Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İSTANBUL’DA TİCARETİN SİMGESİ DEĞİŞTİ

İSTANBUL’DA TİCARETİN SİMGESİ DEĞİŞTİ

İSTANBUL’DA TİCARETİN SİMGESİ DEĞİŞTİ23.01.2013
İstanbul Ticaret Odası (İTO), projeleri ve yeni logosuyla 2023 vizyonu için güçlü kaynak olmayı sürdürüyor. İstanbul Ticaret Odası’nın çok yönlü kimliğini yansıtan logoda, farklı yönlere ancak aynı devinim içinde uzanan uçlar, Odanın farklı sektörleri, düşünceleri ve talepleri aynı çatı altında toplaması gerçeğinin dışa vurumunu ifade ediyor.

131 yıllık köklü tecrübesi ve tüm sektörlerden 320 bin kayıtlı üyesi ile dünyanın en büyük beş odasından biri olan İstanbul Ticaret Odası, Türkiye’nin 2023 vizyonuna hizmet eden lider kurumlarından biri olarak projelerini yeni dönemde de tüm hızıyla sürdürüyor.

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nden Teknopark İstanbul’a, ÖZİMEK’ten İhracata İlk Adım’a hayata geçirdiği çok sayıdaki öncü projelerle artık sadece tek şehrin değil tüm Türkiye’nin uluslararası ticaretine yol gösteren bir kuruma dönüşen İstanbul Ticaret Odası, gelecek vizyonuna paralel son yıllarda daha da gelişen ve güçlenen kurumsal kimliğini en iyi şekilde yansıtacak yeni logosuna da kavuştu.

BASIN TOPLANTISIYLA TANITILDI

Türkiye’nin marka kimliği duayenlerinden Bülent Erkmen yönetimindeki BEK Tasarım tarafından tasarlanan yeni logo, Türk ticaretinin uluslararası alanda güçlü simgelerinden biri olacağı için ayrıca önem taşıyor.

İstanbul Ticaret Odası’nın yeni logosu ve gelecek dönem hedefleri bir basın toplantısı ile paylaşıldı.

Toplantıya İTO Meclis Başkanı İbrahim Çağlar, İTO Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Yalçıntaş, İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Şekib Avdagiç, İTO Yönetim Kurulu Üyeleri Mehmet Develioğlu ve İsrafil Kuralay ile İTO Genel Sekreteri Dr. Cengiz Ersun katıldı. Yeni logonun tanıtım filmi, 3 boyutlu hologram teknolojisi ile sunuldu.

İTO’NUN GÜÇLENEN KURUMSAL KİMLİĞİ

Yeni logo, Türk ticaret dünyasının yeni simgesi olacak. Türkiye’nin gelecek vizyonuna hizmet eden lider ve köklü bir kurum olan İstanbul Ticaret Odası, gelişen ve güçlenen kurumsal kimliğini yansıtması açısından logosunda da değişikliğe gitti. İstanbul Ticaret Odası’nın 12 Temmuz 1974’ten bu yana kullandığı eski logo yerine Türkiye’nin önde gelen marka kimliği duayeni Bülent Erkmen’in hazırladığı logonun kullanılmasına oy birliğiyle karar verildi.

İstanbul Ticaret Odası’nın çok yönlü kimliğini yansıtan, Bülent Erkmen’in dört aylık bir çalışma sonucunda hazırladığı logoda, farklı yönlere ancak aynı devinim içinde uzanan uçlar, Odanın farklı sektörleri, düşünceleri ve talepleri aynı çatı altında toplaması gerçeğinin dışa vurumunu ifade ediyor.

Gelişim ve değişimin simgesi olan turkuaz renginden oluşan logonun ahenk içindeki hareketli yapısı ise Oda bünyesindeki farklı talep ve görüşlerin Odayı sinerji ve dinamizme yönlendirmesini temsil ediyor.

* * *
Başkan Yalçıntaş: Logomuzun temelini, Ahilik geleneğine oturtmak istedik

İTO Başkanı Dr. Murat Yalçıntaş, Oda’nın değişen logosundaki sekizgenin Anadolu Selçuklu Devletine ait olduğunu belirterek, “Logomuzun temelini, ticaret geleneğimizin temeli olan ahilik geleneğine oturtmak istedik” dedi.

