazlasını taşınmasını sağlayan hava kargo küresel ekonomi için hayati önem taşıyor. Hava kargo taşımaları, havayolları için, sektör gelirlerinin yaklaşık% 12'sini oluşturuyor. Ancak, havayolu endüstrisinin geri kalanı gibi, hava kargo da zorlu bir iş. Özellikle son iki yıl oldukça zorlu geçti. Geçen yıl hava kargoda hem talepte ve hem de gelirlerde % 2'lik bir düşüş görüldü. Sektörün iyileşme yolunda olduğunun öncül belirtilerini görüyoruz. Fırsatları değerlendirebilmek için sektörün rekabet gücünü artırmalıyız."
Tony Tyler bunun için dört maddelik bir formül öneriyor…
1. Hava kargoda süreçlerin modernize edilmesi: Ooperasyonların ‘kağıtsız’ olarak online yapılması, e-konşimentonun 2013 sonuna kadar yüzde 20 oranında, 2015 sonuna kadar da tamamen uygulamaya alınması…
2. Tedarik zincirinin sabitlenmesi: IATA, hükümetlere ülkeler arasında güvenli tedarik zinciri rejimlerinin uygulanması için çağrıda bulunuyor. Bugün dünya genelinde sekiz noktada denenmekte olan ve IATA tarafından savunulan Güvenli Taşımacılık girişimi tedarik zinciri sistemine örnek olarak gösteriliyor…
3. Tehlikeli madde yönetmeliklerine uyulmasının sağlanması: IATA CEO’su Tylor, sektör için güvenliğin en yüksek öncelik olduğunu vurguluyor. Tyler, lityum pillerin uçakla taşınması ile ilgili yeni endişelerin sektörün kurallarının yeniden değerlendirilmesi ihtiyacını ortaya çıkardığının altını çiziyor…
4. Çevresel sürdürülebilirliğe odaklanılması: Tylor ’Karbon emisyonlarımızı yönetme yeteneğimiz büyümemiz için gerekli bir lisanstır’ diyor.
Kaynak:Lojistik Hattı