Gündem

LOJİSTİK KARNEMİZ DAHA İYİYE GİDECEKLOJİSTİK KARNEMİZ DAHA İYİYE GİDECEK
Son yıllarda ciddi atılım gösteren sektör, Dünya Bankası Lojistik Performans Endeksi’nde 2011 yılında 39’uncu sıradan 12 basamak birden atlayarak, 155 ülke arasından 27’nci sıraya yükseldi. Çalışmalarımız ve projelerimiz, önümüzdeki dönemlere ait lojistik karnemizin daha hızlı gelişeceğini müjdeliyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Turgut Erkeskin, lojistik sektörünün kararlı başarı grafiği çizmeyi sürdüreceğini söyledi. Sektörün büyüme trendinde olduğunu, bunun şirketlerin 2013 yılı yatırımlarına da yansıyacağını dile getiren Erkeskin, sektördeki gelişmeleri şöyle aktardı:

Türk taşımacılık ve lojistik sektörü bugün 53 bini aşan, Avrupa’nın en genç ve büyük filosuna sahiptir. Son yıllarda ciddi atılım gösteren sektör, Dünya Bankası Lojistik Performans Endeksi’nde 2011 yılında 39’uncu sıradan 12 basamak birden atlayarak, 155 ülke arasından 27’nci sıraya yükseldi. Sektör, performansa konu olan kriterlerden, gümrük süreçlerinde 32’nci, altyapıda 25’inci, uluslararası taşımalarda 30’uncu, lojistik yeteneklerde 26’ncı, bilişim teknolojilerinin kullanımında 29’uncu ve zamanında teslimatta 27’nci sırada  yer aldı. Çalışmalarımız ve projelerimiz, önümüzdeki dönemlere ait lojistik karnemizin daha hızlı gelişeceğini müjdeliyor.

Zorluklara rağmen yatırım ve projeler ile güçlendiğimiz 2012 yılını geride bırakırken, edindiğimiz tecrübe ile 2013 yılında daha organize ve daha kararlı başarı grafiği çizmeyi umut ediyoruz. Öngörülerimiz doğrultusunda sektörün 2011 yılında olduğu gibi 2012’yi de çift haneli büyüme ile kapatmasını bekliyoruz. Sıkıntılara rağmen sektörün büyüme trendini sürdürüyor olması, taşımacılık ve lojistik şirketlerinin 2013 yılı yatırımlarına da yansıyacağını bekliyoruz. Sektör sadece önümüzdeki yıl için değil, uzun vadede de, geleceğe ümitle bakıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’mızın sektöre yönelik doğrudan yatırım bütçesini 2012 yılına göre yüzde 15 oranında artırdığını önemle belirtmek istiyoruz.

Türkiye’nin “üretim ve lojistik üssü” olarak cazibesini sürdürmesi, lojistik hizmetlerin bu işin profesyonelleri tarafından lojistik hizmet sağlayıcılara yönlendirilmesi, yerli ve yabancı yatırımların sektörümüze odaklanması ile sektör 2013 yılında dinamizmini sürdürecektir. Deniz ve demir yolu taşımacılığına öncelik tanıyan projelere önem verilmesi, bu doğrultuda çalışmalara yatırım yapılması, sektörümüzün çözüm üretme becerilerini geliştirmek ve maliyetleri düşürmek için büyük avantaj yaratacaktır. Özellikle İstanbul’da yapılması planlanan yeni havalimanımızın kargo tesislerinin, hava kargo taşımacılığının ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde yapılandırılması, mevcut yapısal problemlerin yeni havalimanına taşınmaması, maliyetlere negatif etkisi olan uygulamaların bertaraf edilmesi  öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Yine havayolu taşıması ile ilgili e-awb uygulamasının yaygınlaştırılması ve bunun devamında gümrük işlemleri ile doğrudan bağlantılı e-freight uygulamalarının gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de  işlerlik kazanmasına önem veriyoruz. Limanlarımızdaki altyapı sorunlarının ve işleyiş güçlüklerinin aşılması, yoğunluğun oluşturduğu ekstra maliyetlere çözüm üretebilmek, gümrük mevzuatımızın farklı yorumlamalar ile uygulamalara imkan verilmeyerek tüm ihtiyaçlara cevap oluşturacak şekilde revizyonu, sektörün öncelikli ihtiyaçlarıdır. 2013 yılı hedeflerimiz arasında bu ihtiyaçlara çözüm önerileri aramak önemli yer tutuyor.

Lojistik, parlayan yatırım sahası
Taşımacılık ve lojistiğin çalışma alanına giren konuların farklı bakanlıklar kapsamına girmesi, mevzuat çıkarılması noktasında bakanlıklar ve ilgili kurumlar arasında eşgüdüm sağlanamaması, projelere destek, hibe, tanıtım yardımı gibi konularda özel sektörün yalnız bırakılması, mevzuatın eksik veya yoruma açık uygulamarı ile yaşanan güçlükler, sektörün çalışma performansını olumsuz etkiliyor. Bu nedenle lojistik ve taşımacılık sektörünü kapsayacak lojistik kanunu ve ikincil düzenlemelerin sektörün tüm taraflarının katılımıyla hazırlanması gerekiyor. Ayrıca ülkemizin kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları tarafından kabul edilmiş bir “lojistik master planı”nın olmaması, lojistik yatırımcılarının net değerlendirmeler yapmalarının önünde engel teşkil ediyor. Tüm bunları, beklenenden hızlı yol kat eden sektörün yolundaki çakıl taşları olarak değerlendirmeliyiz. Büyüyen ekonomilerde, sektörler hızlı yapılanma becerileri göstermek zorundadır. Burada özel sektör temsilcileri olarak bizlere, kamu ile organize çözüm arayan, gelişme ve değişmeleri talep ve takip eden aktif roller düşüyor. Dünya dengelerini dalgalandıran bir yılı taşımacılık ve lojistik sektörü olarak güçlü performansla kapatıyoruz. Mücadele süreci atlatıldı ve 2013 senaryolarında daha istikrarlı ve donanımlı uluslararası ticaret gündemi düşünüyoruz. Ülkemiz ticari verilerinin de çetin 2012 koşullarını geride bıraktığını öngörüyoruz. 2013’ün ülkemiz ve sektörümüz için pek çok güzel gelişmenin yaşanacağı, proje ve yatırımlarla dolu, umutlu bir sene olmasını diliyoruz.



Turgut Erkeskin /  Pencere Dergisi



Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72