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Yalçıntaş, İTO’nun yeni logosunun tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, amblemler ve logoların temsil ettikleri kurumların veya markaların vizyonunu en kısa yoldan ifade etmekte önemli bir misyon üstlendiğini, İTO’nun da yeni misyonu ve yeni logosunda hayat bulduğunu kaydetti.

İTO’nun 1882’de kurulduğunu ve ilk logoyu da bu yılda kullanmaya başladıklarını anımsatan Dr. Yalçıntaş, şunları kaydetti: “O zamanlarda hem imparatorlukta hem de ticaret hayatında Fransızca hakim olduğundan bir dairenin çevresinde Fransızca, İstanbul Ticaret Odası yazıyordu. Dairenin üst ortasında, sağ üst tarafa doğru bakan bir ay, ayın ortasında ise bir yıldız yer alıyordu. Dairenin merkezinde ise Osmanlı hat sanatının tüm zarafetini taşıyan Dersaadet Ticaret Odası yazısı bulunuyordu. Tabii o tarihte bu logo 6.7 milyon kilometrelik bir alanı temsil eden bir logoydu. Bugün o coğrafyada onlarca devlet yer alıyor. Bugüne kadar kullandığımız modern logomuzu da 1960’larda kullanmaya başlamışız. Ancak yayınlarımızda vurgulamamız 1974 yılından itibaren olmuş. 1988’de eski logomuzun ilk harfi olan ‘İ’nin sonda yer aldığı görüldü ve logo ters çevrilerek yön değiştirdi. İşte bu haliyle de 21 Ocak 2013 tarihine kadar kullanıldı. Artık yeni vizyonumuzu, ufkumuzu yansıtan bu logomuzu kullanmaya başlayacağız.”

KARAR 2006’DA ALINDI

Dr. Yalçıntaş, 1960’lardan bu yana Türkiye’nin ekonomik anlayışı ve Oda’nın vizyonunun değiştiğini ifade ederek, “Bizim bu değişimi logomuza yansıtmamız gerekiyordu. 9 Şubat 2006’da İTO Meclisi logo değişimi kararı aldı. Bu amaçla bir yarışma açtık. Ne yazık ki, birinciliğe layık bir logo bulamadık. Bunun üzerine bazı ajanslardan ön çalışma talep ettik. Nihayetinde Bülent Erkmen çalışmaya karar verdik” diye konuştu.

LOGONUN RENGİ TURKUAZ

Logonun, bu toprakların büyük bir ticari birikiminin üzerine oturduğunu anlatan Yalçıntaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Logomuzda gördüğünüz sekizgen Anadolu Selçuklu devletine aittir. Bu topraklardaki ticaretin geçmişi, Anadolu Selçuklu devrinde kurulan ahilik geleneğine dayanır. Logomuzun temelini, ticaret geleneğimizin temeli olan ahilik geleneğine oturtmak istedik. Logomuzun rengi turkuazdır. Bu renk bu topraklardan çıkıp küreselleşmiş bir renktir. Biz de bu topraklardan, yerelden çıkıp, küreselliğin simgesi olan bu rengi kendi rengimiz, odamızın rengi olarak seçtik. Amblemi oluşturan 8 uç, aslında 8 kavramı da anlatır. Aynı şekilde bu uçların bir merkezde buluşması da farklı düşüncelerin bir sinerji oluşturarak, tek bir hedefe yönelmesini anlatıyor. Burada logo ve amblemimizle ilgili 3 boyutlu bir sunum yaptık. Bu İTO’nun yenilikçiliğine, öncülüğüne, modern teknolojilerle birleşen vizyonuna bir gönderme, üç boyutlu sunum, İTO’nun üç boyutlu hizmetlerinin yansımasıdır. Çünkü, bizim tüm çalışmalarımız, 3 temele dayanıyor. Birincisi, Kanunun bize getirdiği tüm yasal hizmetleri yapan kurum olmamızdır. İkincisi, İTO’nun, tüccarının, Türk sanayicisinin, iş adamının daha ileriye götüren çalışmalara imza atmasıdır. Üçüncü boyutumuz da sosyal sorumluluk projelerimizdir.”


Kaynak : ITO

    
       






 
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr