Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / YENİ VE ALTERNATİF PAZARLARA DAHA FAZLA ERİŞİM SAĞLAMAK, 2023 İHRACAT STRATEJİMİZİN EN ÖNEMLİ AYAKLARINDAN BİRİSİDİR

YENİ VE ALTERNATİF PAZARLARA DAHA FAZLA ERİŞİM SAĞLAMAK, 2023 İHRACAT STRATEJİMİZİN EN ÖNEMLİ AYAKLARINDAN BİRİSİDİR

YENİ VE ALTERNATİF PAZARLARA DAHA FAZLA ERİŞİM SAĞLAMAK, 2023 İHRACAT STRATEJİMİZİN EN ÖNEMLİ AYAKLARINDAN BİRİSİDİR03.01.2013

Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye, Ortadoğu, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT), Afrika ve Kuzey Amerika gibi yeni pazarlara yönelecek.
 
2012 yılı için belirlenen 150 milyar dolarlık ihracat hedefini 152 milyar dolara çıkaran Türkiye ekonomisi, 2023 için belirlediği hedeflere adım adım ilerliyor. Tüm sektörlerde ihracat hedeflerini artıran Türkiye, Ortadoğu, BDT, Afrika ve Kuzey Amerika'daki yeni pazarlara açılarak 2023 vizyonuna ulaşmayı amaçlıyor.


Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023 hedefleri doğrultusunda yeni pazarlara açılma stratejisini uygulayacaklarını anlattı.
 
Büyükekşi, yeni ve alternatif pazarların ülke ihracatının artmasında son derece önemli olduğunu vurgulayarak, Türk iş adamlarının bu doğrultuda dünyanın değişik bölgelerinde yatırım yaptığını söyledi.
 
Alternatif pazarlarla ihracatta artış sağladıklarını belirten Büyükekşi, "Yılın 11 ayında Ortadoğu'ya ihracatımız yüzde 14, BDT'ye yüzde 14, Afrika'ya yüzde 29, Kuzey Amerika'ya yüzde 26 arttı. Ancak en büyük ihracat pazarımız olan AB'ye ihracatımız yüzde 7 geriledi. Dolayısıyla yeni pazarlara yönelmeseydik, en büyük pazarımız olan AB'de yaşanan sıkıntılar ihracatımız üzerinde son derece olumsuz etkiler bırakacaktı" diye konuştu.
 
Büyükekşi, yeni pazarlar bulunması gerektiğine işaret ederek, şöyle devam etti:
"Yeni ve alternatif pazarlara daha fazla erişim sağlamak, 2023 ihracat stratejimizin en önemli ayaklarından birisidir. Türkiye de bu doğrultuda Ortadoğu, BDT ve Afrika gibi gelişme potansiyeli son derece yüksek ülkelere yönelmektedir. Bir taraftan mevcut pazarlarımızda büyümeye devam ederken, yeni ve alternatif pazarlardaki payımızı da hızla arttırarak 2023 hedeflerimize ulaşacağız."
 
Türkiye, şu an her coğrafyaya ve bölgeye ulaşıyor

Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda ciddi çalışmalar yaptığına dikkati çeken Büyükekşi, yeni pazarların araştırıldığını vurguladı.

"Türkiye, şu an her coğrafyaya ve bölgeye ulaşıyor" diyen Büyükekşi, gelişme potansiyelinin daha yüksek olduğu bölgelere yönelik çalışmalara ağırlık verdiklerini ifade etti.

Büyükekşi, sözlerini şöyle tamamladı:

"İhracatımızda son dönemdeki hızlı artışın altında da yeni pazarlara verilen önem ve bu konuda gösterilen başarı yatıyor. Biz de 2023 stratejimiz çerçevesinde yeni pazarlara açılmayı sürdüreceğiz. İlk olarak inovasyona, Ar-Ge'ye yönelmek, tasarım ve modaya dayalı ürünler geliştirmek gerekiyor. Kaliteli ürünlerin, uygun fiyat ve koşullarla müşteriye ulaştırılması işin bir diğer önemli aşamasıdır.
 
Bu aşamada yeni pazarların araştırılması, o pazara uygun ürünlerin ihraç edilmesi, bu amaçla da yeni pazarlardaki fuarların ve ticaret heyeti organizasyonların yakından takip edilmesi gerektiğine inanıyoruz."
 
Kaynak : Dünya
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr